تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805617096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري كتاب سال شعر جوان؛ مراسم پاياني جايزه «قيصر» 28 آبان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري كتاب سال شعر جوان؛ مراسم پاياني جايزه «قيصر» 28 آبان برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: روز سه‌شنبه 28 آبان مراسم پاياني دومين دوره جايزه كتاب سال شعر جوان با عنوان جايزه «قيصر امين‌پور» با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان مي‌دهد.


به گزارش خبرنگار فارس، نشست خبري دومين دوره كتاب سال شعر جوان با عنوان جايزه قيصر امين‌پور و با حضور محمدرضا عبدالملكيان دبير اين جلسه صبح روز شنبه 18 آبان در انجمن شاعران ايران برگزار شد.
عبدالملكيان درباره پيشينه اين جايزه گفت: نخستين دوره جايزه كتاب سال شعر جوان در سال 1385 برگزار شد كه برگزاري آن دوره هم بعد از بحث مفصلي بود كه در هيأت مديره انجمن داشتيم و قيصر امين‌پور هم در جمع ما بود و از دست‌اندركاران اين جايزه به شمار مي‌‌آمد.
وي افزود: به اين نتيجه رسيديم كه نخستين دوره به آثار دو سال قبل از آن يعني كتاب‌هاي منتشر شده در سال‌هاي 83 و 84 كه شاعران آن داراي سقف سني 30 سال هستند، اختصاص يابد. در آن دوره سه كتاب برگزيده و سه كتاب تقديري داشتيم.
دبير جايزه كتاب سال شعر جوان تصريح كرد: نخستين دوره با حمايت سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران برگزار شد. سال 86 كه برگزاري سالانه جايزه را بررسي كرديم به اين نتيجه رسيديم كه متأسفانه مشكل NGOهايي مثل انجمن شاعران با دستگاه‌هاي دولتي اين است كه نمي‌توانيم با آن‌ها برنامه‌هاي بلند مدت داشته باشيم؛ چراكه دستگاه هاي دولتي پيش از آن‌كه برنامه محور باشند، مدير محور هستند.
وي عنوان كرد: سال گذشته نيز به دليل تغيير معاون هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران آقاي عسگرپور، برگزاري سالانه جايزه كتاب سال شعر جوان ميسر نشد و از سوي ديگر هنوز تفكر دولت‌ها (نه فقط اين دولت) نسبت به NGOهايي مثل ما مثبت نيست؛ درحالي‌كه ما بيست سال است فعاليت مي‌كنيم و متأسفانه بيش از 70 درصد انرژي ما صرف تداركات كارها مي‌شود.
عبدالملكيان به صورت مشخص پيشنهاد كرد كه يك ارزيابي در اين زمينه صورت بگيرد و از سوي انجمن شاعران اعلام كرد كه مي‌تواند مسئوليت اين ارزيابي را هم به صورت كيفيت و هم كميت بر عهده بگيرد و ادعا كرد كه نهادهايي مثل ما مي‌توانند با يك چهارم هزينه دستگاه‌هاي دولتي همان كار را انجام دهد و اگر كيفيتش بيشتر نباشد كمتر هم نيست.
عضو هيأت مديره انجمن شاعران بابيان اين‌كه به اين نتيجه رسيديم دوره دوم جايزه كتاب سال شعر جوان نيز به صورت دوسالانه برگزار كنيم و در آن آثار سال‌هاي 85 و 86 را مورد داوري قرار دهيم، گفت: از حوالي عيد 87 كار را شروع كرديم و فراخوان در فروردين ماه منتشر شد. علاوه بر ارسال كتاب توسط شاعران و ناشران خود ما هم سعي كرديم آثار اين دو سال را شناسايي و جمع آوري كنيم.
به گفته عبدالملكيان 176 كتاب به دبيرخانه جايزه ارسال شد كه در آن‌ها معيارهاي سن شاعر، چاپ اول بودن اثر، به زبان فارسي سروده شدن اشعار و استقلال مجموعه شعرهاي شاعر از جمله معيارها بود و بر اين اساس 20 كتابي كه واجد اين شرايط نبودند كنار گذاشته شدند و مقدمات داوري آغاز شد.
دبير جايزه كتاب سال شعر جوان درباره نام‌گذاري جايزه اظهار داشت: سال قبل با مرگ قيصر امين‌‌پور مواجه شديم كه از بنيان‌گذاران اين جايزه بود و در دفتر آموزش ما فعاليت‌هاي زيادي را انجام داده و وقتي خواستيم دومين دوره جايزه را برگزار كنيم فكر كرديم كه جايزه با نام قيصر امين‌پور برگزار شود كه اگر توفيقي باشد دوره‌هاي بعد نيز با همين نام برگزار خواهد شد.
عبدالملكيان در پاسخ به خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا نام اين جايزه با جايزه‌اي كه معاونت هنري وزارت ارشاد با نام جايزه ملي قيصر امين‌پور برگزار مي‌كند اشتباه نخواهد شد، مي‌گويد: آن جايزه كه توسط معاونت هنري ارشاد برگزار مي‌شود در حوزه ترانه است و جايزه ما در حوزه شعر. البته آن جايزه كه آقاي ساعد باقري دبير آن است و از اعضاي هيأت مديره انجمن شاعران نيز هست قرار بود در همين ايام برگزار شود كه تا آن‌جا كه درجريانم كار خاصي انجام نشد و اميدواريم آن جايزه نيز انجام شود. ولي موضوعش با جايزه ما متفاوت است.
وي با بيان اين‌كه در حوزه انتخاب داورها سعي كرديم گرايشات شعر نو و كلاسيك هر دو را داشته باشيم تأكيد كرد: داوري در مرحله نخست به اين صورت بود كه هر اثري كه دو رأي منفي مي‌گرفت حذف مي‌شد و رأي مثبت يك اثر باعث مي‌شد به مرحله بعدي راه يابد.
به گفته عبدالملكيان بيش از 30 اثر به مرحله بعدي راه يافت كه در نهايت با خواهش دبير جايزه و پس از يك جلسه مشترك بين داوران 20 اثر نهايي انتخاب و پس از آن نيز 7 اثر بدون ترتيب نفرات برتر و تنها بر اساس حروف الفبا اعلام شد كه اين 7 اثر قرار است طي جلساتي نقد و بررسي شوند.
وي درباره 20 اثر راه يافته به مرحله نهايي عنوان كرد نسبت آثار كلاسيك و نو 9 به 11 بود كه از بين اين 20 اثر 8 نفر خانم و 12 نفر آقا بودند و 14 نفر اين تعداد را نيز شهرستاني‌ها تشكيل مي‌دادند.
آثار برگزيده به ترتيب نفرات اول و دوم و سوم در مراسم پاياني كه روز سه‌شنبه 28 آبان از ساعت 16:30 تا 19:30 در خانه هنرمندان برگزار مي‌شود، اعلام خواهد شد.
انتهاي پيام/
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن