تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ملي ناتوي فرهنگي در دانشگاه ملاير آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش ملي ناتوي فرهنگي در دانشگاه ملاير آغاز شد
داخلي. سياسي. همايش. ناتوي فرهنگي.

همدان - دومين دوره همايش ملي "ناتوي فرهنگي" روز چهارشنبه در دانشگاه ملاير با حضور صاحبنظران و كارشناسان مسايل سياسي برگزار شد.

رييس دانشگاه ملاير در آيين آغازين اين همايش گفت: انقلاب اسلامي ايران به عنوان پرچم‌دار نهضت بيداري اسلامي، انساني در جهان در نوك پيكان تهاجم‌هاي گسترده و نابرابر قرار دارد.

"حسن زمانيان"، افزود: نظام سلطه براي براندازي اين حركت اصيل و ريشه دار از تمامي ابزارها و امكانات خود استفاده مي‌كند.

وي گفت: اين حركت موجي عظيم در سراسر گيتي ايجاد كرده و باعث بيداري اسلام و بر هم ريختن معادلات نظام سلطه شده است.

وي فرهنگ را نماد هويت و رمز ماندگاري ملتها و اساس تعامل آنها با ديگران دانست.

وي اضافه كرد: وجود فرهنگ‌هاي اصيل كه پيام‌آور يكتاپرستي، عشق و برادري است در يك حركت سازمان يافته مورد هجوم گسترده تخريبي قرار مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: سنتها و ارزشهاي ملي تحقير و خودباوري ملت‌ها مورد تمسخر و توهين قرار مي‌گيرد كه هدف از آن دوري از خدا و ارزشهاي انساني، شكستن مقاومت ملتها ، مصرف گرايي و چپاول منابع آنها توسط ابرقدرتهاي بزرگ بوده است.

وي سياه و سفيد كردن فضاي جهان، ايجاد جنجالهاي رسانه‌اي و مطبوعاتي عليه كساني كه با آنها همراه نيستند، تضعيف روحيه خودباوري و ايجاد ياس در بين ملتها، تحريمهاي اقتصادي و تهديدهاي نظامي از جمله حلقه‌هاي اين تهاجم گسترده خواند.

وي تصريح كرد: از دشمن توقعي جز دشمني نيست ، اين ما هستيم كه براي رسيدن به اهداف متعالي و جهان شمول اسلام نه تنها بايد توطئه‌هاي دشمنان را خنثي بلكه بر شتاب حركت رو به جلوي خود بيافزاييم.

وي گفت: جوانان با درك رسالت تاريخي خويش خود را به سلاح علم و تقوي بايد تجهيز و آماده جهاد در عرصه‌هاي گوناگون باشند.

وي افزود: جوانان بايد بدانند كه امروز جهاد با فكر و انديشه و قلم بزرگترين جهاد و مجاهدت است لذا خستگي را از خود دور كنيد كه سختيهاي بيشتر و موفقيتهاي عظيم در راه است.

همايش ملي ناتوي فرهنگي با محورهاي استراتژي ناتو در قرن ‪ ،۲۱‬عمليات رواني و براندازي نرم در كشورهاي الگو، جايگاه سينما و جايگاه ابتذال در ناتوي فرهنگي سه روز ادامه دارد.

جايگاه مراكز بين‌المللي در ناتوي فرهنگي، نقش خانواده در پذيرش و مقابله با ناتوي فرهنگي ، نقش فرقه‌ها و عرفان‌هاي كاذب در پذيرش اثرات ناتوي فرهنگي ، ناتوي فرهنگي و انديشه‌هاي پست مدرن و ريشه‌هاي تاريخي ناتوي فرهنگي در ايران از ديگر محورهاي اين همايش است.

دانشگاه ملاير ،اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، سازمان بسيج دانشجويي كل كشور و اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كل كشور متوليان برگزاري اين همايش هستند.

اولين دوره همايش ملي ناتوي فرهنگي ارديبهشت ماه سال اري با حضور ‪ ۳۰۰‬نفر از دانشجويان و طلاب از ‪ ۳۶‬مركز آموزشي، پژوهشي و حوزه علميه از ‪ ۱۱‬استان برگزار شد.

در همين حال دبير همايش ملي ناتوي فرهنگي ملاير گفت: مسوولان فرهنگي كشور منويات مقام معظم رهبري در شناخت ناتوي فرهنگي و مقابله با آن را مد نظر قرار دهند.

"هادي بيگي"، چهارشنبه در حاشيه آيين آغاز به كار همايش ناتوي فرهنگي در دانشگاه ملاير افزود: دشمن به دنبال تهي كردن جوانان اسلام گرا در كشور هاي اسلامي به ويژه ايران است.

وي اظهار داشت: دشمن در تلاش است ايران را كه به عنوان پرچم دار تفكر خدامحوري و بيداري اسلامي در بين كشورهاي اسلامي مطرح است منزوي كند.

وي افزود: برنامه‌هاي دشمن براي فشار آوردن بر تفكر خدامحوري و جلوگيري از رشد آن به شدت افزايش يافته است.

وي گفت: همان گونه كه دشمنان از حوزه هنر براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي كند ما نيز بايد حداكثر استفاده را از اين حوزه در خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان داشته باشيم.

معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ملاير گفت: انسان و فرهنگ بر يكديگر تاثير متقابل دارند اما برخي انسان‌ها همواره تحت تاثير امواج يك فرهنگ قرار مي‌گيرند.

وي اضافه كرد: اين در صورتي است كه برخي از انسانهاي خاص خودشان جريان سازي فرهنگي كرده و عموم مردم نيز تحت تاثير اين جريان‌سازي قرارمي‌گيرند.

وي همچنين با طرح فعاليت گروه‌هاي انحرافي در دانشگاه‌ها آن را بسيار نگران‌كننده خواند.

ملاير در ‪ ۸۵‬كيلومتري جنوب همدان قرار دارد.ك‪۳‬
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن