تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804044091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان «آتن مسكو»: اجراي همزمان نمايش‌ها در تالار مولوي نيازمند برنامه‌ريزي دقيق‌تري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارگردان «آتن مسكو»: اجراي همزمان نمايش‌ها در تالار مولوي نيازمند برنامه‌ريزي دقيق‌تري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

كتايون فيض‌مرندي كه اين روزها نمايش «آتن مسكو» را درتالار مولوي اجرا مي‌كند معتقد است: مهم‌ترين ويژگي تالار مولوي داشتن تماشاگران نوانديش و جوان است كه اين امكان را به هنرمندان مي‌دهد تا در آثارشان جسارت‌ طرح مسائل جديدتر را داشته باشند.

اين كارگردان تئاتر كه با خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت‌وگو مي‌كرد، ادامه داد: تالار مولوي ويژگي‌هاي يك سالن بسيار خوب را دارا است. اما اگر قرار است چند منظوره باشد قطعا بايد از برنامه‌ريزي دقيق‌تري بهره‌مند شود، در غيراين صورت تمام گروه‌ها آسيب مي‌بينند.

او كه نمايش خود را همزمان با نمايش «پسرطلاها» به كارگرداني مهدي مكاري درتالار اصلي مولوي اجرا مي‌كند، اضافه كرد: اين همزماني باعث شده هر دو نمايش لطمه ببينند. ساعت اجراي هردو اثر، نامناسب است و دركنار آن بايد از بسياري از ظرافت‌هاي طراحي صحنه صرف‌نظر كنيم، بنابراين اگر قرار است اجراي همزمان چند نمايش هم‌چنان ادامه داشته باشد بايد برنامه‌ريزي بهتري براي اين تالار انديشيد.

او درادامه با انتقاد از كمبود امكانات سخت‌افزاري تالار مولوي متذكر شد: اين تالار از داشتن يك‌سري امكانات ابتدايي هرسالن بي‌بهره است، درحالي كه كوچكترين فروشگاه‌ها ژنراتور دارند، اين تالار ژنراتور ندارد به‌همين دليل آن زمان كه برق تالار قطع شد به احترام تماشاگران كه در سالن مانده بودند، نمايش را با نور موبايل اجرا كرديم و اميدوارم اين تجربه براي هيچ گروهي تكرار نشود.

اين استاد دانشگاه سپس با اشاره به تعميرات همزمان بخش اداري تالار مولوي عنوان كرد: اين تعميرات چهره‌ي ناخوشايندي به تالار داده است كه مناسب يك مجموعه فرهنگي نيست. امكانات سخت‌افزاري آن نيز نيازمند بازنگري است درحال حاضر اين تئاتر هم شرايط تئاتر شهر را پيدا كرده است. اگر قرار است دريك معماري دخل‌وتصرف كنيم و تعداد سالن‌هاي آن را افزايش دهيم بايد به پيامدها و امكاناتش هم فكر كنيم.

كتايون فيض‌مرندي كه هم‌چون بسياري از كارگردان‌هاي ديگر تئاتر ناچار به تغيير گروه بازيگران نمايش خود شده بود، ادامه داد: آنچه ما را به تغيير بازيگران وا داشت، حوادثي بود كه پيش آمد اما واقعيت اين است كه همه ما انسانيم و به درآمدهاي متعادل نيازمنديم اما دستمزدهاي غيرطبيعي تئاتر كه با تاخير‌هاي بسيار پرداخت مي‌شود، هيچ تناسبي با شرايط زندگي امروز ندارد، در حاليكه خوشبختانه بازيگران اين موقعيت را دارند كه درآثار تصويري هم حضور داشته باشند. درشرايطي كه نمي‌توانيم تعهد‌ ريالي به آنان بدهيم چگونه انتظار داريم آنها تعهد اخلاقي به ما داشته باشند، درحالي‌ كه اگر وضعيت اقتصادي، نگران‌كننده نبود، بيشتر بازيگران علاقه‌مندند درتئاتر بمانند و با عشق كار كنند.

او با ابراز تاسف از حادثه‌اي كه براي دست‌ نگار عابدي پيش آمده خواستار اين شد تا همه هنرمندان رشته‌هاي گوناگون زيرپوشش بيمه حوادث بروند.

مرندي ادامه داد: نه تنها هنرمندان تئاتر و سينما كه هنرمندان تمام رشته‌ها مدام در معرض خطرات قرار دارند و درخواست بيمه حوادث، خواسته صنفي به‌حقي است كه اميدواريم مسوولان به آن توجه كنند. البته درمورد حادثه‌اي كه براي دست نگار عابدي پيش آمده صندوق حمايت از هنرمندان به موقع به داد ما رسيد.

انتهاي پيام
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن