تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوجگيري دامنه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اوجگيري دامنه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: در سومين روز از ادامه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، منطقه جباليا واقع در شمال اين منطقه آماج حمله هوايي اين رژيم قرار گرفت.‌

منابع فلسطيني اعلام كردند يك فروند هواپيماي جاسوسي رژيم صهيونيستي، يك گروه از مبارزان وابسته به جنبش جهاد اسلامي را در شرق منطقه جباليا هدف قرار داد كه به شهادت يكي از آنان و زخمي شدن چهار تن ديگر انجاميد.‌

با شهادت اين افراد شمار شهيدان حملات دو روز اخير به نوار غزه به هشت تن رسيد.به گفته اين منابع، يك گروه از نظاميان اشغالگر نيز با پيشروي در منطقه واقع در شرق شهر غزه، به منازل مردم تيراندازي كردند.

شهادت يك زن‌

منابع پزشكي فلسطين از شهادت يك زن فلسطيني زخمي در نوار غزه خبر دادند.اين منابع تصريح كردند يك زن فلسطيني كه در حملات روز چهارشنبه نظاميان اسرائيلي به منطقه خان‌يونس در نوار غزه زخمي شده بود بر اثر شدت جراحت به شهادت رسيد.‌در حملات روز چهارشنبه نظاميان صهيونيست به منطقه در منطقه مياني غزه و واقع در شرق خان يونس، هفت فلسطيني به شهادت رسيدند و شماري ديگر نيز زخمي شدند.

تيراندازي به اتباع خارجي‌

نظاميان صهيونيست به سوي خارجي‌هايي كه براي ابراز همبستگي با فلسطينيان به جنوب نوار غزه رفته‌اند، تيراندازي كردند.اين افراد كه از اعضاي جنبش همبستگي بين‌المللي بودند و براي كمك به كشاورزان فلسطيني به جنوب نوار غزه رفته‌اند، در نوار مرزي بين مناطق صهيونيست‌نشين و شرق خان‌يونس در نوار غزه هدف تيراندازي قرار گرفتند، اما به هيچ يك از آنها آسيب نرسيد.

ممانعت صهيونيست‌ها

رژيم صهيونيستي همه گذرگاه‌هاي غزه را در دومين روز متوالي براي جلوگيري از ورود كالاهاي تجاري، مواد غذايي وكالاهاي اساسي براي فلسطينيان بست.

رژيم صهيونيستي همچنين از ورود شماري از سفيران، وزيران، نمايندگان مجلس و مسئولان فلسطيني و خارجي به حرم حضرت ابراهيم(ع) جلوگيري كرد.‌

ادعاي باراك‌

ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي عملياتي را كه ارتش اين رژيم در نزديكي شهر در نوار غزه صورت داد و به شهادت شش فعال فلسطيني منجر شد، ضروري دانست.

اين در حالي است كه گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي حماس تاكيد كرده است مهلت آتش بس رو به پايان است و ما تا زماني كه اشغالگران در راستاي گشودن گذرگاه‌ها و برداشتن تحريم خود را متعهد نسازند، اين آتش‌بس را تمديد نخواهيم كرد.

واكنش جهاد اسلامي‌

جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد تشديد حملات نظاميان رژيم صهيونيستي در نوار غزه از مرحله نقض توافقنامه آتش‌بس هم فراتر رفته است.

سخنگوي جنبش جهاد اسلامي از همه گروه‌هاي فلسطيني خواست اتحاد و يكپارچگي خود را حفظ كنند تا بتوانند به ادامه حملات خصمانه تل‌آويو پاسخ كوبنده بدهند.‌يكي از سخنگويان جنبش حماس نيز اعلام كرد، اين جنبش حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را بي‌پاسخ نخواهد گذاشت و با آن مقابله به مثل خواهد كرد.

حمله موشكي‌

ارتش رژيم صهيونيستي از حمله موشكي مبارزان فلسطيني مستقر در غزه به جنوب فلسطين اشغالي خبر داد.

ارتش اين رژيم با اشاره به اينكه گروههاي فلسطيني دست كم چهار موشك شليك كردند افزود: اين حمله تلفات و خسارات مالي نداشت.

در همين حال آسوشيتدپرس گزارش داد: حماس به اسرائيل هشدار داده است كه در صورت حملات بيشتر به غزه، قلب اسرائيل را هدف حملات موشكي قرار مي‌دهد.

عدم خوشبيني رايس‌

كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا، در ديدار از منطقه با ايهود اولمرت نخست‌وزير مستعفي رژيم صهيونيستي ديدار كرد

رايس در جمع خبرنگاران پيش از سفر به منطقه تاكيد كرد كه نسبت به امكان دستيابي به توافق صلح اسرائيل و فلسطين قبل از پايان سال جاري ميلادي خوش‌بين نيست.

شروط فلسطيني‌ها

جنبش حماس و سه گروه فلسطيني ديگر، تحريم گفتگوهاي فلسطيني را كه قرار است به زودي در قاهره برگزار شود بررسي مي‌كنند.

به گفته اين منابع، آزادي همه بازداشت شدگان گروه‌هاي مقاومت از زندان‌هاي تشكيلات خودگردان در كرانه باختري، اجازه به هيات حماس براي ترك كرانه باختري جهت شركت در گفتگوها و اجراي برخي تدابير مربوط به جلسه گفتگوها از جمله شروط حماس، جنبش جهاد اسلامي، و براي شركت در گفتگوهاي قاهره است.

حضور دبيركل‌

سخنگوي سازمان ملل اعلام كرد: دبيركل اين سازمان در نشست كميته چهارجانبه صلح خاورميانه كه فردا يكشنبه در شرم‌الشيخ مصر برگزار مي‌شود شركت مي‌كند. اعلام كرد: بان كي مون روز گذشته در نشست سران اتحاديه آفريقا براي حل مناقشه شرق كنگو در كشور نايروبي شركت كرد و امروز از آنجا عازم مصر مي‌شود.

در نشست كميته چهارجانبه متشكل از آمريكا، اتحاديه اروپا، روسيه و سازمان ملل، طرف‌هاي تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي نيز حاضر مي‌شوند.

ادعاي فتح‌

جنبش فتح كه محمود عباس رياست آن را برعهده دارد اعلام كرد نيروهاي وابسته به جنبش حماس دهها تن از اعضاي اين جنبش را در نوار غزه بازداشت كردند.

منابع وابسته به جنبش فتح اعلام كردند حماس 9 نفر از اعضاي فتح از جمله يك مقام بلندپايه اين جنبش را پس از دستگيري آزاد كردند ولي 40 عضو ديگر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند.از سوي ديگر يك عضو جنبش فتح در اردوگاه فلسطيني عين الحلوه در جنوب لبنان ترور شد.‌اين فرد كه نام داشت توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به قتل رسيد.




 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن