تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816372244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرديس سينمايي پارك ملت منحصر به فردترين سينماي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: پرديس سينمايي پارك ملت منحصر به فردترين سينماي كشور
شب ميلاد حضرت امام رضا (ع) افتتاح مي شود؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:پرديس سينمايي پارك ملت به عنوان منحصر به فردترين سينماي ايران، با مساحت شش هزار متر مربع ، 19 آبان ماه و هم زمان با شب ميلاد حضرت امام رضا (ع) افتتاح مي شود


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،پرديس سينمايي پارك ملت به عنوان منحصر به فردترين سينماي ايران، با مساحت شش هزار متر مربع ، 19 آبان ماه و هم زمان با شب ميلاد حضرت امام رضا (ع) افتتاح مي شود .

عصر روز گذشته ، جمعي از خبرنگاران با حضور در پرديس سينمايي پارك ملت از اين مجموعه بازديد كردند و در جريان روند ساخت آن و تجهيزات استاندارد اين سينما قرار گرفتند.

در اين بازديد مهندس نورفردي ، معاون شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران ، در معرفي اين مجموعه گفت : اين پروژه در منطقه 3 شهرداري تهران و در زميني كشيده و نامعين به مساحت شش هزار متر مربع در منتهي اليه جنوب غربي پارك ملت طرح و اجرا شده است .

وي افزود : اين مجموعه با توجه به استقرار در محوطه پارك از همه مزاياي آن به عنوان محوطه بهره مند است و در بررسي هاي صورت گرفته در خصوص پارك هاي شهر تهران ، پارك ملت با توجه به مولفه هاي برنامه ريزي شهري به عنوان پاركي با عملكرد شهري و با حوزه نفوذ بسيار وسيع شناخته مي شود .

نورفردي خاطر نشان كرد : از نظر كاركردهاي آموزشي و پژوهشي تخصصي ، اين مجموعه مي تواند داراي عملكرد هاي خاص نيز در حد حوزه نفوذ شهري باشد و بنا براين احداث اين پروژه نه تنها ضرورت منطقه اي را كه با توجه به وسعت و جمعيت آن داراي كمبود شديد فضاهاي فرهنگي و سينمايي است برطرف مي كند ، بلكه حوزه نفوذ آن در كل شهر را متاثر مي سازد .

وي با بيان اين كه اين مجموعه از سمت شمال و شرق به محوطه پارك و از سمت جنوب به بزرگراه نيايش و از غرب به محوطه ورزشي انقلاب محدود مي شود ، اظهار كرد : اين مجموعه با زير بناي 15000 متر مربع شامل چهار سالن سينما هر يك با ظرفيت 300 نفر و يك سالن نمايش كوچك با ظرفيت 30 نفر به همراه فضاهاي نمايشگاهي ، رستوران و كافي شاپ فروشگاه كتاب و سي دي و فضاهاي اداري و خدماتي مورد نياز قادر است در ساعات پيك جمعيتي در حدود 2200 نفر را در خود جاي دهد .

به گفته نور فردي سازماندهي فضايي پروژه با توجه به فرم كشيده و محدود زمين و امكان ايجاد دو سالن نمايش در روي زمين و دو سالن ديگر در زير زمين به گونه اي تنظيم شده است كه ايده اي از فضا را هماهنگ با برنامه و سازه پروژه مطرح و با طبيعت زيباي خود تلفيق كند .

وي در ادامه اظهار كرد : با استفاده از اتصال شيب گردان دو سالن نمايش در امتداد يكديگر ، ايوان سرپوشيده بزرگي ايجاد شد كه دستاورداصلي پروژه براي شهر و محل گفتگو و تبادل نظر ، اجراي مراسم و رويدادهاي متنوع فرهنگي و اجتماعي خواهد شد كه تاثير اين استراتژي در سازماندهي فضايي عناصر پروژه منجر به ايجاد سه فضاي باز و كشيده شد .

نورفردي افزود : فضاي اول در زير زمين مربوط به فعاليت هاي نمايشگاهي ، فضاي دوم در همكف مربوط به ايوان سرپوشيده ورودي و فضاي سوم در بالاترين سطح به رستوران مجموعه اختصاص مي يابد و اين سه فضاي باز افقي توسط دو فضاي عمودي در دو سوي خود كه شامل فضاهاي انتظار و خدماتي است به يكديگر متصل مي كند .

به گفته معاون شركت توسعه فضاهاي فرهنگي ، ارتباطات مجموعه شامل راهروها ، پله هاي برقي و آسانسور ها نيز از فرم سالن ها و اين فضاهاي باز ناشي مي شوند و كشيدگي و انحناي خاص فرم پروژه و وجود مقاطع متغير عرضي ناشي از آن ، امكان طرح زمين هاي نرم و مواج را در طول پروژه و در جبهه شمالي مهيا كرده است .بنابراين همانند پياده روها درون پارك ، فضاي حركتي اين پروژه احساسي از تداوم فضاي پارك را در درون پروژه ايجاد كرده و مناظر بديعي را در هنگام حركت فراهم مي آورد .

وي افزود : در دنهايت فرم پروژه و عناصر موجود در درو آن ، خود را با شكل سايت هماهنگ كرده و به صورت يكپارچه همانند موجودي زنده كه داراي اجزايي مرتبط و منتج از يكديگر است عمل مي كند .

هم چنين در ادامه اين بازديد ، مهندس اكبر تشكري نيا ، مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در نشستي با خبرنگاران پاسخگوي سوالات آنان بود .

تهران به 400 سينما نياز دارد

تشكري نيا در اين نشست خبري با اشاره به اين كه براي اين پروژه حدود 15 ميليارد تومان پيش بيني شده بود ، گفت : هم زمان با اجراي طرح ، پروژه پاركينگ اين مجموعه نيز طراحي شد كه براي آن زمان بندي يك ساله در نظر گرفته شد ، اما با توجه به عمليات احداث تونل نيايش صدر ، اين طرح تغيير كرد و در حال حاضر پاركينگي با ظرفيت هزار خودرو در نظر گرفته شد كه يك سال آينده آماده بهره برداري مي شود .

تشكري نيا در مورد پاركينگ سينما آزادي نيز گفت : مشكلي با بانك ملت وجود دارد كه زمين بانك متعلق به شهرداري است و سرقفلي براي بانك است كه قول داده اند تا دو هفته آينده اين مشكل را برطرف كنند تا كار پاركينگ اين سينما نيز انجام شود كه ازكلنگ زني اوليه يك سال زمان مي برد .

وي با بيان اين كه مجموعه سينمايي پارك ملت با در نظر گرفتن همه مطالعات ترافيكي انجام شده است ، افزود : نياز اين مجموعه به پاركينگ ظرفيت 300 خودرو است اما پاركينگ طراحي شده هزار خودرو ظرفيت دارد تا مشكل اين محدوده برطرف شود كه تجهيز كارگاه براي ساخت اين پروژه نيز تمام و كار آن كه به صورت طبقاتي و در زير زمين است آغاز شده است به صورتي كه هيچ درختي از پارك قطع نشود .

تشكري خاطر نشان كرد : كشيدگي اين مجموعه نيز به دليل آن است كه نمي خواستيم درختان كهنسال اين مجموعه قطع شوند كه به همين دليل قوسي در شكل مجموعه ايجاد كرديم و به اين ترتيب ارتفاع اين پروژه از درختان پارك بالاتر نيست و حتي روي قسمت در نظر گرفته شده براي پاركينگ نيز فضاي سبز خواهد شد .

وي در پاسخ به سوالي در زمينه اقدامات اين چنيني در جنوب تهران اظهار كرد : افتتاح مجموعه تماشا با چهار سالن ، مجموعه هايي در مناطق 11 ، 19 ، 20 و 22و استاديوم 15 هزار نفره در مناطق 18 و 19كه در همه آن ها بهترين تجهيزات قرار دارند نشان مي دهد كه توجه به اين فضاها در جنوب تهران بسيار زيادتر است .

وي افزود : براي همه پروژه ها سرانه مورد نياز را در نظر مي گيريم همان طور كه در مناطق شمال شهر كه مساجد كمتر است ، اين كار آغاز شده و در منطقه دو فقط 10 مسجد در حال ساخت است .

تشكري نيا با بيان اين كه همه اقدامات فرهنگي بر اساس طرح جامع توسعه فضاهاي فرهنگي انجام مي شود ، افزود : نيازها زياد و امكانات كم است و وضعيت خوبي در اين زمينه نداريم ، حركت هاي را از چند جهت آغاز كرده ايم و سعي داريم اين نيازها را در حد توان مرتفع كنيم .

مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اين كه تهران به 400 سالن سينما نياز دارد ، گفت : اين در حالي است كه تهران حتي 100 سينماي استاندارد نيز ندارد و بايد سينماها جاذبه هاي خاص داشته باشد تا بتواند شهروندان را به سوي خود بكشد ، چراكه آن زماني كه مردم به خاطرجادوي تصوير به سينما مي رفتند تمام شده است .

وي افزود : در پروژه ها به جز قسمت هاي فرهنگي كه مديريت با شهرداري است فضاهايي دارد كه كاربري هاي ديگري دارد كه آماده واگذاري به بخش خصوصي است .

تشكري نيا با تاكيد بر اين كه وعده شهردار تهران مبني بر احداث سه ميليون متر مربع فضاي فرهنگي محقق خواهد شد و همه پروژه ها آغاز شده اند ، گفت : اميدوارم به گونه اي عمل كنيم كه همه اين پروژه ها شايسته شهرو شهروندانمان باشند.

انتهاي پيام//
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن