تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815725468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه عكس «روزنه‌اي به سوي نور» انتظار مخاطب را برآورده نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نمايشگاه عكس «روزنه‌اي به سوي نور» انتظار مخاطب را برآورده نمي‌كند
گروه هنر: اگرچه عكس‌هايي چون «ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد»، «مقرنس‌كاري يكي از ايوان‌ها»، «ايوان ساعت صحن امام» و... در نمايشگاه «روزنه‌اي به سوي نور» دربرگيرنده موضوع معماري آستان حرم امام رضا(ع) است اما آثار نمايشگاه در كل انتظار مخاطب را براي آشنايي با وجوه و ويژگي‌هاي معماري اين حرم به خوبي برآورده نمي‌كند.
نمايشگاه «روزنه‌اي به سوي نور» آن‌چنان كه بايد و شايد انتظار مخاطب را از موضوعي چون معماري آستان حرم مطهر امام رضا(ع) برآورده نمي‌كند و شايد بتوان گفت در كنار ويژگي‌هاي مثبت از معايبي نيز برخوردار است كه از جمله آنها ذكر نشدن نام عكاس و شناسنامه كامل عكس در كنار آن است، علاوه بر اينكه تاريخ عكس‌ها نيز با توجه به تغييرات احتمالي و بازسازي‌ها جز در چند مورد مشخص نشده است.

بديهي است كه از اولين نمايشگاه عكس از معماري مكان‌هايي چون آستان حرم مطهر ائمه در «موزه هنرهاي معاصر فلسطين» ارائه مجموعه آثار تخصصي كه داراي خصيصه‌اي چون منتخب عكس‌هايي از نظرگاه واقع‌گرا و يا خبري و... و نيز داشتن شرايط استاندارد عكس‌هايي از معماري مكان‌ها انتظار نمي‌رود اما حداقل توقع اين است كه نمايشگاه فقط در كنار هم قرار دادن تعدادي از عكس‌هايي با مضامين يكسان نباشد.

اگرچه عكس‌هايي چون «ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد»، «مقرنس‌كاري يكي از ايوان‌ها»، «ايوان ساعت صحن امام» و... دربرگيرنده موضوع معماري آستان حرم مطهر است اما عكس‌ها در كل موضوع نمايشگاه را به خوبي بيان نمي‌كند و شايد بتوان گفت كه عكس‌هايي نظير «پشت پنجره فولاد»، «زائرين پياده»، «مراسم شب قدر»، «مراسم شب خطبه» و يا حتي «شتر پناهنده» بيشتر از آنكه بيانگر مفهوم معماري باشد، مضمون مردم‌شناسي را به دنبال دارد.

«ايوان طلا»، «گنبد و گلدسته»، «ضريح»، «سقاخانه اسماعيل طلايي»، «نمايي از مسجد گوهرشاد»، «رواق دارالسياده» و بسياري عكس‌هاي ديگر نيز فقط مجموعه عكس‌هايي از حرم است، بدون اينكه نياز به نامي تخصصي داشته باشد.

محبوبه پلنگي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) درباره نمايشگاه «روزنه‌اي به سوي نور» گفت: اين نمايشگاه به مناسبت ميلاد امام رضا(ع) برگزار شده است و حدود 59 عكس از معماري حرم رضوي را دربرمي‌گيرد.

وي همچنين ادامه داد: عكس‌هاي نمايشگاه را تعدادي از عكاسان به سفارش آستان قدس رضوي تهيه كرده‌اند.

رئيس «موزه هنرهاي معاصر فلسطين» اذعان كرد: هدف اين موزه برگزاري نمايشگاه‌هايي با مضاميني چون مقاومت است و چنين نمايشگاهي با مضمون امام رضا(ع) و آستانه حرم مطهر آن حضرت براي اولين‌بار در اين موزه برگزار مي‌شود.

بازديدكننده‌ها در روزهاي ابتدايي بيشتر عكاسان و خبرنگاران بودند اما در آن ميان كساني مانند اساتيد دانشگاه نيز به چشم مي‌خورد. يك استاد فلسفه پس از بازديد از اين نمايشگاه گفت: پيش از ديدن عكس‌ها و قبل از اينكه وارد موزه شوم، كمي مضطرب بودم اما با ديدن اين عكس‌ها به احساس آرامش رسيدم.

بديهي است كه وجود مكاني مانند «موزه هنرهاي معاصر فلسطين» كه از قابليت نسبتا مناسبي براي نمايشگاه عكس برخوردار است و اصلا خود موضوع نمايشگاه، برنامه‌ريزي بيشتري را در ارائه آثاري هر چه شايسته‌تر مي‌طلبد، زيرا تصاوير حرم مطهر براي ما ايرانيان كم و بيش آشنا است، پس توقع نگاهي تخصصي و يا حداقل نگاهي نو كمترين انتظار ما از ديدن نمايشگاه‌هايي اين‌گونه‌اي است كه در نمايشگاه «روزنه‌اي به سوي نور» به خوبي برآورده نمي‌شود.

لازم به ذكر است كه نمايشگاه «به سوي نور» با همكاري مؤسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي و نگارخانه رضوان در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش يافت و تا 30 آبان پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود.

گزارش از: معصومه كياني
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن