تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816717753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مارادونا، اعتباري براي حل معضل آبي و سفيدها است; آزمون سخت براي مرد پرحاشيه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مارادونا، اعتباري براي حل معضل آبي و سفيدها است; آزمون سخت براي مرد پرحاشيه
دوستداران فوتبال آرژانتين چند روز پس از معرفي سرمربي جديد تيم ملي، به دلايل زيادي از جمله سابقه زياد در بازيگري و شناخت فوتبال ملي، اميد به نجات تيم كشورشان دارند. ديگو آرماندو مارادونا در شرايطي به سرمربيگري تيم كشورش انتخاب و جانشين آلفيو باسيله شد كه خانواده اش سالگرد تولد 48 سالگي اش را جشن گرفتند.
*تشكيل تيمي منسجم
با توجه به شناختي كه مردم آرژانتين از مارادونا دارند ، اينك مهمترين سئوالي كه از طرف دوستداران تيم ملي مطرح شده اين است كه وي چه برنامه هاي سريعي را براي پيشبرد اهداف و ايجاد تغيير و تحول در تيم ملي در پيش خواهد گرفت. به اين منظور مارادونا در نخستين گفت و گوي خود كه مصاحبه اي تلويزيوني نيز بود، اظهار داشت با تك تك ملي پوشان آرژانتين صحبت خواهد كرد و به همراهي بيلاردو تيمي منسجم تشكيل خواهد داد. ستاره 48 ساله در عين حال عنوان كرد انتخابش به عنوان سرمربي جديد تيم ملي آرژانتين براي او به اندازه تولد دو دخترش، دالما و جانينا برايش اهميت دارد.
*ترديد به خاطر جنجال هاي متعدد
مارادونا اگر چه به عنوان فوتباليست حرفه اي، موفقيت هاي بزرگي را جشن گرفته و يكي از نابغه هاي عالم فوتبال به شمار مي رود; اما به عنوان مربي درخششي نداشته است. او در سال هاي 1994 و 1995 سرمربي دو باشگاه دسته دومي آرژانتين بود; اما هر دو بار قراردادش را با مسئولان اين باشگاه ها، پيش از موعد فسخ كرد، زيرا در كار خود موفق نبود. از طرفي در يك دهه اخير ماردونا بيش از همه به خاطر رسوايي ها و جنجال هاي گوناگون بر سر زبان ها بود تا به خاطر نبوغش در ارائه فوتبالي جذاب مطرح باشد.
*مردي همه كاره
مارادونا ستاره اي است كه شايد بتوان او را جنجالي ترين چهره فوتبال دنيا دانست; چهره اي كه به عقيده برخي از كارشناسان، نمي توان به او بي اعتنا و بي تفاوت بود; انسان يا از او خوشش مي آيد و يا منتفر مي شود. مارادونا در دهه هشتاد و نود ميلادي ستاره شماره 10 آرژانتين بود; اما هنوز هم آرژانتيني ها او را مي پرستند.
*پرواز مارادونا
اين بازي سرآغاز پرواز مارادونا و فعاليتي فراموش نشدني بود كه در تاريخ 29 اكتبر سال 1997، يعني حدود 21 سال بعد، با پيروزي 2 بر يك بوكا جونيروز مقابل ريور پلات به پايان رسيد. تكنيك، سرعت، شوت هاي دقيق و محكم و همچنين نبوغ و خلاقيت در گرداندن بازي از جمله قابليت هايي بود كه مارادونا را به ستاره درخشان در باشگاه هاي چون بوكا جونيورز آرژانتين، بارسلونا اسپانيا و ناپل ايتاليا بدل كرد، اگر چه بايد گفت مارادونا بزرگترين موفقيت هايش را در پيراهن سفيد و آبي تيم ملي آرژانتين جشن گرفت و در 91 بازي كه براي كشورش انجام داد، در مجموع 34 گل به ثمر رساند.
*كارهاي تكنيكي عجيب
اگر چه جثه چندان بزرگ و ورزشكارانه اي نداشت; اما با توپ كارهايي مي كرد كه در آن زمان همه را شگفت زده مي ساخت. حتي مي توانست به جاي توپ فوتبال از يك پرتغال استفاده كند. ضربه هاي آزاد مارادونا از پشت محوطه جريمه به اندازه اي خطرناك بود كه هوادارانش پيش از زدن ضربه، فرياد گل و شادي سر مي دادند.
* دست خدا
بازيكن فوق تكنيكي در خلال دوران بازيگري، گاهي نيز در ميدان بازي دست به شيطنت هاي زد كه هيچوقت از ذهن دوستداران پاك نخواهد شد. از جمله اينكه در رقابت هاي جام جهاني 1986 مكزيك در بازي با انگليس گلي را با دست به ثمر رساند كه باعث شد همه از آن بعنوان دست خدا ياد كنند. مارادونا بعدها در مصاحبه هاي مختلف به زدن اين گل با دست اعتراف كرد; اما دراين رابطه هميشه از "دست خدا" ياد مي كند. ناگفته نماند كه در همان سال نه تنها به عنوان بهترين بازيكن جام جهاني مكزيك كه از طرف فيفا به عنوان بهترين فوتباليست جهان انتخاب شد.
*غروب مارادونا
آرژانتيني ها كه در ديدار نهايي آلمان را 3 بر 2 شكست دادند، چهار سال بعد در جام جهاني 1990 در ايتاليا، تيم ميزبان را در مرحله نيمه نهايي، در ضربات پنالتي مغلوب كردند و در ديدار پاياني دوباره مقابل تيم ملي فوتبال آلمان قرار گرفتند; اما اين بار يك بر صفر از حريف شكست خوردند و نتوانستند از عنوان قهرماني خود دفاع كنند. مارادونا در جام جهاني 1994 در آمريكا هم تيم ملي فوتبال آرژانتين را همراهي كرد; اما اين دوره، دوره اي سياه براي اين ستاره بزرگ بود. روز بيست و پنج ماه ژوئن، بعد از پيروزي 2 بر يك آرژانتين در مقابل نيجريه در دور اول بود كه خبر نتيجه مثبت آزمايش دوپينگ وي همه را شوكه كرد. فدراسيون فوتبال آرژانتين در پي اين رسوايي چاره اي جز اين نداشت كه مارادونا را بلافاصله از كادر تيم حذف كند. اين بازيكن در پي اين تجربه دردناك در گفت و گويي مطبوعاتي، با چشماني گريان گفت كه حس مي كند هر دو پايش را قطع كردند. وي در سال 1997 به فعاليت هاي حرفه اي خود خاتمه داد. مارادونا با باشگاه هاي بزرگي چون بارسلونا و ناپل عنوان هاي زيادي را كسب كرد; اما در همان دوران هم به خاطر زندگي كم و بيش بي بندوباري كه داشت و همچنين به خاطر مصرف مواد مخدر بارها رسوايي ساخت و به دلايل غيرورزشي تيترهاي خبري را به خود اختصاص داد.
*اولين شوك
مارادونا در اولين گام با كنار گذاشتن موقت ليونل مسي از تيم ملي شوك بزرگي را در محافل ورزشي آرژانتين ايجاد كرد. گفته مي شود مسي به دليل مخالفت باشگاه بارسلونا به تيم ملي دعوت نشده اما خبرها از تنبيه اين بازيكن توسط مارادونا و اختلا ف نظرهاي موجود ميان ستاره آرژانتين با مارادوناحكايت مي كنند.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن