تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813271970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 تن به ذخاير طلاي كشور افزوده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: 15 تن به ذخاير طلاي كشور افزوده مي شود
مدير امور اكتشاف سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور اعلام كرد: تا پايان سال جاري 15 تن به ذخاير طلاي كشور افزوده مي شود.
بهروز برنا روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : از ذخاير مورد اشاره 10 تن مربوط به ذخاير غرب كشور و پنج تن آن نيز در محدوده شرق كشور قرار دارد.
وي با بيان اينكه سازمان زمين شناسي به عنوان متولي اكتشاف در بخش طلا طبق برنامه گام هاي اساسي برداشته است، افزود: در حال حاضر بيش از 15 پروژه سازمان زمين شناسي در مرحله اكتشاف تفصيلي است و در مرحله بعدي براي ذخايز قطعي گواهي كشف دريافت خواهد شد.
برنا ادامه داد: براي توسعه فعاليت هاي اكتشافي ، بخش خصوصي نيز برخي از محدوده هاي معدني را در اختيار دارد و سازمان زمين شناسي نيز در بخش طلا ، بخشي از فعاليت هاي خود را به صورت اماني و يا قراردادي با مشاوران انجام مي دهد.
مدير امور اكتشاف سازمان زمين شناسي، ميزان ذخاير فعلي طلا در كشور را بين 250 تا 300 تن ذكر كرد و افزود: بر اساس برنامه كوتاه مدت اين سازمان، ميزان توليد طلا به پنج در سال و طبق برنامه بلندمدت، اين ميزان به 25 تن در سال خواهد رسيد.درحال حاضر ميزان توليد طلا در كشور حدود يك تن در سال است.
برنا، درباره فعاليت هاي بين المللي سازمان زمين شناسي اظهار داشت: اين سازمان براي فعاليت هاي اكتشافي در خارج كشور گام هاي مهمي برداشته است . از جمله اينكه در 10 كشور عضو سازمان همكاري اقتصادي (اكو) در حال تعامل براي اعزام گروه كارشناسي است.
وي افزود: همچنين در زمينه اكتشاف مواد معدني، قراردادهايي نيز با كشورهاي افريقايي ، امريكاي جنوبي و كشورهاي عضو اكو منعقد شده است.
برنا ادامه داد: با تلاش هاي سازمان زمين شناسي، طي پنج سال اخير 30 تن به ميزان ذخاير طلاي كشور افزوده شده است.
وي تصريح كرد: سازمان زمين شناسي امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي علاوه بر طلا ، در زمينه اكتشاف عناصر ديگر نيز گام هاي موثري برداشته است كه از جمله مي توان به كشف ذخاير پتاس ، يد ، سرب و روي در كشور اشاره كرد.
مدير امور اكتشاف سازمان زمين شناسي ادامه داد: اين سازمان، در برنامه هاي كاري خود ، ايران را به 20 منطقه اولويت دار تقسيم كرده و با روش هاي نوين اكتشافي تحت پوشش قرار داده است.
برنا گفت: با بررسي هاي سازمان زمين شناسي، در 20 استان كشور بيش از 1000 محدوده طلادار مشخص شده است كه 35 محدوده آن براي فعاليت هاي اكتشافي در آنها انتخاب شده است.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن