تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819262647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دموكراسي از درون دين بيرون نمي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دموكراسي از درون دين بيرون نمي آيد
سخنگوي سازمان مجهدين انقلاب اعلام كرد:

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت‌:‌ دموكراسي را از دل دين نمي توانيم بيرون آوريم چراكه دموكراسي حاصل فرآيندي تاريخي و جديد است.

به گزارش رجانيوز، محسن آرمين در نشستي به مناسبت روز آزادي بيان كه در دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، ‌در سخنراني با عنوان "‌آزادي و دينداري"‌ در حالي كه خود را به عنوان كارشناس قرآني معرفي مي كرد، افزود: عمده مباحثم را از قرآن انتخاب كرده ام و بناي بحث سياسي ندارم كه از من به عنوان سخنگوي سازمان مجاهدين دعوت كرده ايد.

وي ادامه داد: نبايد پي‌گيري بحث آزادي را محدود به بحث واژه‌شناسي كنيم و اگر از اين طريق اقدام كنيم، راه را خطا رفته‌ايم چراكه مسلم است واژه "حر" به مفهوم امروزي معناي جديد دارد و نمي‌توان در متون ديني مربوط به 1400 سال پيش به دنبال آن گشت.

آرمين با طرح برخي شبهات كه در ادامه آن ها را بدون پاسخ گذاشت، اضافه كرد: پس بايد عميق‌تر تحقيق و بررسي كنيم كه آيا تعاليم دين و ايده‌هايي كه مطرح شده است، با آزادي اي كه امروز مي‌فهميم تناسب دارد يا خير؟ بايد ببينيم در تعامل آموزه‌هاي سياسي اجتماعي دين سازگاري با دموكراسي وجود دارد يا خير.

پيش از اين نيز در دوره دوم خرداد، روزنامه صبح امروز به مديريت سعيد حجاريان، تفكرشيعي گري را موجب انحطاط مملكت و مانعي براي دموكراسي خوانده بود. (22/8/78)

در اين برنامه نشريه اي با عنوان "‌گزاره " ميان حضار توزيع مي شد كه در آن، چندين مقاله از نبود آزادي بيان در ايران انتقاد كرده بودند.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن