تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817066447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پول نفت يكي از موانع توسعه صنايع فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پول نفت يكي از موانع توسعه صنايع فرهنگي است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ رييس حوزه هنري در همايش توسعه صنايع فرهنگي گفت: پول نفت كه يك نعمت الهي است در شرايط كنوني يكي از موانع پيش‌ ‌روي توسعه صنايع فرهنگي در كشور است.


به گزارش موج به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، حسن بنيانيان افزود: توسعه فرهنگي يك كشور با گسترش بازار عرضه و تقاضا براي خدمات و كالاهاي فرهنگي شكل مي‌ گيرد، اما اكنون در كشور ما هر چند توليد كالاي فرهنگي به ظاهر در حال افزايش است؛ اما در مقابل آن تقاضا براي كالاي فرهنگي خارجي و به ويژه صنايع دستي چيني افزايش پيدا مي‌كند.
او تاكيد كرد: اكنون داشته‌هاي فرهنگي ما، مانند ميدان نقش جهان، به جاي عرضه كالاي فرهنگي ايراني براي فروش كالاي فرهنگي چيني و بازاريابي آن به كار مي‌رود و به جهانگردان كالاي فرهنگي توليد چين عرضه مي‌‌شود.
بنيانيان افزود: توسعه صنايع فرهنگي در كشور، مستلزم سرعت بخشي به فرآيند توسعه فرهنگي است و اين فرايند ابتدا بايد در بخش علمي آن آغاز شود.
رييس حوزه هنري گفت: حضور نيروي انساني كارآمد و تخصصي شدن عرصه فرهنگي در كشور و همچنين گسترش مراكز پژوهشي و تحقيقاتي از ديگر علايم شكل گيري روند توسعه فرهنگي است و بايد به آن توجه كرد.
او تاكيد كرد: نگاه محدود مديران ارشد اجرايي به مسايل فرهنگ و كاربرد آن موجب مي‌شود آن‌ها نتوانند رسالت خود در اين زمينه را به انجام رسانند، در واقع اگر هدف شكل گيري صنايع فرهنگي در كشور است، اين اقدام بايد از سطح مديران ارشد اجرايي ابتدا تبديل شود به تقاضا براي اصلاح كاركرد فرهنگي تمام دستگاههاي اقتصادي، سياسي، نظامي و اجتماعي و در روند پاسخ گويي به اين تقاضاي عرضه كارهاي فرهنگي و هنري توسعه پيدا كند و نسل هنرمندان تازه احساس كنند مي‌توانند زندگي مناسبي در عرصه هنر داشته باشند. در چنين بستري، همزمان با توليد آثار هنري با كيفيت، صدور كالاي هنري نيز آغاز خواهد شد و ما به جاي انفعال در مقابل كالاهاي هنري چيني به رقيبي مطرح تبديل مي شويم.
بنيانيان همچنين وابستگي به درآمدهاي نفتي را از عوامل جلوگيري از توسعه و صنايع فرهنگي كشور برشمرد وگفت: پول نفت هر چند يك نعمت الهي است، اما اگر با مديريت صحيح مصرف نشود مانع توسعه كشور مي‌شود، زيرا وقتي به پول نفت وابسته مي‌شويم، متغير اصلي توسعه كه انسان و دانش و فرهنگ اوست، ديده نشده و موجب مي شود مديران ارشد و مياني در فكر توسعه دانش و اصلاح فرهنگ كاركنان خود نباشند و تقاضايي هم براي كار فرهنگي و هنري به وجود نيايد ؛به همين دليل نفت اكنون در جامعه ما عهده دار نقش منفي شده است.
رييس حوزه هنري افزود: عامل بعدي دموكراسي ناقصي است كه اكنون تجربه مي‌كنيم، زيرا آدم‌ها هر يك براي يك دوره 4 ساله مي‌آيند و فعاليت‌هايي را براي 4 سال ارايه مي‌كنند حتي بعضي از وزرا افق كاري خود راكمتر از 4 سال ترسيم مي‌كنند زيرا هميشه منتظر استيضاح مجلس هستند و در اين شرايط تمام تلاش خود را به كار مي برند تا كارهايي انجام دهند كه به چشم بيايد.
وي ادامه داد: در اين شرايط اگر حتي در حوزه فرهنگ هم مسووليت داشته باشند ذهن شان متوجه تامين لوازم و بخش سخت افزاري عرصه فرهنگ است.در حالي كه كتر فرهنگي يعني پي گيري تحول در روح و روان مخاطبين براي اصلاح باورها و ارزش هاي ذهني افراد است و اين نيازمند ثبات مديريتي است.
بنيانيان تاكيد كرد: مي‌توان تصور كرد كه با پول نفت، كشور را پر از ابزار فرهنگي كرد ولي به جاي فرهنگ اسلامي، فرهنگ غربي در آن جاري شود.
او با اشاره به اينكه اكنون پيشرفت هاي توسعه در كشور، دچار عدم تعادل است كه نتيجه آن بروز انواع بحران هاي اجتماعي است، گفت: اگر مي‌خواهيم دچار بحران نشويم، بايد تلاش كنيم تا توسعه فرهنگي، سياسي واقتصادي با هم پيشرفت كنند.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن