تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815455661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امپراتور پرسپوليس تختش را گم كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امپراتور پرسپوليس تختش را گم كرده است
ورزش. ورزش‌هاي توپي . فوتبال . قطبي
سال گذشته و زماني كه گروه جديد مديريتي پرسپوليس و در راس آن حبيب كاشاني كار خود را در بزرگترين باشگاه ايران آغاز كردند، اعتراض‌هاي دوستداران و هواداران اين تيم آغاز شد.

كنار گذاشتن محمد حسن انصاري فرد به عنوان يك مدير ورزشي از سمت مديرعاملي و جايگزين شدن كاشاني به عنوان يك مدير غيرفوتبالي، باعث شد تا ليدرهاي اين تيم بارها و بارها در ورزشگاه‌ها شعارهايي بر عليه اين گونه انتخاب‌ها سر دهند.

اما رفتار معقولانه و عجيب مديرعامل جديد و كنار گذاردن مصطفي دنيزلي از سرمربيگري پريسپوليس، سبب شد نوع نگاه‌ها به اين فرد تغيير كند و كاشاني آنقدر محفوظ به حيا برخورد كرد كه هواداران هم اكنون نيز از او به نيكي مي كنند.

حضور وي در پرسپوليس چشم‌ها را به مربي جديد و تصميم مديرعامل براي انتخاب سرمربي دوخت و او نيز با اعلام نام افشين قطبي قدرت مديريتش در پرسپوليس را بيمه كرد.

اعلام اين خبر حيرت همگان را برانگيخت به طوري كه بيشتر رسانه‌ها آن را حربه‌اي براي انتخاب يك مربي ديگر معرفي مي‌كردند.

اما قطبي به ايران آمد و زماني روي نيمكت سرمربيگري پرسپوليس نشست كه از يك سو آخرين قهرماني اين تيم به شش سال پيش برمي گشت و از سوي ديگر، سرمربيگري پرسپوليس اولين تجربه سرمربيگري او در دنياي فوتبال بود.

وي كه در شيراز بدنيا آمده و سال‌ها در خارج از ايران روزگار مي‌گذراند بالاخره با كمك مديرعامل جديد پرسپوليس در تاريخ ‪ ۱۸‬مرداد ‪ ۱۳۸۶‬با پذيرش سرمربيگري تيم پرسپوليس بار ديگر به ايران بازگشت.

او از سال ‪ ۱۳۶۰‬تا سال ‪ ۱۳۷۰‬در باشگاه‌هاي آليتاليا، آتوباهن، ولي ايگلز و فلايرز آمريكا بازي كرد و بعد از آن تا سال ‪ ۱۳۷۶‬در دانشگاه لس آنجلس بازيكن بود.

قطبي داراي مدرك مربيگري حرفه‌اي ‪ A‬است و از دانشگاه لس آنجلس (‪)UCLA‬ مدرك كارشناسي مهندسي برق را نيز دريافت كرده است.

سرمربي پرسپوليس به مدت ‪ ۸‬سال كمك مربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي بود.

ورود وي به فوتبال ايران به دليل رفتار، منش و ادبيات خاص خود همواره مورد تحسين بود و او توانست با اين روش طرفداران زيادي براي خود در فوتبال ايران بدست آورد.

پرسپوليس با اين سرمربي كامياب شد و صدرنشيني طولاني مدت اين تيم بار ديگر انگشت حيرت را بر دهان منتقدان گذاشت.

قطبي به سرعت به دليل رفتار حرفه‌اي‌اش توانست در فوتبال ايران جاي باز كند و موجي جديد را در بين هواداران و ديگر مربيان به وجود آورد.

شيوه صحبت كردن، نحوه و روش تمرين دادن، رابطه با بازيكنان، نحوه پاسخگويي به خبرنگاران و روش برخورد با حواشي و مشكلات، ويژگيهايي بود كه نشان داد او داراي فرهنگ خاصي است و به خوبي مي‌تواند با شرايط حاشيه اي فوتبال ايران كنار بيايد.

او با همين رفتار، بارها و بارها پاسخگوي سئوالات خبرنگاران بود و در مورد باخت هايش هيچ گاه جبهه‌گيري نمي‌كرد.

بالاخره قطبي با پرسپوليس و با تراژدي وقت اضافه، قهرمان شد و لقب افشين امپراتور را براي خود در فوتبال ايران خريد.

وي آنقدر باهوش بود كه پس از قهرماني پرسپوليس بسيار عاقلانه ايران را ترك كرد تا هميشه جايگاه خود را نزد مردم ايران حفظ كرده باشد.

اما او بار ديگر به ايران بازگشت تا هيچگاه دليل اصلي بازگشتش مشخص نشود، قطبي دوباره سكان هدايت تيم پرسپوليس را به دست گرفت تا موفقيت‌هاي بي مثال اين تيم در ليگ هفتم را تكرار كند.

اما گويا او تصميم گرفته شيوه رفتاري خود را تغيير دهد؟ به همين خاطر او ترجيح مي‌دهد كار خود را طور ديگري پيش ببرد.

مربي با اخلاق پرسپوليس هم اكنون به غير از خودش تمام عناصر جوي را در موفق نشدن تيمش مقصر مي‌داند!
هم اكنون وي در تمامي مصاحبه هايش از بازيكنانش انتقاد مي‌كند در حالي كه افشين قطبي سال گذشته هيچ گاه از كسي انتقاد نمي‌كرد.

استفاده از الفاظ زشت در قبال داوران و خبرنگاران در حالي از سوي وي رخ مي دهد كه او در فصل گذشته بيشترين مقبوليت و محبوبيت خود را از كنار ادبيات محترمانه‌اش در فوتبال ايران به دست آورده بود.

حال اين تصور نزد طرفداران فوتبال ايجاد شده است كه قطبي تخت پادشاهي اش را گم كرده و روشي كه او در فوتبال ايران در پيش گرفته به طور حتم تمامي رفتارهاي خوب او را در گذشته زير سووال خواهد برد.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن