تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميراث فرهنگى و گردشگرى در هفته‌اى كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: ميراث فرهنگى و گردشگرى در هفته‌اى كه گذشت
كشف 14 قطعه شى تاريخى از قاچاقچيان در كرمان

رئيس سازمان ميراث فرهنگى كرمان از كشف 14 قطعه شى ارزشمند تاريخى از قاچاقچيان در اين استان خبر داد. به گزارش ميراث آريا به نقل از روابط عمومى‌سازمان ميراث فرهنگى كرمان،على كارنما با بيان اين خبر افزود: با تمام كسانى كه بخواهند با مواريث فرهنگى اين مرز و بوم سوداگرى كند به شدت برخورد خواهيم كرد.وى از قاچاقچيان اشيا تاريخى به عنوان سرقت فرهنگى و ملى ياد و بيان كرد: اگر لازم باشد از اين پس مشخصات قاچاقچيان اشيا تاريخى را اعلام خواهيم كرد.فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، كرمان گفت: در اين عمليات كه با همكارى يگان حفاظت و حراست سازمان پليس اطلاعات و امنيت عمومى‌كرمان انجام شد 4 شى عتيقه از جاسازى درون كولر آبى اين منازل كشف شد.وى افزود: در اين زمينه سه نفر قاچاقچى دستگير و به همراه يك دستگاه فلزياب پيشرفته تحويل مقامات قضايى شدند.او اضافه كرد: اين افراد بين 30 تا 35 سال سن و سابقه كيفرى در زمينه قاچاق اشيا عتيقه دارند. وى از كشف 9 شى عتيقه ديگر در دو ماه گذشته به وسيله يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگى كرمان در كهنوج نيزخبر داد.

ساماندهى غار باستانى «كرفتو» در ديواندره

غار باستانى كرفتو در شهرستان ديواندره توسط سازمان ميراث فرهنگي، استان كردستان ساماندهى شد. سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، استان كردستان با بيان اين مطلب گفت: از مهم‌ترين اقدامات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستى و گردشگرى استان پس از سه فصل كاوش در اين غار انجام عمليات خاكبرداري، برق رساني، نور پردازي، احداث پله،سكوهاى سنگي، پاركينگ،جمع آورى هدايت و كنترل آبهاى چشمه بيرونى غار و احداث تاسيسات تصفيه آب به منظور تامين آب شرب گردشگران است. على فعله‌گرى تصريح كرد: با توجه به تحقيقات به عمل آمده، در دوران «مزوزوئيك » كرفتو در زير آب بود و در اواخر اين دوره ارتفاعات آن از آب خارج شد. غار كرفتو از غارهاى آهكى و طبيعى است كه در ادوار مختلف جهت استفاده و سكونت انسان تغيير حالت داده و با معمارى صخره اى در چهار طبقه، در دل كوه حفر شده است.وى تصريح كرد: به دليل وجود كتيبه‌اى يونانى بر سر در يكى از اتاق‌هاى طبقه سوم، از اين غار به عنوان معبد «هراكلس » (هركول) نام برده شده است. ترجمه اين كتيبه چنين است : « در آنجا هراكلس سكونت دارد باشد كه پليدى در آن راه نيابد.

شناسايى نمونه‌هايى از پارچه‌هاى منسوخ شده در آذربايجان غربي

سه نوع جديد از پارچه‌هاى سنتى دست بافت منسوخ شده در آذربايجان غربى شناسايى شد. به نقل از روابط عمومى‌سازمان ميراث آذربايجان غربي، معاون هنرهاى سنتى و صنايع دستى و گردشگرى آذربايجان غربى با اعلام اين خبر گفت: كارشناسان اين سازمان در روستا‌هاى بدال و تاجى خوى اين پارچه‌هاى دست بافت را شناسايى كرده‌اند كه دو نمونه از آنها از نوع «سري» و «كدري» بوده و نوع سوم هنوز مشخص نشده است.محمد عبدلى افزود: تحقيقات صورت گرفته نشان مى‌دهد كه اين پارچه‌هاى سنتى 150 سال پيش در اين روستا‌ها در كارگاه‌هاى دستى و از مواد پشمى‌بافته مى‌شد.

مرمت قلعه ساسانى «كنگلو»آغاز مى‌شود

سرپرست هيئت كاوش در قلعه كنگلو اعلام كرد: عمليات استحكام بخشى و مرمت قلعه ساسانى «كنگلو» به زودى آغاز خواهد شد.سامان سورتيجي، سرپرست هيئت كاوش در قلعه كنگلو در شهرستان سوادكوه مازندران با اعلام اين خبر گفت: با اتمام كاوش قلعه كنگلو در وسعتى حدود 400 متر مربع كه از ابتداى تير ماه سال جارى با هدف شناسايى معبر دسترسي، لوله‌هاى سفالى انتقال آب و پلكان كه به مدت 60 روز به طول انجاميد به زودى مرمت مى‌شود.وى افزود: در منطقه مورد بررسى شواهدى از معمارى يافت نشده است اما اطلاعاتى در خصوص چيدمان صفه‌اى كه فضاى برج مانند ارگ مركزى در سه طبقه روى آن احداث شده بود در اختيار هيئت قرار گرفت.گفتنى است قلعه ساسانى كنگلو در فاصله حدود هزار و پانصد مترى جنوب غربى روستاى كنگلو و شهرستان سوادكوه كه بيش از 150 سال قدمت دارد واقع شده است.

بر پايى 15 بازارچه صنايع دستى درهمدان

استان همدان در هفت ماهه نخست امسال بيش از 15 بازارچه صنايع دستى در استان‌هاى مختلف برپا كرده است.

بنابراين گزارش بازارچه صنايع دستى در شهرستان‌هاى كرمانشاه، نوشهر، بانه، جيرفت، بم، كرمان، لاله‌جين، همدان، نهاوند، تويسركان، سيرجان، نهاوند، تبريز در كنار بازارچه‌هاى هگمتانه، گنجنامه و پارك ارم در شهرستان همدان اين 15 بازارچه را تشكيل مى‌دهند.گفتنى است اين بازارچه‌ها به همكارى شهردارى شهرستان‌ها و با صدور مجوز از سوى معاونت هنرهاى سنتى و صنايع دستى استان برپا شده است.همچنين صنايع دستى همدان در اين مدت در 19 نمايشگاه شركت كرده است كه شركت در 8 نمايشگاه منطقه‌اى صنايع دستى و هفت نمايشگاه استانى در اين مجموعه قرار مى‌گيرند.

واگذارى دهكده گردشگرى هرمزگان به سرمايه گذار

در نخستين روز از دومين همايش فرصت‌هاى سرمايه گذارى پروژه دهكده گردشگرى استان هرمزگان طى انعقاد تفاهمنامه اى به سرمايه گذار واگذار شد.محمد على توحيدى‌نيا، معاون گردشگرى سازمان ميراث فرهنگي، استان هرمزگان با بيان مطلب فوق به ميراث گفت:در اين نمايشگاه تمامى‌طرح‌ها و مصوبات سفر رياست جمهورى و تمامى‌جاذبه‌ها و پتانسيل‌ها را به نمايش گذاشتيم.وى افزود: پنج منطقه نمونه گردشگرى مصوب سفر نخست و هفت منطقه نمونه گردشگرى مصوب سفر دوم هيئت دولت به استان، سه هتل پنج ستاره،سه كمپينگ،بازارچه صنايع دستي،اكواريوم درياى بندر عباس از جمله پكيج‌هاى اين استان است كه در اين همايش معرفى مى‌شود.

سبك‌سازى و استحكام‌بخشى آتشكده «آذرگشنسب»

سبك‌سازى و استحكام‌بخشى سر در جنوب آتشكده آذرگشنسب در مجموعه ميراث جهانى تخت سليمان يكى از اقدامات پايگاه تخت سليمان در سال 87 است. سرپرست پايگاه مجموعه جهانى تخت سليمان با بيان اين مطلب گفت: در اين آتشكده عمليات مرمت اضطرارى قبلا انجام شده بود ولى اين مرمت وضع درستى نداشت و بنا را سنگين كرده بود. على بيننده افزود : براين اساس بنا را سبك‌سازى كرديم كه فشارى كه از طريق مصالح به كار رفته در مرمت اضطرارى اين بنا بود زياد نباشد و براى بنا مشكل ايجاد نكند.

وى تصريح كرد: پس از اين اقدام براى استحكام‌بخشى آتشكده از كاهگل، ملاط و گچ نيم‌كوب استفاده كرديم تا بنا آسيب نبيند ودر برخى نقاط نيز از شابلون استفاده شده است، اين عمليات 20 روز گذشته به اتمام رسيد.خاطر‌ نشان‌ مى‌شود؛ تخت سليمان تكاب به عنوان يكى از مهمترين و مشهورترين مراكز تاريخ تمدن ايران و جهان يكى از آثار ثبت شده كشور در فهرست آثار تاريخى جهان است.

صنايع دستى استان كرمانشاه پر فروش اعلام شد

بنابر اعلام معاونت صنايع دستى و هنرهاى سنتى سازمان ميراث فرهنگى مركزى صنايع دستى استان كرمانشاه مقام برتر فروش صنايع دستى را به دست آورد. نصرت الله سپهر،معاون صنايع دستى و هنرهاى سنتى سازمان ميراث فرهنگى استان كرمانشاه با بيان مطلب فوق اظهار كرد: صنايع دستى استان كرمانشاه طى تابستان سال جارى از فروش بالايى برخوردار بوده است.وى افزود:با توجه به نمايشگاه‌هاى برگزار شده توسط معاونت صنايع دستى و هنرهاى سنتى استان كرمانشاه، ايجاد زمينه براى حضور پررنگ هنرمندان در نمايشگاه‌هاى صنايع دستى مختلف، برگزارى نمايشگاه در كنار همايش‌ها و جشنواره‌ها نمونه‌هايى از فعاليت‌هاى انجام شده براى فروش بيش‌تر صنايع دستى استان است.

مرمت مسجد تبريزى‌ها در كاشان

مسجد تبريزى‌ها در بازار كاشان توسط اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستى و گردشگرى شهرستان مرمت و بازسازى مى‌شود.كارشناس حوزه ميراث فرهنگى اداره ميراث فرهنگي، شهرستان كاشان با بيان اين مطلب خاطر نشان كرد: مسجد تبريزى‌ها با قدمت 300 سال در بازار كاشان واقع شده و اقدامات مرمتى آن در حال انجام است.سيد عباس مصطفوى افزود: اين مسجد را مرمت، بازسازى و استحكام‌بخشى كرديم و پشت بام آن نيز مجددا با كاهگل مرمت و بازسازى مى‌شود. وى تصريح كرد: همچنين بخش‌هايى از اين مسجد كه ريزش كرده بود را آواربردارى كرديم و در برخى از نقاط تزئينات كاشى‌كارى مرمت شده‌اند. مصطفوى اضافه كرد:عمليات مرمتى ذكر شده با اعتبار يك و نيم ميليون تومان توسط اوقاف و حدود 4 ميليون تومان توسط سازمان ميراث فرهنگى انجام مى‌شود.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن