تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815246100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با آثاري از وزيري‌مقدم، نادعليان، كريم‌خان زند و... اولين نمايشگاه فروش آثار مجسمه‌سازان ايراني آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با آثاري از وزيري‌مقدم، نادعليان، كريم‌خان زند و... اولين نمايشگاه فروش آثار مجسمه‌سازان ايراني آغاز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

اولين نمايشگاه سالانه‌ي فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز ايران، شامگاه گذشته درخانه هنرمندان ايران آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كوروش گلناري ـ دبير اكسپوي مجسمه‌سازي در توضيحاتي گفت: كتاب مجسمه‌هاي عرضه‌شده دراين نمايشگاه كه در برگيرنده‌ي 210 اثر مي‌شود، از ده روز قبل از افتتاحيه منتشر و به تمام گالري‌داران و مجموعه‌داران عرضه شد تا آنها براي حضور دراين اكسپو با ذهنيت از پيش آماده‌اي شركت كنند.

او ادامه داد: تاكنون 30 اثر كه درحدود 120 تا 130 ميليون ارزش داشته‌اند به فروش رسيده و دركنار آن يك بخش 20 درصدي از آثار توسط مجموعه‌داراني كه از قبل كاتالوگ را مشاهده كرده بودند، براي خريد انتخاب شده است.

گلناري با اشاره به تقاضاهاي بين‌المللي جهت حضور دراين نمايشگاه فروش، گفت: كاتالوگ آثار را براي كشورهاي حاشيه‌اي و مجموعه‌داراني كه مي‌شناختيم فرستاديم. در كنار آن با تعدادي از مجموعه‌داران ايران كه درارتباط با گالري‌هاي و مراكز فروش آثار هنري در ديگر كشورها هستند، درارتباط هستيم تا اين فروش شكل گسترده‌تري پيدا كند. ولي درحال حاضر بيشترين تقاضا از سوي نهادهاي خصوصي بوده و هنوز بخش‌هاي دولتي وارد خريد و حضور دراين اكسپو نشده‌اند.

گلناري دربخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره‌ي نحوه‌ي قيمت‌گذاري آثار هم توضيح داد: باتوجه به اين‌كه اين نمايشگاه نخستين تجربه اكسپوي مجسمه‌ محسوب مي‌شد، لذا ترجيح داديم تا كارها را با تقاضاي هنرمندان شركت‌كننده قيمت‌گذاري كنيم و البته اين قيمت درحد معقول و منطقي است.

او ادامه داد: اين نمايشگاه فروش در برگيرنده‌ي بهترين كارهاي مجسمه‌سازان است كه از ميان 600 اثر ارسالي براي انجمن و نمايشگاه حرفه‌اي و جدي به هنرمندان اين حوزه انتخاب شده است، لذا ما دراين نمايشگاه فروش، با مجموعه‌اي بي‌نظير و گرانبها روبه‌رو هستيم.

گلناري هم‌چنين درباره‌ي تداخل زماني اين نمايشگاه و اكسپوي عكس كه از روز دوشنبه آغاز به‌كار مي‌كند، گفت: اين دوبرنامه باتوجه به اين‌كه به شكلي كاملا تخصصي به دو هنر مجزا و متفاوت مي‌پردازند، تداخلي با يكديگر پيدا نمي‌كنند. از سوي ديگر كتاب اين نمايشگاه از 10 روز پيش دراختيار اصلي‌ترين خريداران اين مجموعه قرار گرفت و از اين جهت نگراني وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، بالاترين قيمت اين نمايشگاه مربوط به اثري از محسن وزيري‌مقدم است كه رقمي معادل 250 ميليون تومان است و بعد از آن دو مجسمه ديگر از اين هنرمند رقم‌هايي معادل 80 و 70 ميليون دارند.

هم‌چنين پايين‌ترين قيمت مجسمه دراين نمايشگاه مربوط به برخي از آثار دانشجويي است كه معادل 300 هزارتومان است.

اولين نمايشگاه فروش آثار مجسمه‌سازان ايراني تا سي‌ام آبان‌ماه درخانه هنرمندان برپاست و در برپايي آن چاپ نظر، كانون انفورماتيك، سازمان زيباسازي موسسه‌ي توسعه هنرهاي معاصر، مجله تنديس، سازمان فرهنگي _ هنري شهرداري تهران و خانه هنرمندان ايران دركنار انجمن مجسمه‌سازان ايران همكاري دارند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن