تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816753208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملاقات با «خرس» فرانسوي در سينما يك


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ملاقات با «خرس» فرانسوي در سينما يك
اميدواريم سينمايي خرس را پايان هفته گذشته از مجموعه سينمايك ديده باشيد، زيرا متاسفانه اگر موفق به ديدن اين شاهكار آميخته با طبيعت نشديد مطمئنا يكي از باشكوه ترين آثار سينماي جهان را از دست داده ايد.البته يك فرصت و روزنه هميشه موجود است، مجموعه سينما يك سه شنبه ساعت 23:30 تكرار مي شود.

سينمايي خرس در نوع خود، يكي از منحصربه فردترين آثار سينمايي مي باشد كه مي توان گفت هيچ تكرار و شبيه سازي اينچنيني در سينماي جهان موجود نيست، مگر ديگر اثر كارگردان همين فيلم به نام دو برادر كه به زندگي دو ببر مي پردازد، البته كه اين طور كه مشخص است دو برادر به اندازه خرس موفق نبوده است.

ژان ژاك آنو كارگردان سينمايي خرس در سال ۱۹۸۷ اين سينمايي را ساخته است، او به طور كلي از كارگردان برجسته و متفاوت سينما مي باشد كه از كارنامه اش مشخص است كه به خرق عادت و كارهاي خارق العاده و پرزحمت علاقه دارد جالب است بدانيد او براي يكي از فيلم هايش: (۱۰هزار موش را به تنهايي رنگ آميزي كرده است). او به طور خاص و آشكاري به دنياي حيوانات علاقه دارد.

اين كارگردان فرانسوي با نگاه دراماتيك به روايت داستاني از زندگي يك بچه خرس مي پردازد كه در اول و ابتداي زندگي به دنبال ريزش كوه و مرگ مادرش، تنها مي شود.

استفاده از طبيعت گرم و زيبا همراه با حكايتي ساده و اما تاثيرگذار از زندگي يك خرس باعث شده سينمايي خرس به اثري جذاب و دوست داشتني بدل شود.اين فيلم برخلاف نظر و عقيده عده اي و به طور كلي حس و نگاه اول، فيلم مستندي نيست اين فيلم به نوعي در قالب داستاني دراماتيك و جذاب ساخته شده است و شايد بازيگران اصلي آن حيوانات واقعي و خطرناكي هستند اما صحنه ها به طوري داستان وار و قصه گو كنار هم قرار گرفته اند.يكي ديگر از علل جذابيت اين اثر پرداختن به دنياي حيوانات و داستان زندگي شان در قالب تصوير زنده و شخصيت هاي واقعي مي باشد، به طوري كه تا جايي كه ما به ياد داريم، در دنياي تصوير تنها در قالب برنامه هاي مستند (راز بقا) و يا به طور انيميشن به حيوانات پرداخته شده است، اما در سينمايي خرس موقعيتي بين اين دو قالب ايجاد شده و به بيان ديگر به نوعي انيميشن گونه به كاراكترهاي واقعي سينمايي پرداخته شده است.كابوس هاي بچه خرس يكي از جذاب ترين و ديدني ترين بخش هاي اين سينمايي مي باشد.رژه پنگوئن ها را به خاطر داريد، اين سينمايي نيز ازآثار مستند- دراماتيك جهان بوده است كه در اين زمينه بسيار موفق عمل كرده است، جالب است بدانيد اين فيلم نيز محصول كشور فرانسه بوده است.هر چند كه سه،چهار خرس موجود در سينمايي خرس تربيت شده بوده اند اما چنان استادانه و ماهرانه به بازي گرفته شده اند و در نهايت تدوين شده كه هيچ جاي شبه و بدبيني را نمي گذارد، اين طور كه مشخص است فيلم با چندين دوربين فيلم برداري شده است زيرا اين گونه از فيلم ها نبايد هيچ صحنه اي رااز دست داد و گاهي اوقات نيز بايد ساعت ها براي گرفتن نماي مناسبي صبر كرد، به طور كلي ساخت اين نوع از فيلم ها كاريست پرزحمت و طاقت فرسا.

اما جالب است بدانيد كه ژان ژاك آنو بعد ازساخت اين فيلم و موفقيتش اظهار داشت: بايد اعتراف كنم كاري سخت و جسورانه بود اما در عين حال بي همتا و منحصربه فرد و به نوعي گم شده من در دنياي حرفه اي ام، زيرا بعد از ساخت آن به آرامشي عجيب و دوست داشتني رسيدم و ترغيب به ساخت «دو برادر» شدم.

يكي از نكات برجسته و جالب اين فيلم پرداختن به جايگاه انسان مي باشد، در اين سينمايي انسان يك كاراكتر ضدقهرمان است كه علاوه بر شخصيت منفورش در حاشيه مطرح مي شود.

در صحنه اي خرس قهوه اي بزرگي كه قبلا توسط انسان مورد اصابت گلوله قرار گرفته است در حالي كه فرصت كشتن شكارچي بي رحم را دارد، اين كار را نمي كند و به تعبيري اين خرس است كه جايگاهي انساني پيدا مي كند و بخشش را به كشتن ترجيح مي دهد.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن