تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816516857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير تندر-90 ايران‌خودرو در واكنش به توقف توليد تندربايد به فكر سهامداران ايران‌خودرو باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مدير تندر-90 ايران‌خودرو در واكنش به توقف توليد تندربايد به فكر سهامداران ايران‌خودرو باشيم
حميدرضا بهداددر حالي كه چند روزي از اولتيماتوم مديران عامل دو خودروساز بزرگ كشور مبني بر توقف توليد تندر-90 نمي‌گذرد، گويا وزارت صنايع چندان اهميتي براي اين تهديد قائل نبوده و آنرا جدي نگرفته است، چرا كه ...


هنوز اين وزارتخانه اطلاعيه رسمي نسبت به اين هياهوي خودروسازها صادر نكرده و بي‌تفاوت به نظر مي‌رسد.
بي‌تفاوتي كه احتمالا از موضع حاكميت ساكنان خيابان سميه بر صنعت خودرو سرچشمه مي‌گيرد و گويا وزارت هيچ هراس و باكي از عملي شدن تهديد توقف توليد تندر-90 ندارد، كه اگر داشت حداقل كميته‌اي، جلسه‌اي و يا شورايي را ترتيب مي‌داد و به بررسي ابعاد مختلف اين موضوع مي‌پرداخت.
اين در شرايطي است كه حدود يك ماه از آخرين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو به عنوان مجمعي تصميم‌گير و جريان‌ساز (به گفته وزير صنايع) مي‌گذرد، اما طي اين مدت حتي جلسه‌اي اضطراري را كه نشانگر توجه و حساسيت آنها نسبت به خودرو پرحاشيه تندر-90 باشد تشكيل نداده‌اند. ظاهرا وزارت صنايع اطمينان خاطر دارد كه خودروسازها با توجه به تعهداتي كه در قبال متقاضيان اين خودرو دارند خط توليد تندر پرطرفدار را تعطيل نخواهند كرد. خودرويي كه تازه در حال جان گرفتن و عرض اندام در خيابان‌هاي كشور است. اين آسودگي خيال مسوولان وزارت صنايع در شرايطي است كه اوايل هفته گذشته مديرعامل سايپا صراحتا خبر از توقف توليد تندر-90 در صورت افزايش نيافتن قيمت كارخانه‌اي آن داد و يكي دو روز بعد هم چند كيلومتر آن طرف‌تر صداي مديرعامل ايران‌خودرو شنيده شد و منوچهر منطقي نيز، بر گفته‌هاي همتايش مهرداد بذرپاش تاكيد كرد. البته در اين بين از رنو پارس نيز نبايد غافل ماند به نحوي كه مسوولان اين شركت نيز كه به نوعي حافظ منافع رنو فرانسه در ايران هستند، اندك اندك به صف تهديدكنندگان تندر پيوسته و هيچ بعيد نيست چندي ديگر صداي آنها از خودروسازها نيز بالاتر رود.
توليد تندر منطقي نيست
خبرنگاراني كه شنبه گذشته مديرعامل ايران‌خودرو را در مراسم روز ملي كيفيت ديدند، اهم پرسش‌هايشان به تندر-90 و احتمال توقف توليد‌ آن اختصاص يافت و منطقي نيز با تكرار اظهارات هفته گذشته خود سوژه تندر را داغ‌تر كرد.
وي با بيان اينكه عقل سليم مي‌گويد اگر توليد محصولي به حاشيه ضرر رسيد، بايد از ادامه آن صرف‌نظر شود گفت: اگر مي‌خواهيم به توليد محصولي ضررده ادامه دهيم بايد از سهامداران خود اجازه بگيريم كه آنان نيز اختيار اين كار را به هيات مديره داده‌اند. وي افزود: مسلما هيات مديره نيز توليد يك محصول ضررده را تصويب نمي‌كند.
مديرعامل ايران خودرو با اشاره به اينكه قيمت مواد اوليه و قطعات تندر-90 گران شده اما اين خودرو هنوز با قيمت ثابت عرضه مي‌شود تاكيد كرد: خط توليد شركت براي محصولي مانند تندر قابل انعطاف بوده و در صورت توقف توليدش محصول ديگري جايگزين آن خواهد شد. مديرعامل ايران خودرو در ادامه با تاكيد بر لزوم بازنگري در قيمت تندر-90 گفت: ايران خودرو مجوز پيش فروش تندر-90 را دارد، اما در هر صورت بحث تغيير قيمت اين محصول جدي است.
اين مقام مسوول اشاره‌اي به نام خودرويي كه قرار است احتمالا جايگزين تندر-90 در خط توليد شود، نكرد.
او همچنين عنوان كرد: ايران خودرو فعلا پيشنهادي در خصوص تغيير قيمت خودروهاي توليدي‌اش، به غير از تندر-90 ندارد.
اظهارات منطقي در حالي است كه حدود دو سال از عقد قرارداد تندر-90 مي‌گذرد و طي اين مدت عوامل زيادي در روند توليد و عرضه آن تاثير منفي گذاشت.
در اين بين دو عامل كمبود قطعه و افزايش نرخ يورو همواره مورد اعتراض خودروسازها و محل اشكال به نظر مي‌رسيد؛ كه اولي ناشي از محدوديت‌هاي سياسي و تحريم‌ها بوده و دومي نيز از عدم پيش‌بيني طرفين قرارداد مبني بر بالا رفتن ارزش يورو در برابر ريال نشات مي‌گيرد. به هر حال طي اين دو سال قيمت مواد اوليه در سطح جهان بالا رفته و خودروسازان به واسطه نوسان رو به صعود نرخ يورو ديگر توان توليد تندر را با شرايط فعلي كه سياست تثبيت قيمت در حوزه صنعت خودرو اعمال مي‌شود ندارند.
تهديد ايران‌خودرو جدي است
مدير پروژه تندر- 90 ايران‌خودرو در زمينه مسائل اخير اين محصول به خبرنگار ما گفت: توليد تندر با اين شرايط به هيچ وجه صرفه اقتصادي ندارد و در اين زمينه به حاشيه ضرر رسيده‌ايم. محمدرضا معتمد افزود: ايران‌خودرو هم اكنون بنا به تيپ‌هاي مختلف در توليد تندر ، يك و نيم تا دو و دو دهم ميليون تومان ضرر مي‌دهد.
وي با تاكيد بر اينكه توقف توليد تندر- 90 ايران‌خودرو جدي بوده و احتمال عملي شدن اين تهديد بسيار بالاست گفت: برخي مواقع هزينه‌‌هاي سربار توليد يك خودرو به حدي مي‌رسد كه قيمت تمام‌شده مواد اوليه آن از قيمت فروشش بيشتر مي‌شود كه تندر هم‌اكنون چنين وضعيتي دارد و اگر قيمت كارخانه‌اي آن افزايش پيدانكند توليد آن متوقف خواهد شد.
معتمد ادامه داد: ما بالاي 140ميليارد تومان در پروژه تندر سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و بايد جوابگوي 120هزار سهامدارمان باشيم.
وي با اشاره به اينكه در صورت حذف تندر محصولي از ميان محصولات فعلي ايران‌خودرو جايگزين آن خواهد شد اظهار داشت: ايران‌خودرو مي‌تواند با هزينه‌اي زير يك ميليارد تومان خط توليد محصولي را به محصول ديگر تبديل كند كه تندر از اين قاعده مستثنا نيست.
معتمد همچنين تاكيد كرد: تا وضعيت قيمت تندر مشخص نشود آن‌را پيش فروش نمي‌كنيم.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن