تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805552134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتبار عمراني مدارس كشور 3 برابر رشد داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعتبار عمراني مدارس كشور 3 برابر رشد داشته است
رئيس جديد سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس گفت: اعتبار عمراني مدارس كشور نسبت به 4 سال گذشته با رشد 3 برابري روبرو بوده و امسال تا سقف 15 هزار و 60 ميليارد ريال افزايش پيدا كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي رئيسي در نشست خبري كه امروز برگزار شد، گفت: بر اساس اطلاعاتي كه وجود دارد هنوز يك سوم مدارس كشور به صورت دو نوبته اداره مي‌شود و دانش‌آموزان از سرويس كامل آموزشي برخوردار نيستند.

وي با تاكيد براهميت مقاوم سازي مدارس دركشور و اختصاص 4 ميليارد دلار از سوي مجلس براي تخريب و بازسازي مدارس تصريح كرد: با توجه به اينكه مقاوم‌بودن مدارس قطعا مي تواند در سرنوشت دانش‌آموز تأثيرگذار باشد در اين سالها به آن توجه ويژه اي شده است اگرچه كمبودها و كاستي هايي نيز در اين زمينه وجود دارد.

رئيسي با بيان اينكه در طول سه سال گذشته 13 هزار و 720 پروژه ساخته شده است، اظهار داشت: 59 هزار و 204 كلاس درس با زيربناي 6/8 ميليون متر مربع به فضاهاي آموزشي كشور اضافه شده است.

وي تعهدات خيرين مدرسه‌ساز در سال 87 را 6 هزار و 130 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: تعهدات خيرين مدرسه ساز با رشد 250 درصدي روبرو شده است.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش درباره برنامه هاي امسال نيز گفت: در صورتي كه اعتبارات به موقع تخصيص يابد، يك هزار و 500 پروژه با 8 هزار كلاس درس در دهه فجر افتتاح مي‌شود.

اعتبارات مقاوم سازي به بيش از 7 ميليارد دلار رسيده است

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشوردرباره اعتبار 4 ميليارد دلاري براي تخريب و بازسازي مدارس فرسوده كشور اظهار كرد: اين اعتبار بايد از سال 85 تا 88 از صندوق ذخيره ارزي برداشته شود كه براساس تبصره ‌اي از اين قانون نيز هر سال معادل تعديل قيمت‌ها به مبلغ فوق افزوده شود.

وي تصريح كرد: به موجب اين قانون بايد حدود 5/7 ميليارد دلار براي مقاوم سازي از صندوق ذخيره ارزي برداشت شود.

رئيسي با بيان اينكه طراحي مقاوم سازي مدارس به مدت زمان زيادي احتياج دارد، اظهار داشت: از سال 85 تاكنون مطالعات مقاوم‌سازي 2 هزار و 750 پروژه آموزشي آغاز شده است ولي مدارس كمي را مقاوم سازي كرده ايم.

وي با اشاره به اينكه طي دو سال گذشته مقاوم‌سازي به عنوان يك بحث ملي مطرح شده است، تاكيد كرد: اين علم بايد در كشور نهادينه شود كه در راستاي همين كار و با پيگيري‌هاي انجام شده، تعداد مشاوران مقاوم‌سازي در كشور افزايش يافته است.

رئيسي با بيان اينكه 12 درصد از مطالعات مقاوم ‌سازي مدارس غير مستحكم آغاز شده است، گفت: مقاوم‌سازي تعداد 26 هزار مدرسه در طول 4 ‌سال امكان‌پذير نيست و براي اين كار 10 سال زمان منطقي به نظر مي‌رسد چرا كه اگر مطالعات مقاوم‌سازي يك مدرسه بيش از چند ماه طول بكشد، مقرون به صرفه نيست.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش ادامه داد: هزينه ساخت هر كلاس درس حدود 50 تا 60 ميليون تومان است.

500 ميليارد تومان براي تهيه بخاري هاي مناسب مدارس نياز داريم

به گزارش خبرنگار مهر، رئيسي درادامه سخنان خود به مشكل سيستم گرمايشي كشور اشاره كرد و گفت: تعداد زيادي از مدارس كشوربه دليل استفاده از بخاري هاي نفتي چكه اي از سامانه گرمايشي استاندارد برخوردار نيستند كه با ابلاغ وزير آموزش و پرورش در سال‌جاري مبني بر تهيه بخاري مناسب براي مدارس از محل اعتبارات استاني، اعتبار كافي براي خريد اين بخاري ها تأمين شده است و از نظر مالي مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: براي اينكه تمام مدارس به سامانه گرمايشي مركزي متصل شوند و مشكل سيستم گرمايشي و اطفاي حريق در مدارس حل شود بايد 500 ميليارد تومان هزينه كرد.

وي تصريح كرد: استفاده از بخاري نفتي چكه‌اي در مدارس ممنوع است و مسئوليت هر نوع حادثه‌اي در اين زمينه با مديران مدارس است.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن