تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799459003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۶ راه.حل برای رفع بوی بد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تمیزی فقط حمام کردن و عطر و ادکلن زدن نیست. شما ممکن است بسیاری از اصول اولیه بهداشتی را هم رعایت کنید اما فقط با چشم.پوشی از چند نکته ظریف اما مهم، دچار بوی نامطبوع بدن شوید. در صفحه «پوست و مو»ی این هفته با برخی عواملی که انتظار ندارید باعث بو گرفتن بدن شوند آشنا می.شوید...

۱) اگر بعد از دوش گرفتن خودتان را خوب خشک نمی.کنید...

رطوبت بین چینه.های پوست مثلا زیر سینه.ها زیربغل، کشاله.های ران و یا لای انگشتان پا محبوس می.شود و چون در این قسمت.ها راهی برای ورود هوا وجود ندارد، برای قارچ.ها و باکتری.ها فرصتی مناسب پیش می.آید که به تولید مثل بپردازند و در نتیجه بوی بد و سوزش ایجاد شود.

▪ راه حل: بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید و خودتان را خشک کردید، سشوار را روی درجه سرد تنظیم کنید و تمام قسمت.هایی را که ممکن است خیس مانده باشند سشوار بکشید. همچنین می.توانید از پودر.های جاذب رطوبت حاوی عوامل ضدقارچ هم برای بدن و کفش.هایتان استفاده کنید.

۲) اگر عاشق غذاهای تند و تیز هستید...

غذاهایی که کاری و سیر و دیگر ادویه.های درست حسابی را دارند نه تنها دهان را بدبو می.کنند بلکه روی بوی بدن شما هم تاثیر می.گذارند. وقتی این غذاها صرف شد و به دستگاه گوارش رسیدند، چند نوع گاز بدبو حاوی سولفور تولید می.کنند. بسیاری از این محصولات فرعی در روده.ها و کبد متابولیزه می.شوند اما بعضی از آنها مانند متیل سولفید جذب خون می.شوند و به سمت شش.ها و منافذ پوستتان می.روند. این اثر ممکن است ساعت.ها در بدن شما بماند.

▪ راه.حل: با شستن دهان و یا جویدن مقداری جعفری می.توان موقتا این بوهای زننده را برطرف کرد اما تا گوارش غذای تند و تیزی که میل کرده.اید انجام نشود، این بوها با شما همراه.اند. البته اگر شما و اطرافیانتان همه با هم یک نوع غذا را نوش جان کرده باشید، به سختی بوی بدی از یکدیگر حس می.کنید اما دیگران به خوبی بوی شما را تشخیص می.دهند.

۳) اگر فقط دندان.هایتان را مسواک می.زنید و به فکر زبانتان نیستید...

اگر هنگام مسواک زدن زبانتان را فراموش کنید نفس شما آن.قدر که انتظار دارید تازه نخواهد بود. زبان پوشیده از هزاران پرز ریز است که می.تواند جایگاه مناسبی برای لنگر انداختن ذره.های غذایی باشد. پس حتی اگر مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید ذرات غذا بین پرزهای زبان شما جمع می.شوند و باکتری.ها را به خود جذب می.کنند و این باکتری.ها شروع به تولید سولفید هیدروژن کرده و بوی بد ایجاد می.شود.

▪ راه.حل: شستن دهان ممکن است به شما کمک کند اما بهترین راه برای زدودن این باکتری.ها و سلول.های مرده و ذرات غذایی استفاده از اسکریپر زبان است همچنین می.توانید روی زبانتان را با مسواکی که موهای زبر و تیز دارد مسواک بزنید استفاده از خمیر دندان.هایی که حاوی کلر دی.اکسید هستند و یا روغن درخت چای (داروی ضدعفونی.کننده با بویی خوش) هم تاثیر چشم.گیری دارد.

۴) اگر وقتی خوابید دهانتان باز می.ماند...

خوابیدن با دهان باز باعث می.شود جدار داخلی دهان خشک شود و سلول.های مرده بتوانند روی زبان، لب و لثه.ها متراکم شده و سپس تجزیه شوند و فردا صبح دهان شما بو بگیرد.

▪ راه.حل: صبح.ها مسواک یزنید و نخ دندان بکشید و نصف فنجان آب لیموی تازه قرقره کنید تا باکتری.های بوزا را از بین ببرد؛ سپس ماست ساده شیرین نشده میل کنید، زیرا حاوی باکتری.های لاکتوباسیل است که با باکتری.های بدبوی دهان وارد رقابت می.شود و جای آنها را می.گیرد. مخلوط ماست و آب.لیمو هم بوی بد را خنثی می.کند و اثر آن ۱۲ تا ۲۴ ساعت خواهد ماند.

۵) اگر فقط دئودورانت می.زنید...

هنگام خرید دئودورانت.های زیر بغل برچسب محصول را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که ضدعرق هم دارد یاخیر. دئودورانت.های معمولی تنها به.طور موقت بوی بد را می.پوشانند اما از عرق کردن جلوگیری نمی.کنند.

▪ راه.حل: راستش زیر بغل شما فقط به ضدعرق احتیاج دارد اما اگر دوست دارید بو.های خنک اقیانوسی هم داشته باشید، محصولی را انتخاب کنید که هم دئودورانت و هم ضدعرق داشته باشد و اگر شما از آن دسته افراد هستید که زیاد عرق می.کنند، به.خصوص در روزهای تابستانی که دیگر پوست چسبناک می.شود، ضدعرق را قبل از خواب استعمال کنید. در طول شب بدن کمتر عرق می.کند در نتیجه مواد آلومینیومی ضدعرق شما وارد غدد عرق می.شوند و به مدت ۲۴ ساعت اثر خود را بر جای می.گذارند حتی اگر فردا صبح دوش بگیرید. همچنین می.توانید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از او بخواهید برایتان محلول.های ضدعرق قوی حاوی آلومینیوم کلراید تجویز کند.

۶) اگر دارید دارو مصرف می.کنید...

بسیاری از دارو.ها ازضدآلرژی.ها تا داروهای فشار خون می.توانند سبب خشکی دهان - یکی از مهم.ترین دلایل بوی بد دهان شوند و به علاوه، ممکن است از عمل استیل کولین (یکی از میانجی.های شیمیایی در مغز) جلوگیری کنند.

▪ راه.حل: از پزشک معالج.تان بخواهید برایتان دارویی تجویز کند که خشکی دهان جزو عوارض جانبی آن نباشد. همچنین برای تحریک ترشح بزاق هرازگاهی در دهانتان آب بچرخانید. مصرف قهوه.تان را محدود کنید و سعی کنید بیشتر از بینی.تان نفس بکشید. از otcهای حاوی کربوکسی متیل سلولوز یا هیدروکسی اتیل سلولز استفاده کنید تا بزاق شما غلیظ.تر شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن