تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويدادتبديل كارگاهي خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز در دنيا منسوخ است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رويدادتبديل كارگاهي خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز در دنيا منسوخ است
گروه خودرو- طرح گازسوز كردن خودروهاي بنزين‌سوز به صورت كارگاه‌هايي كه از حدود دو سال گذشته و همزمان با اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين به طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفت هم‌اكنون و با وجود سرمايه‌گذاري كلان براي تجهيز اين كارگاه‌ها از سوي كارشناسان فني و برخي خودروسازان به عامل خطري براي خودروهاي توليد شده در كشور تبديل شده است.
به طوري كه در همايش روز گذشته كه به منظور بررسي ابعاد فني اقتصادي و زيست‌محيطي طرح ملي گازسوز كردن خودروها در ايران برگزار شد از سوي سخنرانان طرحي منسوخ شده در دنيا خوانده شد كه بايد به عنوان يك استراتژي كوتاه‌مدت مطرح مي‌شد. به گفته اميرعباس حسيني، مدير تامين قواي محركه و پروژه سي‌ان‌جي شركت ساپكو در حال حاضر تبديل خودرو بنزيني به دوگانه‌سوز در خارج از شركت‌هاي خودروسازي در دنيا منسوخ شده و اين تبديل بايد به عنوان يك استراتژي كوتاه‌مدت مطرح باشد كه متاسفانه در اين حوزه غفلت كرده‌ايم. وي در ادامه خاطرنشان كرد: ايجاد پلت‌فرم خودروهاي پايه گازسوز در دنيا مستلزم هزينه‌هاي بسيار زياد و موجب كاهش تمايل خودروسازان در اين حوزه شده است. وي با اشاره به تكنولوژي بالاي مورد استفاده در اين موتورها درخصوص برخي مزيت‌هاي موتورهاي پايه‌گازسوز گفت: اين كه گفته مي‌شود اين خودروها با موتور پايه‌گازسوز داراي پيمايشي معادل 300 كيلومتر و بيشتر هستند، رقم گزافي نيست؛ ضمن اين كه مصرف سوخت و ايمني خودروهاي گازسوز به مراتب بهتر است. در حال حاضر يكي از معضلات استفاده از گاز در كشور ما پيمايش پايين مخازن خودروهاي دوگانه‌سوز است. وي با اشاره به اين مطلب افزود: در حال حاضر نياز است كه تعريفي از خودرو پايه گازسوز داشته باشيم و طي هر پنج سال اين تعريف نسبت به پنج سال گذشته خود متفاوت باشد. سبد سوخت و‌درصد استفاده از خودروها بايد براي خودروسازان مشخص شود. به عنوان مثال طي يك دوره مشخص و يك برنامه پنج‌ ساله به ايران خودرو گفته شود كه10‌درصد از توليدات اين شركت به صورت گازسوز باشد كه اين مساله بايد همزمان با تعريف خودروي پايه‌گازسوز اتفاق افتد. وي با اشاره به مزيت خودروهاي پايه‌گازسوز تاكيد كرد: در حال حاضر يكي از معضلات استفاده از گاز در كشور ما پيمايش پايين مخازن خودروهاي دوگانه‌سوز است؛ بنابراين اگر بتوانيم اين مشكل را برطرف كنيم، كمك زيادي به كم شدن صف‌ها در ايستگاه‌هاي سي‌ان‌جي كرده‌ايم. حميدرضا كاتوزيان، رييس كميسيون انرژي مجلس نيز در اين همايش عنوان كرد: سياست دوگانه‌سوزكردن خودروها از طريق تبديل كارگاهي صحيح نيست و بايد متوقف شود.وي با اظهار اين مطلب خاطرنشان كرد: دوگانه‌سوز كردن خودروهاي بنزيني فعلي با توجه به آثار زيست‌محيطي و محدوديت‌هايي كه براي مشتري به همراه دارد، نبايد سياست اصلي قرار گرفته و به صورت بلندمدت دنبال شود. در اين زمينه بهتر است برنامه‌ريزي‌هاي كشور به سمت توليد موتورهاي پايه‌ گازسوز باشد كه اين موتورها مشكلات افت قدرت فاحش ندارند و مسائل مربوط به ايمني آنها نسبت به خودروهاي دوگانه‌سوز نيز تاحد زيادي برطرف شده است.
كاتوزيان با زير سوال بردن تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز از طريق كارگاهي گفت: تبديل كارگاهي بايد متولي مشخصي داشته باشد. در حال حاضر اين مسووليت در حوزه‌هاي گاز خودرو، وزارت صنايع و ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت هر كدام به نحوي پيگيري مي‌شود كه بايد در اين زمينه متولي نهايي تعيين و تكليف نهايي اين موضوع مشخص شود.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن