تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگينامه رئيس جمهوري منتخب آمريكا(باراك حسين اوباما)


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: زندگينامه رئيس جمهوري منتخب آمريكا(باراك حسين اوباما)
با پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا سال 2008، باراك اوباما نخستين آمريكايي سياهپوست است كه رهبري بزرگترين قدرت اقتصادي و نظامي جهان را در دست خواهد گرفت. باراك حسين اوباما روز 4 اوت سال 1961 در شهر هونولولو، ايالت هاوايي آمريكا ، از يك پدر سياهپوست كنيايي، كه او نيز باراك ن اوباما نام داشت، و يك مادر سفيدپوست آمريكايي متولد شد. باراك اوباماي پدر از قوم ليو بود كه در كنيا و مناطق شرق اوگاندا و شمال تانزانيا سكونت دارند و يكي از اقليت هاي قومي اصلي در كنيا محسوب مي شوند.
با پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا سال 2008، باراك اوباما نخستين آمريكايي سياهپوست است كه رهبري بزرگترين قدرت اقتصادي و نظامي جهان را در دست خواهد گرفت.
باراك حسين اوباما روز 4 اوت سال 1961 در شهر هونولولو، ايالت هاوايي آمريكا ، از يك پدر سياهپوست كنيايي، كه او نيز باراك ن اوباما نام داشت، و يك مادر سفيدپوست آمريكايي متولد شد.
باراك اوباماي پدر از قوم ليو بود كه در كنيا و مناطق شرق اوگاندا و شمال تانزانيا سكونت دارند و يكي از اقليت هاي قومي اصلي در كنيا محسوب مي شوند.
دين اكثر ليوها مسيحي است اما تعداد قابل توجهي از آنان، از جمله خانواده اوباما، از اسلام پيروي مي كنند هر چند گفته مي شود كه باراك اوباماي پدر حتي قبل از عزيمت به آمريكا از اسلام كناره گرفته بود و خود را يك فرد غير مذهبي مي دانست.
باراك اوباماي پدر در سن بيست و سه سالگي براي استفاده از يك بورس تحصيلي در دانشگاه هونولولو به تنهايي عازم آمريكا شد هرچند پنج سال پيش از آن با دختري از قبيله خود ازدواج كرده و از او صاحب چهار فرزند شده بود.
هنگام تحصيل در اين دانشگاه بود كه او با آن دانهام، يك دانشجوي دختر آمريكايي اهل كانزاس آشنا شد و با او ازدواج كرد اما اين ازدواج دوامي نداشت و هنگامي كه باراك اوبا (پسر) دو سال داشت، به جدايي انجاميد.
باراك اوباماي پدر بعد از خاتمه تحصيل در آمريكا، به كنيا بازگشت و در سال 1982 در يك سانحه رانندگي در آن كشور درگذشت در حاليكه پسرش را تنها يك بار ديگر در سال 1971 ملاقات كرده بود.
تحصيل در اندونزي و آمريكا
آن دانهام پس از جدايي از همسر اول خود، در سال 1967 با يك دانشجوي اندونزيايي ازدواج كرد و همراه پسر خود عازم اندونزي شد و باراك اوباما تا سن ده سالگي در آن كشور سكونت داشت و به مدرسه مي رفت اما در سال 1971 به هاوايي و نزد پدر و مادر بزرگ مادري خود بازگشت.
باراك اوباما پس از خاتمه دوره دبيرستان در هونولولو به لس آنجلس رفت و وارد كالج اكسيدنتال شد اما پس از دو سال، خود را به دانشكده علوم سياسي دانشگاه كلمبيا در نيويورك منتقل كرد.
پس از دريافت ليسانس در رشته روابط بين الملل از اين دانشگاه در سال 1983، باراك اوباما به عنوان كارمند در يك شركت خصوصي و سپس يك گروه تحقيقاتي وابسته به كليساي كاتوليك در شيكاگو ، ايالت ايلينوي، كار كرد اما با ورود به دانشكده حقوق دانشگاه هاروارد در سال 1988، براي چند سال اين شهر را ترك گفت.
باراك اوباما پس از خاتمه تحصيل در هاروارد و كسب درجه دكتراي حقوق در سال 1991، به شيكاگو بازگشت و ضمن كار در زمينه هاي مختلف حقوقي و دانشگاهي، به فعاليت هاي سياسي نيز روي آورد.
باراك اوباما در سال 1996 وارد سناي ايالت ايلينوي شد و تا سال 2005 و دستيابي به كرسي اين ايالت در مجلس سناي ايالات متحده، عضو سناي ايالتي بود.

از جمله اقدامات آقاي اوباما در زمان عضويت در سناي ايالات متحده مشاركت در تدوين طرح هايي مربوط به شفافيت و حسابرسي عمليات مالي دولت فدرال، مقابله با تخلفات انتخاباتي و كمك بشردوستانه به جمهوري كنگو بوده است.
با آغاز رقابت هاي انتخاباتي سال 2008، سناتور اوباما، با وجود تجربه اندك در تشكيلات دولتي واشنگتن، داوطلبي خود را براي احراز نامزدي حزب دموكرات اعلام داشت كه رقابتي طولاني و فشرده با سناتور هيلاري كلينتون، همسر رئيس جمهوري پيشين آمريكا، را در پي آورد.
مبارزات انتخاباتي و دستيابي به پيروزي
اين رقابت به گزينش آقاي اوباما به عنوان نامزد واحد حزب دموكرات در ماه ژوئن سال جاري و ورود به مبارزات انتخاباتي با جان مك كين، نامزد حزب جمهوريخواه، و سرانجام، پيروزي در راي گيري روز 4 ژوئن و انتخاب به عنوان چهل و چهارمين رئيس جمهوري ايالات متحده منجر شد.
در جريان مبارزات انتخاباتي، باراك اوباما سياست هاي دولت جورج بوش را به شدت مورد انتقاد قرار داد و خروج تدريجي نيروهاي آمريكايي از آن كشور را مطرح كرد هرچند حمايت خود را از افزايش حضور نظامي ايالات متحده در افغانستان ابراز داشته است.
در جنبه هاي ديگر سياست خارجي، انتظار نمي رود آغاز به كار دولت آقاي اوباما به منزله تغييرات بنيادي در روابط بين المللي ايالات متحده باشد هرچند رئيس جمهوري منتخب آمريكا در جريان مبارزات انتخاباتي بر همكاري نزديكتر با متحدان اين كشور و تلاش براي بهبود چهره آمريكا در صحنه بين المللي تاكيد نهاده است.
در مورد روابط با ايران، آقاي اوباما به طور كلي با ادامه سياست هسته اي كنوني جمهوري اسلامي و خطري كه، از ديد برخي مقامات آمريكايي، مي تواند متوجه اسرائيل و منافع غرب سازد، مخالفت كرده است.
در عين حال، رئيس جمهوري منتخب آمريكا از گفتگو با جمهوري اسلامي به منظور وادار ساختن اين كشور به تغيير روش خود حمايت كرده هرچند مشخص نيست كه براي آغاز چنين مذاكراتي چه شرايطي را در نظر گرفته است و آيا مقامات جمهوري اسلامي شرايط احتمالي او را قابل قبول خواهند دانست.
از نظر سياست هاي اقتصادي و اجتماعي، آقاي اوباما به طيف "ليبرال" تعلق دارد كه از گسترش برنامه هاي خدمات اجتماعي و كمك به گروههاي كم درآمد و تامين منابع مالي مورد نياز اين برنامه ها از طريق ماليات سنگين تر بر شركت هاي بزرگ و دارندگان درآمدهاي كلان حمايت مي كند.
باراك اوباما در سال 1989 با ميشل رابينسون در شيكاگو آشنا شد و در سال 1992 با او ازدواج كرد.
مراسم تحليف باراك اوباما روز 20 ژانويه سال آينده برگزار مي شود و آقاي و خانم اوباما، همراه با دو دختر ده ساله و هفت ساله خود كه "ماليا آن" و "ناتاشا"نام دارند، سه كاخ سفيد نقل مكان خواهند كرد.

منبع خبر :
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن