تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815081629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاثیر سر و صدا برروی طعم غذا !!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سر و صدای زیاد و شلوغی می.تواند میزان حساسیت انسان.ها به طعم غذا را کاهش داده و به این ترتیب آن.ها کم.تر می.توانند طعم غذا را حس کنند.
درست به همین دلیل است که در هنگام پرواز معمولا هیچ کس نسبت به طعم غذایی که می.خورد احساس رضایت نمی.کند. صدای بسیار بلند موتور هواپیما یکی از دلایلی است که معمولا مسافران نسبت به طعم غذای خود احساس رضایت ندارند. این در حالی است که مطالعات نشان می.دهد پخش صدای دلپذیر می.تواند به حس کردن بهتر طعم غذا کمک کند.
این یافته.ها که در نشریه کیفیت غذا به چاپ رسیده است می.تواند به رستوران.ها کمک کند موسیقی مناسبی را انتخاب کنند و به این ترتیب رضایت مشتریان خود را از غذایی که می.خورند افزایش دهند.
برای تحقیق این موضوع در حالی که چشمان داوطلبان بسته شده بود به آن.ها غذاهای مختلفی داده شد و در همان حال نیز صداهایی با سطوح مختلف پخش شد.
این مطالعات نشان داد انسان.ها هنگامی که در معرض صدای بلند قرار می.گیرند میزان حساسیت آن.ها نسبت به مزه.های شیرین و شور کاهش پیدا می.کند. هرچه میزان صدا افزایش پیدا کند به همان میزان حساسیت کم.تر می.شود.
دکتر اندی وودز از دانشگاه منچستر در این باره گفت: نظر عموم مردم این است که غذاهایی که در هواپیما سرو می.شوند چندان دلچسب نیستند. این در حالی است که کیفیت غذایی که در خطوط هوایی سرو می.شود بسیار خوب است.
به همین دلیل ما تلاش کردیم تحقیقاتی انجام دهیم تا به دلیل اصلی این موضوع پی ببریم. صدای بلند و آزاردهنده میزان حساسیت ما را به طعم غذا کاهش می.دهد، اما در عین حال شنیدن یک موسیقی دلپذیر می.تواند طعم غذا را برای ما دلپذیرتر کند. اگر شما آهنگی را که در حین میل کردن غذا می.شنوید دوست نداشته باشید، به همان میزان احتمال دارد از طعم غذا هم خوشتان نیاید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن