تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816401154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه هفته كتاب/پديد آورندگان كتاب سال و خادمان نشر معرفي مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه هفته كتاب/پديد آورندگان كتاب سال و خادمان نشر معرفي مي شوند
مراسم تجليل از پديد آورندگان آثار تقدير شده در بيست و پنجمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و شانزدهمين دوره بزرگداشت خادمان نشر سه شنبه 21 آبان ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر ، در اين مراسم كه صفارهرندي، محسن پرويز و جمعي از اصحاب فرهنگ و اهالي قلم حضور در آن دارند پس از وزير و معاون امور فرهنگي، دكتر محسن رضواني تقدير شده كتاب سال، دكتر محسن جهانگيري خادم برگزيده نشر، دكتر ابوالقاسم امامي خادم برگزيده نشر و اسد الله شعباني تقدير شده كتاب سال سخنراني خواهند كرد.

در اين مراسم همچنين دكتر محمدعلي رمضاني فراني دبير علمي كتاب سال و مدير كل اداره كل امور كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارشي از نحوه انتخاب كتابهاي تشويقي ارائه مي كند.

مراسم تجليل از پديد آورندگان كتابهاي تشويقي بيست و پنجمين دوره كتاب سال و شانزدهمين دوره بزرگداشت خادمان نشر ساعت 30/15 تا 30/17 برگزار مي شود.

برپايي 400 نمايشگاه در كانونهاي مساجد همزمان با هفته كتاب

همزمان با هفته كتاب 400 نمايشگاه از سوي ستاد عالي كانونهاي مساجد كشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراسر كشور برپا مي شود.

ابوالفضل هاشمي مدير كل امور كتابخانه هاي ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد در گفتگو با ستاد اطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: اين ستاد به مناسبت اين هفته به برگزاري شب شعر كتاب، تقديراز كتابداران و اعضاي نمونه كتابخانه هاي مساجد را در برنامه خود دارد.

به گفته وي همچنين برپايي 400 نمايشگاه كتاب در كانونهاي مساجد، ارسال بسته هاي نرم افزاري كتابخانه اي به مساجد چاپ 30 عنوان كتاب در حوزه كتابخانه هاي مساجد و ايجاد بانك اطلاعاتي كتابداران از ديگر برنامه هاي اين ستاد است.

هاشمي يادآور شد: جلسه هم انديشي 40 نفر ازاستادان كتابدار درباره كتابخانه هاي مساجد، افتتاح 30 كتابخانه ويژه در موضوع علوم قرآني، مهدويت و كودكان، افتتاح 300 كتابخانه در مساجد كشور و ايجاد 2 هزار كتابخانه باز در مساجد كشور نيز از سوي ستاد عالي كانونهاي مساجد در هفته كتاب برگزار خواهد شد.

مدير كل امور كتابخانه هاي ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد در ادامه افزود: از ديگر برنامه هاي اين ستاد مي توان به برگزاري جلسات نقد و سخنراني در كتابخانه هاي مساجد، ارسال كتاب، تجهيزات و لوازم كتابخانه اي به مساجد، آغاز طرح تهيه فهرستگان كتابهاي نفيس و خطي كتابخانه ها، برگزاي نمايشگاههاي تخصصي كتاب مسجد و نماز، برگزاري مسابقات كتابخواني و تقدير از كتابداران متولد سال 1357 جمعه 24 آبان ماه كه به نام روز كتاب، مسجد و نماز نامگذاري شده است اشاره كرد.

مسابقه كتابخواني با عنوان " فرزند زمان خويشتن"

كانون پرورش فكري كودكان به مناسبت شانزدهمين دوره هفته كتاب مسابقه كتابخواني اينترنتي با عنوان " فرزندان زمان خويشتن " برگزار مي كند.

اين مسابقه كتابخواني با بهره گيري از سخنن حضرت علي (ع) با طرح 16 پرسش به صورت اينترنتي برگزار مي شود.

پرسشهاي اين مسابقه از تاريخ بيست و يكم تا بيست و هفتم آبان ماه به روي سايت كانون و پرورش به آدرس www.kanoonparvaresh.com قرار مي گيرد.

زمان پاسخگويي به پرسشها 10 دقيقه در نظر گرفته شده است كه در پايان به برگزيدگان اين مسابقه از سوي كانون پرورش جوايزي اهدا مي شود.

دهمين نمايشگاه كتاب خراسان در مشهد برگزار مي شود

دهمين نمايشگاه كتاب خراسان از سوي اداره فرهنگ و ارشاد سلامي استان خراسان رضوي به مناسبت شانزدهمين دوره كتاب برگزار مي شود.

اين اداره همچنين پنجمين مراسم كتاب سال استان وتقدير از پيشكسوتان فعال حوزه كتاب را در همين هفته برگزار مي كند.

جشنواره كاريكاتور كتاب، تقدير از فعالان حوزه نشر و برگزاري نمايشگاههاي كتاب در سراسر استان از ديگر برنامه هايي است كه اداره ارشاد استان خراسان رضوي درهفته كتاب به عهده دارد.

همچنين اداره امور كتابخانه هاي اين استان نيز در هفته كتاب برنامه هاي خاصي چون تقدير از انجمن كتابخانه هاي نمونه و پيشكسوتان كتابداري را پي ريزي كرده است.

برگزاري نمايشگاه كتاب در دانشگاه فردوسي وجلسات نقد و بررسي كتابهاي كودك و نوجوان از جمله برنامه هايي هستند كه در اين هفته از سوي ساير ارگانها و سازمانهاي اين استان انجام مي شوند.

قصه گويي در مدارس تهران همزمان با هفته كتاب

قصه گوي كودكان با لباسهاي رنگارنگ سنتي در هفته كتاب و كتابخواني در 12 مدرسه تهران قصه مي گويد.

ناهيد مهدوي اصل نويسنده كتاب كودكان و پژوهشگر بازيهاي سنتي ايران در گفتگو با ستاد اطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: دراين هفته براي حدود هشت هزار كودك قصه خواني مي كنم اجراي قصه خواني در 12 مدرسه غرب و جنوب تهران با هماهنگي موسسه خانه كتاب برگزار مي شود.

مهدوي گفت: خوشبختانه دانش آموزان پس از شنيدن قصه ها از كتابهاي كودكان بسيار استقبال مي كنند. البته كتابخواني در ميان نوجوانان زياد شده و هدف من از قصه گويي ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان آنها است.

اين نويسنده كتاب كودك به شيوه قصه خواني خود در مدارس ابتدايي اشاره كرد و گفت: به هنگام قصه خواني در مدارس با پوشيدن لباسهاي سنتي و رنگي ارتباط بهتري را با كودكان برقرار مي كنم. اين لباسهاي سنتي باعث معرفي فرهنگ ايران و رنگهاي طبيعي به دانش آموزان مي شود و نوعي فضا سازي را در ذهن آنها ايجاد مي كند.

وي با اشاره به اينكه بيشتر مخاطبانش عامه مردم هستند گفت: قصه گويي در مدارس به صورت غير مستقيم به والدين روش آگاهي دادن به فرزندان را آموزش مي دهد و هدف از كتابخواني چيزي جز آگاهي دادن نيست.

اين پژوهشگر بازيهاي سنتي ايران خاطرنشان كرد: نبايد جامعه به سمت كتاب گريزي پيش برود زيرا با كنار گذاشتن كتابخواني رشد انسان نيز تعطيل مي شود.

مهدوي افزود: هدف من از قصه خواني در مدارس و پخش كتاب در ميان دانش آموزان رشد عادت مطلوب كتابخواني و فرهنگي سازي در اين زمينه است.

شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 21 الي 29 ابان ماه سال جاري در تهران و سراسر كشور برگزار مي شود.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن