تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر /استيضاح وزير در پارلمان ايراني و مبارزه سينماگران با گرسنگي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر /استيضاح وزير در "پارلمان ايراني" و مبارزه سينماگران با گرسنگي
پايان جشنواره تئاتر رضوي، افتتاح يك سالن سينماي جديد، مبارزه سينماگران با گرسنگي در جهان، 30 سالگي انقلاب اسلامي در 30 مستند و ... مهمترين سايه روشن فرهنگ و هنر هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمين جشنواره تئاتر رضوي از نهم آبان آغاز شد و 16 آبان با معرفي برگزيدگان در بجنورد به كار خود پايان داد. در بخشي از اين مراسم گواهي شركت در جشنواره به گروههاي حاضر اهدا شد و با اهداي لوح تقدير و دو سكه بهار آزادي از نمايشنامه‌هاي "سه روز ابدي" محمد ابراهيميان و "راز" داريوش ربيعي تقدير كرد. همچنين دو نمايشنامه "ضامن" فرهاد نقدعلي و "ما چهار نفر بوديم" مرتضي شاه‌كرمي براي ضبط و پخش در شبكه‌هاي راديويي خريده شد.

* سالن شماره يك سينما جوان 15 آبان با حضور مديران سينمايي و سينماگران آغاز به كار كرد. اين سالن از پيشرفته‌ترين سينماهاي تهران است كه عمليات طراحي و ساخت آن در فضايي با 700 متر مربع از اواخر 85 آغاز شد و كار استانداردسازي سالن انتظار و ساخت و نصب بوفه مدرن و طراحي و اجراي نماي بيروني مجموعه شهريورماه با ظرفيت 360 صندلي به پايان رسيد.

روز همبستگي هنرمندان ايراني با برنامه جهاني غذاي سازمان ملل متحد

مسعود كيميايي، عزت‌الله انتظامي، احمدرضا درويش، محمدمهدي عسگرپور مدير عامل خانه سينما، مصطفي شايسته، ابوالحسن داودي، غلامرضا موسوي، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد و مجيد مسچي از جمله حاضران در برنامه بودند. نقطه نظرهاي انتقادي درويش از حاشيه‌هاي پررنگ اين مراسم بود.

* گروهي از هنرمندان سرشناس سينماي ايران 16 آبان براي مبارزه با گرسنگي در جهان گرد هم آمده و همبستگي خود را با برنامه جهاني غذا اعلام كردند. اين مراسم به همت خانه سينما و برنامه جهاني غذاي سازمان ملل متحد با حضور بهمن فرمان‌آرا، خسرو سينايي، داود رشيدي، رضا كيانيان، فرهاد توحيدي، بهرام رادان، نيكي كريمي، گوهر خيرانديش، رويا تيموريان و... در مركز همايش‌هاي بين‌المللي رايزن برگزار شد.

* به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 30 فيلم كوتاه با رويكرد به انقلاب اسلامي ساخته مي‌شود. اين 30 مستند توسط 30 مستندساز پس از انقلاب ساخته مي‌شود كه در جريان انقلاب اسلامي حضور نداشته‌اند و با نگاه خاص خود به انقلاب اين آثار را مي‌سازند. قرار است از بين 50 فيلمساز نسل دوم انقلاب 30 مستندساز براي همكاري انتخاب شوند.

* نماينده تهران در مجلس هفتم 14 آبان با حضور در جايگاه ويژه مجلس با دو دوربين از جلسه استيضاح دومين وزير كشور دولت نهم تصويربرداري كرد. سعيد ابوطالب قرار است از تصاوير جلسه استيضاح علي كردان در مستند "پارلمان ايراني" استفاده كند. تا امروز دو قسمت اين مستند آماده پخش شده و در حال دوبله به زبان انگليسي براي پخش از پرس تي‌وي است.

* دو فيلم از عباس كيارستمي در يك برنامه فرهنگي در لندن به نمايش درمي آيند. دو فيلم ويدئويي "جاده‌ها" و پنج" اين فيلمساز از 15 تا 17 آذر در برنامه "صداهاي تازه در فيلم و ويدئو آرت" به نمايش درمي‌آيند. قرار است جف اندرو منتقد فيلم درباره اين آثار به تحليل بپردازد.

* "آن‌جا" عبدالرضا كاهاني براي دريافت جايزه اسكندر طلايي چهل و نهمين جشنواره تسالونيكي با 13 فيلم ديگر رقابت مي‌كند. اين فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره به نمايش درمي‌آيد.

* فيلم "نيلوفر" سابين ژمايل در جشنواره انستيتو فيلم آمريكا به نمايش درمي‌آيد. اين نخستين فيلم ژمايل در حوزه سينماي بلند است و بازيگراني چون رويا نونهالي، شهاب حسيني، فاطمه معتمدآريا، هنگامه قاضياني و امير آقايي در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

* جشنواره بين‌المللي فيلم تنريف اسپانيا در پنجمين سال برگزاري در بخشي ويژه به سينماي مستند ايران پرداخته است. اين جشنواره از دهم تا 18 آبان در جزاير قناري برپاست و آثاري چون "آزادي در مه" ناصر صفاريان، "نام او شفاست" و "چه‌گوارا؛ روياي شيرين نيشكر" محمدرضا ثاني و ... در آن به نمايش درمي‌آيند.

* "ترانه تنهايي تهران" سامان سالور در بخش مسابقه چهارمين جشنواره فانچال پرتغال حضور دارد. اين جشنواره از 16 تا 17 آبان در جزاير ماديرا در نزديكي جزاير قناري برپا شد.

* فيلم "شب" رسول صدرعاملي جايزه بهترين فيلم جشنواره مذهب ايتاليا را به خود اختصاص داد. اما اين فيلمساز به دليل حضور در جشنواره تاتارستان نتوانست خودش جايزه را دريافت كند.

* "به همين سادگي" رضا ميركريمي به جشنواره‌هاي پرتلند آمريكا و آسياتيكا شهر رم حضور دارد. جشنواره آسياتيكا بهمن‌ماه برگزار مي‌شود. فيلم ميركريمي تاكنوني جوايزي متعدد از جشنواره فجر و جشنواره‌هاي جهاني چون مسكو، وارنا بلغارستان و ... دريافت كرده است.

* مستند "سيانوزه" رخساره قائم‌مقامي ديپلم افتخار بخش فيلمسازان جوان جشنواره لايپزسك آلمان را به دست آورد. در پنجاه و يكمين جشنواره مستند و انيميشن مستند "باد دبور" محمد رسول‌اف نيز در بخش ويژه بين‌الملل به نمايش درآمد.

* "روزهاي بي‌تقويم" مهرداد اسكويي و "سه زن" منيژه حكمت در جشنواره بين‌المللي مد فيلم ايتاليا به نمايش درمي‌آيند. اين جشنواره در قالب چهار بخش فيلم هاي بلند سينمايي، آثار سينماي ايتاليا، بخش بين‌المللي فيلم‌هاي مستند و بخش فيلم كوتاه 22 آبان به نمايش فيلم‌هاي ايراني در بخش رقابتي مي‌پردازد.

* بزرگداشت كامران شيردل در جشنواره آسياتيكا شهر رم برگزار مي‌شود. نهمين دوره جشنواره فيلم‌هاي مستند و داستاني كوتاه و بلند كشورهاي آسيايي از 25 آبان تا سوم آذر در سالن معبد آناهيتا رم برگزار مي‌شود.

* مجيد مجيدي جايزه يك عمر دستاورد هنري را از جشنواره دنور آمريكا دريافت مي‌كند. اين مراسم كه 14 آبان برگزار مي‌شود، هر سال به يك چهره سرشناس سينمايي تعلق مي‌گيرد. اين جايزه سال‌هاي گذشته به رانسيس فورد كوپولا و مورگان فريمن تعلق گرفته است.

* مستند "ساكن صحراي سكوت" درباره زنده‌ياد خسرو شكيبايي به زودي آماده نمايش مي‌شود. اين فيلم درباره زندگي و دوران كاري اين بازيگر فقيد است كه به تهيه‌كنندگي جمشيد شاه‌محمدي در حال تدوين است. ژاله علو، مهرانه مهين‌ترابي، نيكي كريمي، مهرداد صديقيان، رامبد جوان، صدرالدين حجازي، بيژن بيرنگ، مهدي صباغ‌زاده، مجيد جوانمرد، كيومرث پوراحمد و اصغر همت از جمله هنرمندان حاضر در اين مستند هستند.

* شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35 ميليمتري در جلسه هفته گذشته خود براي دو پروژه سينمايي پروانه ساخت صادر كرد. "آلزايمر" به تهيه‌كنندگي سيدمسعود اطيابي و كارگرداني احمدرضا معتمدي و "رخ ديوانه" به تهيه‌كنندگي بيتا منصوري و كارگرداني ابوالحسن داودي از اين شورا پروانه ساخت دريافت كرده‌اند.

جلسه استيضاح علي كردان؛ وزير كشور دولت نهم

* خاطره پروانه (خاوري) رديفدان موسيقي ايراني هفته گذشته در سن 78 سالگي درگذشت. اين خواننده موسيقي اصيل ايراني به دليل شكستگي استخوان پا از سال گذشته در بستر بيماري به سر مي‌برد و پس از تحمل هشت ماه بيماري در خانه خود درگذشت. پروانه همراه با گروه موسيقي "ياران" در بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجرامسال اجراي كنسرت داشت و قرار بود 17 آبان نخستين تمرين خود را با اين گروه آغاز كند.

* اولين شماره ماهنامه فرهنگي هنري "ارژنگ" به صاحب امتيازي و مدير مسئولي احمد طالبي‌نژاد هفته گذشته منتشر شد. اين نشريه در واقع جايگزين ماهنامه "هفت" شده كه به سردبيري مجيد اسلامي و با همين گروه تا زمستان سال گذشته منتشر مي‌شد. از مطالب اين شماره مي‌توان به مطلبي به بهانه خاموشي پل نيومن، گفتگوي جمعي درباره كتاب "پاريس - تهران"، گفتگو با ابراهيم حاتمي‌كيا درباره "دعوت" و ... اشاره كرد.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن