تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815316519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با دست‌اندركاران سريال يوسف پيامبر(ع) / 7مهوش صبركن:استقبال مردم از سريال «يوسف ‌پيامبر(ع)» از الطاف قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با دست‌اندركاران سريال يوسف پيامبر(ع) / 7مهوش صبركن:استقبال مردم از سريال «يوسف ‌پيامبر(ع)» از الطاف قرآن است
گروه هنر: سريال «يوسف پيامبر (ع)» از آن دسته توليدات است كه براي سال‌ها در تاريخ سيما به عنوان اثري ماندگار بر جاي خواهد ماند، چراكه توانسته به مدد روايتي قرآني فضاي معنوي براي مخاطبان ايجاد كند، اين ويژگي نيز به عقيده من مديون الطاف قرآن است.
«مهوش صبركن» بازيگر نقش نديمه زليخا در سريال «يوسف پيامبر(ع)» در ابتداي گفت‌و‌گوي خود با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) اظهار كرد: سريال «يوسف پيامبر (ع)» از آن دسته توليدات است كه براي سال‌ها در تاريخ سيما به عنوان اثري ماندگار بر جاي خواهد ماند، چراكه توانسته به مدد روايتي قرآني فضايي معنوي براي مخاطبان ايجاد كند كه اين ويژگي نيز به عقيده من مديون الطاف قرآن است.

وي افزود: اين اثر قرآني توانسته تا حد بسياري به روي مخاطبان تاثير مثبت داشته است، چراكه اين قصه زوايايي پنهان از روايتي قرآني را براي مخاطبان آشكار كرد كه تا به امروز شايد بسياري از دانستن آن محروم بودند.

سوال ما از اين بازيگر اين بود كه برخي از نقش‌ها در اين سريال قرآني در جهان واقعيت نيز وجود داشته‌اند، اما طبيعتاً برخي ديگر به واسطه جذابيت بيشتر به داستان اضافه شده‌اند. نقشي كه شما آفريديد تا چه حد با داده‌هاي تاريخي مطابقت داشت؟

وي جواب داد: كارگردان اين مجموعه تا آنجا كه من مي‌دانم براي ساختن اين سريال قرآني با علما، انديشمندان و تاريخدانان بسياري مشورت كرده است، زيرا برخي از جزييات در روايت قرآني از اين داستان موجود نيست، ولي مسلماً زليخا فردي را به عنوان مشاور و دلسوز در كنار خود داشته كه در تصميماتش از توصيه‌هايش سود مي‌برده است.

اين بازيگر عكس‌العمل مردم را در مورد اين مجموعه اينگونه توصيف كرد: بازخوردي كه من تا به امروز از سوي مردم مشاهده كردم، نشان‌دهنده اين امر است كه اين اثر توانسته با اكثر مخاطبان تلويزيون ارتباط برقرار كند. اين ادعا را مي‌توان به وضوح از آماري كه اخيراً از سوي سيما ارائه شده مشاهده كرد.

صبركن در پاسخ به اين پرسش كه شما تفاوت نظر منتقدان هنري با مردم درباره اين سريال را چگونه تحليل مي‌كنيد گفت: «در ابتدا بايد بگويم كه ملاك من براي سنجش كيفيت يك كار سينمايي يا تلويزيوني مردم هستند، چراكه خواسته‌هاي مخاطبان با مسائل شخصي درهم‌آميخته نشده است.

ولي عكس‌العمل منتقدان جاي بحث دارد. از نظر من اعتراضاتي كه از سوي سينماگران و منتقدان نسبت به اين مجموعه مي‌شود را مي‌توان به چند دسته تقسيم كرد.

در ابتدا برخي از منتقدان به دليل اينكه خود قادر نيستند چنين پروژ‌هايي را بسازند انتقادهاي ناروا مي‌كنند. گروهي ديگر نيز از منتقدان هميشه عادت دارند كه در مورد كارهاي ساخته شده نظرات مخالف بدهند و در نهايت نيز عده‌اي تنها به دليل حسادت است كه چنين نقدهايي را انجام مي‌دهند.»

وي اضافه كرد: البته توضيح فوق بدين معنا نيست كه اين مجموعه از اشكال بري است وليكن حرف من اين است كه نقدهاي انجام شده از روي صداقت نيست، درصورتيكه كارگردان اين مجموعه از روي اخلاص كاري ساخته است و ادعايي هم به روي آن ندارد، پس چگونه ‌است كه برخي‌ها اينگونه ناجوانمردانه اين مجموعه قرآني را مي‌كوبند؟

صبركن در ادامه در مورد بازيگر نقش يوسف (ع) گفت: «برخي مواقع به بنده نيز گفته مي‌شود كه بازيگر نقش يوسف (ع) مي‌توانست از لحاظ زيبايي بسيار بيشتر از آن چيزي باشد كه اكنون هست، اما من هميشه در پاسخ آنان گفته‌ام كه انتخاب چنين بازيگري براي اين نقش متناسب با روايت‌ها بوده است، در ضمن بايد گفت كه ملاك‌ها براي زيبايي در بين مخاطبان يكسان نيست.

نكته ديگر در مورد مطلب فوق اين است كه برخي براي سنجش ظاهر بازيگر يوسف (ع) مقياس‌ خود را بازيگران هاليوودي در نظر مي‌گيرند، درصورتيكه اينگونه مقايسه‌ها با تاريخ واقعي آن روز قابل درست نيست.»

بازيگر سريال «پس از باران» در مورد نقاط ضعف و قوت اين مجموعه گفت: من به عنوان بازيگر نمي‌توانم در مورد نقاط ضعف و قوت اين مجموعه سخن بگويم. در ضمن اين مجموعه هنوز تا پايان راه فاصله زيادي دارد ولي نبايد فراموش كرد كه هيچ كاري طبيعتاً از عيب بري نيست.

در ادامه بحث اين بازيگر متذكر شد: نبايد از ياد برد كه دكورهاي اين مجموعه به اندازه‌اي زيبا ساخته شده‌اند كه مي‌توان براي سال‌ها از لوكيشن اين كار به عنوان يك موزه استفاده كرد تا بازديدكنندگان بتوانند با حضور در چنين مكاني از عظمت اين پروژه خبردار شوند.

صبركن در اين بخش از گفت‌وگو به نكته‌اي اشاره كرد و توضيح داد: بدون اغراق بگويم آن چيزي را كه من در پشت صحنه اين مجموعه ديدم تنها مي‌توان در يك جمله خلاصه كرد و آن نيز اخلاصي بود كه به بركت قرآن بر كار حاكم بود.

وي ادامه داد: شايد گفتن اين نكته آنچنان مهم نباشد، اما من وظيفه خود مي‌دانم كه بگويم، كارگردان اين مجموعه حتي به روي وعده‌هاي غذايي گروه نيز حساس بود، به‌نحويكه هيچگونه تمايزي را نمي‌شد بين بازيگران اصلي و گروه تداركات مشاهده كرد.

اين بازيگر در پايان اين مصاحبه خاطر‌نشان كرد: مي‌توانم به جرات ادعا كنم كه برخي از غرض‌ورزي‌ها نسبت به كارگردان اين مجموعه بدين دليل است كه برخي‌هاي نمي‌خواهند قبول كنند كه انساني تا اين حد معتقد است.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن