تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهداف سفر نخست وزير انگليس به خاورميانه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اهداف سفر نخست وزير انگليس به خاورميانه
دوبي - "گوردون براون" نخست وزير انگليس هفته گذشته سفر دوره اي را به كشورهاي عربستان، قطر و امارات متحده عربي سه كشور عربي صادر كننده نفت و عضو اوپك انجام داد.


وي سفر خود را از عربستان بزرگترين توليد كننده نفت و ثروتمندترين كشور عربي آغاز كرد.
بروان در ديدار با مقامات عربستان از كمك اين كشور به غرب براي رهايي از بحران اقتصادي سخن گفت.
نخست وزير استعمارگر پير كه براي جلب حمايت كشورهاي عربي و دريافت كمك به منطقه سفر كرده بود، از همان ابتداي سفر خواهان كمك اين كشورها به صندوق بين المللي پول شد واعلام كرد: "كشورهايي كه به فرو نشاندن بحران بين المللي مالي جهان كمك كنند، استحقاق اخذ جايگاه بالاتري در مديريت صندوق بين المللي پول خواهند داشت."
وي افزود: ذخيره پولي سالم و با پشتوانه كشورهاي شوراي همكاري خليج (فارس) مي تواند به عنوان بخشي از درمان كوتاه مدت بحران فعلي مالي در جهان ايفاي نقش كند، بحراني كه محصول ناكارآمدي و ضعف در سيستم هاي مديريت پولي بوده است.
براون در تلاش براي ايجاد نگراني در كشورهاي عرب افزود: "براي توقف گسترش اين بحران به كشورهاي ديگر بايد توافقي رسمي جهت ايجاد تسهيلات لازم و جديد در صندوق بين المللي پول حاصل شود و من به شخصه بسيار اميدوارم كه كشورهاي حوزه خليج (فارس) توان همراهي و مساعدت در اين زمينه را داشته باشند و توقف سيرفزاينده اين بحران كه هم اكنون در حال وقوع است و نيز بازآفريني اعتماد مجدد در سيستم هاي مالي جهاني بي شك منفعت همه ما را شامل خواهد شد."
براون در اين سفر تلاش كرد دولت هاي منطقه را متقاعد كند كه از ذخاير ارزي و پولي خود صندوق بين المللي پول را تغذيه كنند.
وي در تمامي ديدارهاي خود از كمك كشورهاي عربي به غرب براي رهايي از بحران اقتصادي سخن گفت.
براون كه خود از منتقدان دايمي اوپك است، گفت: "توليدكنندگان و مصرف كنندگان انرژي بايد از دامن زدن به بحث و جدل هاي مكرر بر سر قيمت ها دست بكشند. ما هم اكنون نيازمند سامان دهي به سياست هاي انرژي خود هستيم تا بتوانيم هرچه بيشتر معادلات سنتي موجود در بازار توليد كننده – مصرف كننده را درنورديم. سيستم هاي پيشين باعث شده كه توليد كنندگان نتوانند با اطمينان كامل براي آينده جهان برنامه ريزي يا سرمايه گذاري كنند و مصرف كنندگان قرباني اصلي نوسانات در قيمت ها بوده و جهان را به خاطر عدم وجود برنامه هاي باثبات در خطر نابودي قرار داده است.
براون در ديدار با "ملك عبدالله بن عبدالعزير" پادشاه عربستان و ديگر مقامات سياسي و اقتصادي اين كشور در رياض خواهان كمك عربستان به رفع بحران مالي جهاني شد.
وي از عربستان خواست تا از عدم كاهش توليد اوپك حمايت كند تا منافع كشورهاي مصرف كننده به خطر نيفتد.
نخست وزير انگليس در حالي اين تقاضا را دارد كه بهاي اين فراورده در هفته هاي اخير به شدت كاهش يافته و به زير 60 دلار رسيده است.
كاهش بهاي نفت و به دنبال آن افت درآمدهاي كشورهاي صادر كننده اين فراورده موجب شده تا وضعيت مالي آنان نيز دچار نوساناتي شود.
كشورهاي غربي سعي دارند با كاهش هر چه بيشتر بهاي نفت، دامنه بحران اقتصادي را به كشورهاي ديگر كشانده و خود را از اين وضعيت نجات دهند.
آگاهان سياسي در اين راستان معتقدند، عمده هدف سفر براون به منطقه براي دريافت كمك اقتصادي از كشورهاي عربي بوده است.
وي در اين سفر تنها به كشورهاي توليد كننده نفت و ثروتمند عربي عزيمت كرد. نخست وزير انگليس پيش از سفر به عربستان در اظهار نظري كوتاه گفته بود، تلاش خواهد كرد مانع كاهش توليد نفت اوپك شود.
براون همچنين پيش از ترك رياض پايتخت عربستان در نشست مشتركي با تجار و بازرگانان اين كشور خواستار نقش فعالتر آنان در بازارهاي مالي انگليس شد .
وي در اين سفر شروع بحران مالي جهان را از ركود در بخش مسكن آمريكا عنوان كرد .
بحران اقتصادي در كشورهاي غربي با شروع ركود در بازار مسكن آمريكا گسترش يافت و در اندك زماني تمامي بخش هاي اقتصادي اين كشور و بانك ها و موسسات مالي اروپا را كه رابطه تنگاتنگي با اقتصاد آمريكا دارند، در برگرفت.
در جريان اين بحران صدها بانك و موسسه مالي آمريكايي و اروپايي ورشكست شدند و تعداد زيادي از شهروندان اين مناطق كه از وام هاي بانكي براي تهيه مسكن استفاده كرده اند، خانه هاي خود را از دست دادند.
با وجودي كه درابتدا دولت آمريكا سعي در تزريق نقدينگي به بانك ها و جلوگيري از ورشكستگي آنها داشت ولي به دليل گسترش ابعاد اين بحران، ركود اقتصادي سراسر آمريكا و اروپا را فرا گرفت.
كشورهاي اتحاديه اروپا نيز براي جلوگيري از افزايش بحران مالي اقدام به تزريق ميلياردها يورو نقدينگي به بانك هاي در حال ورشكستگي كردند كه اين نيز مثمر ثمر واقع نشد .
در جريان اين بحران مالي بيش از 945 بانك و موسسه مالي در جهان كه عمدتا متعلق به آمريكا و كشورهاي اروپايي است، حدود 25 تريليون دلار زيان ديدند.
براون براي جلب نظر كشورهاي عربي و تشويق آنها به كمك به كشورهاي غربي در نمايشگاه بين المللي نفت و گاز ابوظبي "ادبيك 2008" حضور يافت و به ايراد سخنراني درباره فرصت هاي اقتصادي در غرب پرداخت.
نخست وزير انگليس تمام تلاش خود را براي استفاده از درآمدهاي نفتي كشورهاي عربي كه عمدتا در بانك هاي آمريكايي و اروپايي ذخيره مي شوند، به خرج داد.
وي حتي از برخي شيطنت ها در اين راستا دريغ نكرده و در ملاقات هاي خصوصي با سران برخي كشورهاي عربي به دخالت در امور ديگر كشورهاي منطقه پرداخت.
وي از ادعاي ارضي برخي كشورهاي عربي نسبت به همسايگان خود كه مدارك جعلي بودن اين ادعا در اختيار دولت لندن قرار دارد، حمايت كرد.
نخست وزير انگليس كه سال ها كشورش به عنوان اشغالگر در خاورميانه حضور داشته و با سياست "تفرقه بينداز و حكومت كن" ملت هاي منطقه را سرگرم كرده و منافع فراوان در اين راستا بدست آورده، مجددا به تفرقه افكني در منطقه پرداخت تا شايد بتواند با جلب نظر حكام عرب به منافعي دست يابد.
براون كه كشورش تامين كننده اصلي فناوري ساخت بمب هسته اي براي رژيم صهيونيستي بوده در يك ژست ديپلماتيك از عاري شدن خاورميانه از سلاح هسته اي حمايت كرد .
انگليس به همراه آمريكا آتش چندين جنگ در منطقه را شعله ور كرده و اكنون هزاران نيرو در افغانستان و عراق پياده نموده و سالانه ميلياردها دلار به اقتصاد مردم خود و خاورميانه زيان مي رساند.
بسياري از كارشناسان معتقدند كه بحران اقتصادي كنوني غرب از سياست هاي نادرست دولت واشنگتن كه با همكاري بي دريغ لندن در جهان اعمال شده، ناشي مي شود.
توجه به كشورهاي عربي كه در جريان اين بحران به دليل وابستگي به دلار و درآمدهاي نفتي آنها نيز زيان فراوان ديدند، شايد آخرين راه براي نجات اقتصاد غرب از بحران اقتصادي باشد.
كشورهاي غربي همچون گذشته سعي دارند با استفاده از منابع كشورهاي كمتر توسعه يافته، خود را از اين بحران نجات داده و آن را به دامن ديگر كشورهاي بيندازند.
حضور نخست وزير انگليس در منطقه و ديدار با سران كشورهاي عربي شاهدي بر شكست سياست هاي آمريكا و انگليس مي باشد .
براون در امارات با رييس حكومت امارات و نخست وزير اين كشور به طور جداگانه ديدار كرد تا شايد بتواند نظر آنان را براي كمك به رفع بحران اقتصادي انگليس جلب نمايد.
مسلما حضور نخست وزير انگليس در منطقه و اقدامات و سخنان وي در اين ديدارها در آينده نزديك نتايج خود را بر تحولات منطقه نشان خواهد داد.
خاورم**1651**1158**1368
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن