تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا از بيانات رهبري برداشت‌هاي مختلفي مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: چرا از بيانات رهبري برداشت‌هاي مختلفي مي‌شود؟
اين عده از افراد كه از هر دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب هستند براي فرار از پاسخگويي و قرار گرفتن در كانون هدف تذكرات رهبري، آن را به گروه ديگري ارجاع دهند...برخي بيانات انتقادي رهبري را متوجه مجلس دانسته و تاكيد كرده اند كه ايشان از استيضاح كردان ناراحت و ناخرسند بوده و منظور اصلي سخنان ايشان از بي بند و باري در اظهار نظر، اقدام مجلس در راستاي استيضاح وزير كشور بوده است از سوي ديگر عده‌اي نيز براين باورند كه رهبري در اين جلسه ضمن اتمام حجت با مخالفان و منتقدان دولت احمدي نژاد، از آنها خواسته است كه ضمن عدم انتقاد از دولت نهم، به دولت و شخص ديگري براي دولت دهم فكر نكنند(!).


باشگاه جواني برنا/حميد برقباني- با گذشت چند روز از ايراد بيانات رهبر فرزانه انقلاب در مذمت فضاي تبليغاتي و سياسي كشور، برخي تحليل گران و عناصر سياسي هر يك به نحوي سعي دارند، معنا و مفهوم مورد نظر خود را از بيانات معظم له برداشت كنند.

بنابر اين گزارش، رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با كارگزاران اجرايي و فرهنگي حج، با بيان اين نكته كه خداوند از بي بند باري در اظهار نظر عليه دولت به آساني نمي‌گذرد، انتقاد شديد خود از فضاي سياسي مطبوعاتي كشور را مطرح كردند كه بر اساس آنچه از اظهار نظرهاي چند روز اخير بر مي آيد، برخي سعي دارند از قرار گرفتن در كانون هدف تذكرات رهبري فرار كنند و آن را به گروه ديگري ارجاع دهند.

اين عده از افراد كه از هر دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب هستند، بيانات انتقادي رهبري را متوجه مجلس دانسته و تاكيد كرده اند كه رهبري از استيضاح "كردان" ناراحت و ناخرسند بوده و منظور اصلي ايشان از بي بند و باري در اظهار نظر، اقدام مجلس در راستاي استيضاح وزير كشور بوده است.

اما در اين خصوص الياس نادران نظر ديگري دارد. وي مي گويد: ‌مقام معظم رهبري قبلاً و بارها اعلام كردند كه استيضاح و سؤال حق نمايندگان مجلس است كه مي‌توانند از آن استفاده كنند. اگر ايشان از استيضاح ناراضايتي داشته باشند، بصورت مكتوب و يا شفاهي نظرات خود را بيان مي‌كردند. همانطور كه قبلاً هم اتفاق افتاد. در حالي كه چنين اتفاقي اخيراً نيفتاده است. نادران گفت: ‌ايشان در ملاقات هفتگي با رئيس مجلس مطلبي بيان نكردند و همچنين پيام خاصي هم به مجلس نفرستادند. استيضاح و مطالبي كه در جلسه استيضاح گفته شد تحليل مستقلي مي‌خواهد و نبايد مسائل را با هم مخلوط كرد چرا كه اين مسائل با هم ارتباطي ندارد.

بنا بر اين گزارش، برخي مغرضان، از سويي ديگر برداشت ديگر و منحصر به فردي را عنوان كرده اند كه البته سعي زيادي هم در انتشار اين برداشت غلط در سطح اجتماع داشته اند. اين گروه همگي براين باورند كه رهبري در اين جلسه ضمن اتمام حجت با مخالفان و منتقدان دولت احمدي نژاد، از آنها خواسته است كه ضمن عدم انتقاد از دولت نهم، به دولت و شخص ديگري براي دولت دهم فكر نكنند(!).

شايان ذكر است اين برداشت هاي غلط و به ظاهر روشنفكرانه به صورت كاملا ماهرانه در ميان مردم منتشر شده است كه برهمين اساس برخي از منتقدان نيز اين را ابزار دست خود كرده، شبهاتي را در خصوص اظهارات رهبري مطرح كرده اند.

اين در حالي است كه به نظر مي رسد با نگاهي گذرا به بخش هايي از بيانات رهبري، مشخص شود كه سيبل هاي هدف ايشان چگونه سعي دارند از اين واقعيت كه خود مخاطب اين سخنان هستند، فرار كنند. اظهاراتي كه نه تنها هيچگونه ابهامي در آن وجود ندارد، بلكه به صراحت از فضايي كه در حاشيه مخالفت با يك مسئول به وجود آمده انتقاد مي كنند.

ايشان در بندهاي ديگر از بيانات خود، به صراحت از بي بند و باري در سخن گفتن عليه دولت انتقاد مي كنند نه عدم انتقاد از دولت. همگي بر اين باورند كه رهبري ضمن حمايت هاي خود از روحيه و اقدامات دولت نهم، در جلسات مختلف انتقاد خود از دولت نهم را نيز مطرح كرده اند.

در واقع آنچه كه از بيانات ايشان بر مي آيد، انتقاد صريح و بي پرده از به اصطلاح منتقدان-چه اصولگراو چه اصلاح طلب- مغرض است كه به بهانه اشتباه و تخلف يك مقام مسئول، دريايي از اتهامات و بد اخلاقي هايي كه به تعبير رهبري، همان بي بند و باري در اظهار نظر عليه دولت است، روانه دولت نهم مي كنند.
به بخشي از بيانات ايشان توجه كنيد: " ما بيائيم به خاطر دشمنى با زيد و عمرو و اين دولت و آن دولت و مسئولين اجرائى يا مسئولين كذا و كذا، اصل نظام را زير سؤال ببريم؛ سياه‏نمائى كنيم! كارى كه متأسفانه بعضى از نخبگان سياسى مي‌كنند." و يا در بخشي ديگر: "فضاى تبليغاتى كشور، فضاى مطبوعاتى كشور، فضاى تبليغات سياسى كشور به هيچ وجه فضاى خرسندكننده‏اى نيست. ما بايستى از اسلام براى عمل خودمان، براى رفتارهاى خودمان، براى موضعگيرى‏هاى خودمان درس بگيريم و بدانيم بقاى نظام اسلامى، بركات الهى، تفضلات و رحمت الهى تا وقتى است كه ما پايبند و مقيد باشيم. خدا كه با ما قوم و خويشى ندارد..." همچنين " اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه كى‏ به خاطر اغراض، اينها چيزهائى نيست كه خداى متعال از اينها به‏آسانى بگذرد. آن وقت كسانى خطا مي‌كنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصيبنّ الّذين ظلموا منكم خاصّة»؛(7) بله اينجورى است. بعضى از ظلم‌ها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را مي‌گيرد؛ بر اثر رفتار يك عده‏اى كه در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم مي‌كنند. بايد مراقب اين چيزها بود..."
***
در باشگاه جواني برنا ثبت نام كنيد:[email protected]
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن