تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817130921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

والدين بجنوردي خواستار نظارت بر سرويس‌هاي اياب و ذهاب مدارس شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: والدين بجنوردي خواستار نظارت بر سرويس‌هاي اياب و ذهاب مدارس شدند
داخلي. اجتماعي. سرويس. مدارس.

جمعي از والدين دانش‌آموزان بجنوردي با ابراز گلايه از نابساماني حاكم بر فعاليت سرويس‌هاي اياب و ذهاب مدارس مي‌گويند: اين سرويسها بدون‌هيچ ضابطه‌اي به هر ميزان كه مي‌توانند در خودروهاي خود دانش‌آموز سوار مي‌كنند.

اين عده خواستار نظارت بيشتر مسوولان مرتبط بر فعاليت اين سرويس‌ها در نحوه خدمات‌دهي و جابجايي دانش‌آموزان و برخورد با تخلفات آنان شدند.

يكي از والدين دانش‌آموزان در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: رانندگان اين سرويس‌ها توجهي به امنيت دانش‌آموزان در جابجايي آنان ندارند.

محمد رضاييان افزود: بارها به راننده سرويس فرزندم به علت سوار كردن تعداد زياد دانش‌آموز اعتراض كرده‌ام.

او گفت: اكنون نظارت ناكافي دستگاههاي مرتبط مهمترين دغدغه والدين دانش آموزاني است كه از اين سرويس‌ها براي جابجايي فرزندان خود در مسير خانه - مدرسه استفاده مي‌كنند.

يكي ديگر از والدين دانش‌آموزان كه فرزندش را با استفاده از سرويس شخصي به مدرسه مي‌فرستد، گفت: ضروري است قانون مشخصي براي سرويس‌هايي كه دانش آموزان را در ايام سال تحصيلي جابجا مي‌كنند، تدوين و اجرا شود.

وي گفت: يكي از معضلاتي كه در سالهاي اخير ذهن والدين را در شروع سال تحصيلي به خود مشغول كرده است، عدم ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزي است.

او خواستار رفع اين معضل از سوي مسوولان مرتبط شدند.

يكي ديگر از والدين دانش‌آموزان با اعتراض به نحوه نظارت بر سرويس‌هاي جابجايي دانش‌آموز در شهر بجنورد، گفت: ضروري است از سوي مسوولان براي رفع اين معضل چاره اساسي انديشيده شود.

علي‌اصغر ايزدي افزود: اكنون اكثر رانندگان فعال در جابجايي دانش‌آموزان در مسير خانه- مدرسه، بدون رعايت قوانين رانندگي و بيش از ظرفيت دانش‌آموز سوار مي‌كنند.

وي گفت: ماموران راهنمايي و رانندگي كه در سطح شهر مستقر هستند و كنترل ترافيك را برعهده دارند، برخورد قانوني با تخلف رانندگاني كه بيش‌از ظرفيت دانش‌آموز جابجا مي‌كنند، ندارند.

مدير آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نيز در اين خصوص گفت: ساماندهي و كنترل سرويس‌هاي جابجايي دانش‌آموزان براساس دستورالعمل ابلاغي معاونت اول رياست جمهوري انجام مي‌شود.

"حبيب الله ياوري" افزود: تاكنون براساس اين ابلاغيه براي ساماندهي اين سرويسها در مركز استان نشست‌هايي با دستگاههاي مرتبط از جمله تاكسيراني، اتوبوسراني، شهرداري و نيروي انتظامي برگزار شده است.

وي گفت: نتايجي كه اين نشست‌ها تاكنون داشته صدور كارت تردد براي رانندگان سرويس‌هاي عمومي در ساعات خاص تردد دانش‌آموزان در مسير منزل - مدرسه بوده است.

او افزود: علاوه بر اين، سرويس‌هايي كه از سوي مديران مدارس و يا اوليا براي جابجايي دانش‌آموزان به آموزش و پرورش معرفي مي‌شوند نيز براي صدور كارت به مراجع ذيصلاح معرفي مي‌شوند.

ياوري گفت: ساماندهي سرويس مذكور در شهر بجنورد تا پايان آذر با صدور كارت تردد براي رانندگان آنها قطعي خواهد شد.

او در خصوص كنترل سرويس جابجايي دانش‌آموزان، گفت: كنترل اين خودروها در خصوص شمار سرنشينان برعهده دستگاه انتظامي است و بايستي اين نهاد در اين خصوص نظارت بيشتري داشته باشد.

وي از والدين دانش آموزان خواست براي استفاده از خودروها در جابجايي فرزندان خود در مسير خانه - مدرسه بيشتر دقت كنند و به رانندگان سرويس ها اجازه استفاده بيش از ظرفيت را ندهند.

او افزود: متاسفانه برخي از اولياي دانش‌آموزان رانندگان سرويس‌هاي مدارس را مجبور مي‌كنند كه بيش از ظرفيت دانش‌آموزان را جابجا كنند.

مدير آموزش و پرورش بجنورد همچنين گفت: به مديران مدارس در اين خصوص توصيه خواهد شد تا براي ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزان برنامه‌ريزي و دغدغه والدين را رفع كنند.

وي از تشكيل نشست ويژه در جهت بررسي مسائل و مشكلات سرويس‌هاي جابجايي دانش‌آموزان در شهر بجنورد در آينده نزديك خبر داد.

ياوري همچنين خواستار بسيج دستگاههاي مرتبط در خصوص نظارت بيشتر بر فعاليت سرويس‌هاي اياب و ذهاب دانش آموزان در اين شهر شد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان شمالي در اين خصوص گفت: سرويس مدارس دغدغه‌اي است كه سالهاي سال براي والدين دانش‌آموزان وجود داشت و متولي خاصي در نظر گرفته نشده بود.

سرهنگ صمد اسفندياري افزود: امسال در شهرهاي استان به ويژه بجنورد نشستي در اين خصوص برگزار و تاكيد بر استفاده از خودروهاي عمومي در جابجايي دانش‌آموزان شد.

وي ادامه داد: در صورت كمبود خودرو عمومي از طريق سازمان آموزش و پرورش با همكاري مديران مدارس، رانندگان مورد اطمينان را پس از طي مراحل قانوني به والدين دانش‌آموزان براي جابجايي فرزندان خود معرفي كنند.

او در خصوص ظرفيت جابجايي دانش‌آموزان را براساس قانون چهار نفر اعلام كرد و گفت: با توجه به گلايه رانندگان مبني بر مقرون به صرفه نبودن اين تعداد دانش‌آموز بخصوص در مقاطع كودكستان و ابتدايي، اين ظرفيت تا شش نفر افزايش داده شد.

سرهنگ اسفندياري در خصوص ساماندهي و نظارت بيشتر بر سرويس‌هاي جابجايي دانش‌آموزان، گفت: ضروري است اين طرح قبل از آغاز سال تحصيلي با همكاري آموزش و پرورش در خصوص شناسايي رانندگان، صدور كارت شناسايي و آموزش به آنها اقدام شود.

وي همچنين در خصوص صلاحيت رانندگان نيز گفت: رانندگان اين خودروها قبل از اقدام به جابجايي دانش‌آموزان بايد از مراجع قانوني تاييد صلاحيت شوند.

او در خصوص نظارت بر فعاليت سرويس‌هاي دانش‌آموزان نيز گفت: در صورت مشاهده خودروهايي كه بيش از ظرفيت دانش‌آموزان را سوار و جابجا مي‌كنند، با آنان برخورد قانوني خواهد شد. ك/‪۴‬
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن