تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از 19 تا 26 آذر برگزار مي‌شود جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: از 19 تا 26 آذر برگزار مي‌شود جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر
جام جم آنلاين: در نشست خبري بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر عنوان شد كه سمفوني انقلاب به جشنواره نمي‌رسد، گروه‌هاي موسيقي پاپ بدون دخالت واسطه‌ها و دلالان انتخاب مي‌شوند و پاره‌اي از گروه‌ها كه تا چندي پيش، مجوز اجراي كنسرت نداشتند روي صحنه خواهند رفت.


نشست خبري جشنواره موسيقي فجر، ديروز در حالي برگزار شد كه حضور بيش از 60 خبرنگار و عكاس در آن ، نشان دهنده اهميت اين رويداد فرهنگي و هنري است.

در ابتداي اين جلسه مطبوعاتي، كامبيز روشن‌روان با اشاره به اين كه جشنواره امسال شامل 4 بخش رقابتي، جنبي، بين‌المللي و ويژه است، افزود: در بخش مسابقه، 71 گروه موسيقي در شاخه‌هاي سنتي،‌ كلاسيك، پاپ، اركسترال ، كرال و آهنگسازي با هم رقابت مي‌كنند و 35 گروه نيز در بخش جنبي در حوزه‌هاي موسيقي بانوان، نواحي ، كودك ، سمفوني ، ‌اركسترال ، كرال و شهرستاني به اجراي برنامه مي‌پردازند.

خارجي‌هاي جشنواره‌

دبير جشنواره موسيقي فجر درباره بخش بين‌الملل نيز توضيح داد: تاكنون حضور گروه‌هايي از كشورهايي چون اتريش، استوني، ژاپن، هلند، ايتاليا، سوريه و اسپانيا در جشنواره بيست و چهارم قطعي شده است و در كنار آن، كارگاه‌هاي آموزشي هم برپا مي‌شود.

روشن‌روان در تشريح بخش ويژه جشنواره هم گفت: به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ميزگردي تخصصي در 7 جلسه براي بررسي موسيقي ايران از انقلاب به بعد، برپا مي‌شود و در كنار آن، منتخبي از آثار ماندگار دهه اول انقلاب را در طول جشنواره اجرا مي‌كنيم.

فروش بليت‌

در ادامه اين نشست، بابك رضايي ضمن معرفي تالارهاي بزرگ كشور، وحدت، رودكي، سالن اصلي تئاتر شهر، خانه هنرمندان، برج آزادي، فرهنگسراي نياوران و ارسباران به عنوان سالن‌هاي ميزبان گروه‌‌هاي موسيقي جشنواره فجر درباره نحوه فروش بليت‌ها گفت: تلاش كرده‌ايم در مقايسه با اجراهاي گروه‌هاي موسيقي در طول سال، بليت برنامه‌هاي جشنواره با قيمت كمتري عرضه شود تا مردم بيشتري امكان استفاده از برنامه‌ها را پيدا كنند.دبير اجرايي جشنواره موسيقي فجر ادامه داد: پيش‌فروش بليت‌هاي جشنواره از 2 آذرماه شروع مي‌شود و بليت‌هاي تالار بزرگ كشور به دليل حجم گسترده‌اي كه دارد، به صورت اينترنتي به فروش مي‌رسد.

بيست و چهارمين جشنواره موسيقي بين‌المللي فجر از 19 تا 26 آذر ماه برگزار مي‌شود.

بي‌واسطه‌

پس از پايان نشست خبري ديروز، فرصتي دست داد تا پرسش‌هايي را با محمدحسين احمدي، مديركل دفتر موسيقي وزارت ارشاد و بابك رضايي، دبير اجرايي جشنواره موسيقي فجر در ميان بگذاريم. احمدي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سمفوني انقلاب، ساخته مجيد انتظامي به جشنواره خواهد رسيد يا نه، گفت: اين اثر تا آذرماه آماده نمي‌شود و قطعا به جشنواره نخواهد رسيد، اما قرار است در دهه فجر امسال كه برنامه‌هاي متعدد براي آن تدارك ديده‌ايم، اجرا شود.

وي ادامه داد: البته در ايام جشنواره، اركستر سمفونيك تهران كه اين روزها بسيار آماده است و وضعيت مناسبي دارد، برنامه‌اي را به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اجرا مي‌كند كه شامل قطعاتي از استاد رياحي خواهد بود.يكي از ضعف‌هاي عمده جشنواره موسيقي فجر در سال گذشته، آن بود كه همه گروه‌هاي پاپ داراي يك كارگزار و مدير برنامه بودند و اين مساله حكايت از آن د اشت كه برگزاري اين بخش از جشنواره به عهده يك شركت خصوصي گذاشته شده است.

بابك رضايي در واكنش به اين پرسش كه آيا امسال هم چنين اتفاقي رخ خواهد داد يا خير، پاسخ داد: ما امسال با هيچ مدير شركت يا كارگزاري صحبت نكرده‌ايم، بلكه به طور مستقيم با گروه‌ها و هنرمندان موسيقي وارد مذاكره شده‌ايم و شركت‌كنندگان از سوي ستاد جشنواره انتخاب شده‌اند.

با اين‌كه دبير اجرايي جشنواره موسيقي فجر حاضر نشد اسامي گروه‌هاي پاپ امسال را معرفي كند، اما خبرهاي جسته و گريخته حاكي است؛ در جشنواره بيست و چهارم مي‌توانيم شاهد اجراي گروه‌ها و چهره‌هايي باشيم كه در يكي دو سال گذشته، به دلايل گوناگون مجوز برگزاري كنسرت دريافت نكرده بودند.

مهدي ياورمنش
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن