تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816846714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبارك باد طلوع مهر هشتم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مبارك باد طلوع مهر هشتم!
خبرگزاري انتخاب : تاريخ، لب به خنده گشوده است! گلها و پروانه ها جشن مشترك و با شكوهي بر پا كرده اند. آسمانيان بر سر زميني ها نقل شادي مي پاشند. افلاك بر رخ خاك بوسه مي زنند! نسيم، دست نوازشگرش را شادمانه بر پيكره بوستانها مي كشد و در گوششان نجواي مهر مي كند.


تاريخ، لب به خنده گشوده است! گلها و پروانه ها جشن مشترك و با شكوهي بر پا كرده اند. آسمانيان بر سر زميني ها نقل شادي مي پاشند. افلاك بر رخ خاك بوسه مي زنند! نسيم، دست نوازشگرش را شادمانه بر پيكره بوستانها مي كشد و در گوششان نجواي مهر مي كند.

آفتاب، از سر شوق بر پهنه آسمان مي دود. ستاره ها سر از پا نمي شناسند. ابرها دست افشاني مي كنند. ماهتاب بي تاب و پاي كوبان است! تصوير هستي، بديع و زيبا شده، از همه اركان فلك و ملك، ملك و ملكوت، لاهوت و ناسوت، صداي سبز سرور مي آيد !همهمه همه هستي، ترنم عشق و شور و مستي و شادماني است.

دل من نيز از صحراي محبت عبور كرده، مي جهد، مي رقصد، هر چه ناشادي را پشت سر مي گذارد؛ آبي تر و دريايي تر مي شود و من اينك احساس مي كنم كه سراپا ترنم و شوقي وصف ناپذيرم!

همه ذرات وجودم را شهد شادي و شورانگيزي و تبسم، سبز و ديدني كرده است. هم از اين روي، نام تو را عاشقانه به لب دارم. اي آنكه مي آيي و با آمدنت دست نوازش و مهرباني بر سر ما مي كشي، ولي نعمت ما مي شوي و ما افتخار مي كنيم كه منت تو را بكشيم، به خود مي باليم كه ما را زائر خويش بخواني و ما خود را لايق نگاه و مهر تو بدانيم، خرسنديم كه خاك پايت را توتياي ديده خويشتن سازيم. مشتاقانه بر جاي گامهايت بوسه مي زنيم و در شكوهمندترين روز، روز ميلاد خجسته گل، عطر دلپذير بهشت را استشمام مي كنيم و با زبان دل و جان، بر محمد و آل محمد صلي ا... عليه و آله و سلم، سلام و صلوات مي فرستيم.

حاليا، اي گل زاد نازنين! تو روشن ترين پنجره اي هستي كه رو به حيات ما گشوده شده است و ما زينت نام زيباي تو را هماره بر جان و دل خويش مي آويزيم و به بوسه زدن بر گامهاي غزالي كه مهر مهر تو را بر پيشاني دارد، افتخار مي كنيم!
اين روح ماست كه در صحن و سراي نگاه تو، از سقاخانه لطفت سيراب مي شود. اين شكوه كاشي هاي حريم توست كه ما را به سمت اكتشاف نور، هدايت مي كند.

هنگامي كه دستهاي ياري تو، بند از سر و دست رنج ديدگان مي گشايد و دل شكستگان را به كشتي رهايي مي نشاند، لبخندهاي شاد ستاره ها؛ صداي پاك تو را تا بارگاه شوق ملائك همراهي مي كنند و آن زمان كه پاسخ سبز تو، رداي راويان رنج را تبرك مي كند، در همه قلبها «زلزله محبت» خانه مي سازد!

اي امام رئوف! هر كه تشنه محبت توست، سيري ناپذير است و آن كه طراوت ياد تو را بر لب دارد، نواي جانش هرگز به پژمردگي نمي گرايد.

تو، دستهاي بلند ربوبي را بر سر ما مي كشي، اي خورشيد هشتم !تو با همسايه هايت به خوبي خودت رفتار مي كني و كاري به اين نداري كه بدي آنها چه قدر است! تو با زائران انديشه ات رفيق هستي و مهربانتر از هر مهرباني با آنها عمل مي كني. پس بدان گاه كه سهميه بهشت را به امضايت مي رسانند، نام ما را از خاطر مبر!

وه كه چه غوغايي در سراسر اين پهنه پر از جذبه برپاست:

آواز باراني چشمهاي زائران، انتظار شكفتن گل غنچه هاي آرزو در دل پيچكهاي گره خورده بر ضريح نگاهت، بوي خوش التماس و تضرع، پويش پيوسته پرهاي فرشتگان در حريم هر پگاه در حرم، تابش طراوات خورشيد در هر بامداد از آسمان پاكت، ثمربخشي ناله هاي غريبانه عاشقان، جشنواره همه واژه هاي پاك در دفتر خاطرات دلها، چينش منظم لبها بر در و ديوار و ضريح محبت، حادثه پايان ناپذير ارادت و ايمان، خوانش همه خوبي هاي ناتمام، دستهاي آرزومند روييده به سوي آسمان، ذخيره آفتاب در دلهاي مردمان، روايت ديدارهاي عاشقانه ياران، زمانهاي مغتنم زمين، ستايش يگانه با ياد خورشيدي تو، شرمساري آفتاب و ماه و ستاره ها در برابرت، طول صفهاي دلدادگان، ظفريابي شفاخواهان، قلبهاي پرتپش عشق و ايمان، كتاب خدا و مفاتيح و لبهاي مؤمنان، گذار دمادم فرشته هاي خدا، نجواي كبوتران سپيد حرم، وداع ويژه عاشقان، سلام عاشقانه همگان، همه و همه براي اشتياق شركت در جشن تولد و بهره وري و افراز فضيلتها، محبتها، كرامتها و خوبي هاي شماست يا علي بن موسي الرضا!

آري، پنجره فولاد، زيباترين زمزمه هاي عارفانه عشاق تو را به گوش سپرده است. چلچراغ خورشيد، از شرم در برابرات عرق مي ريزد !آينه كاري هاي حرمت، حضور فرشته ها را در آستانه ات مضاعف مي كنند.

سنگهاي حريم تو نيز سخن مي گويند و راز دل سر به مهرهايي را مي جويند كه در برابر تو نماز عشق مي خوانند و مي دانند كه هر ركعت از عشق هم چندين ركوع ايمان و امان دارد و چندين سجده سادگي و صفا و چندين و چند شهادت به رويش گل در تبسم ملكوتي معنا!

هم اينك در گوش جانم، نجواي رازناكي است برآمده از صرير قلم و نشسته بر سرير جان، كه:

«رويش هشتمين گل سرخ در باغستان بي همتاي هماره سبز، بر همه سپيدانديشان و مؤمنان مبارك باد.»

و در دلم اين غنچه نيايش مي رويد كه:

اي امام رأفت و پاكي و دانايي! دستها، ديده ها و دلهاي ما را در دنيا و آخرت از دامان احسان خويشتن كوتاه مفرما و از خداوند رحمان بخواه كه اين احساسهاي عاشقانه زيبا را هرگز از وجود ما، دور نفرمايد. به حق همه زائران عارف و همه عارفان عاشقت !

* نعيمي
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن