تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي ازازدواج هاي آسان وكم هزينه درآلمان ؛فقط دو حلقه انگشتر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي ازازدواج هاي آسان وكم هزينه درآلمان ؛فقط دو حلقه انگشتر
برلين- ساعت كمي از 11 گذشته كه " ميشاييل"و "ريتا" براي ثبت ازدواج شان وارد شهرداري منطقه "شونه برگ" برلين شده و بعد از حدود 15 دقيقه با امضاي دفتر و ثبت ازدواج شان زندگي زناشويي خود را آغاز مي كنند.


"ميشاييل"دانشجوي رشته فلسفه دانشگاه برلين و"ريتا" دانشجوي زيست شناسي همين دانشگاه است ،آنها در اين دانشگاه با يكديگر آشنا شده و بعد از دو سال آشنايي تصميم به ازدواج گرفتند.
درمراسم ساده ازدواج اين دو دانشجو 11نفر شامل چهار پدر ومادر، شش خواهر و برادرو يك عمو شركت داشتند كه بعد از حضور در شهرداري با رفتن به يك كليسا و سپس رستوران جهت خوردن غذاي چيني زندگي جديد اين زوج را همراه با آنان جشن گرفتند.
ازهزينه غذاي جشن ازدواج اين دو دانشجو كه حدود300 يورو بود پدرنسبتا پولدار" ميشاييل " تنها حاضربه قبول 150 يورو آن شد و 50 يورو را نيز عموي ريتا و بقيه را خود وي پرداخت كرد.
اين زوج كه قصد دارند از فرداي روز ازدواج برسركلاس هاي درس خود و محل كار حاضر شوند ، عصر اين روز را به ديدن يكي از موزه هاي برلين مي گذرانند.
"ميشاييل " در يك شركت ساختماني بصورت نيمه وقت كارهاي دفتري انجام مي دهد و "ريتا" نيز صبح ها در يك رستوران مشغول به كار است.
مجموع درآمد ماهانه اين زوج حدود1590يورو است كه باآن يك خانه 41 متري با كمكهاي دولت درمحله "شونه برگ" برلين اجاره كرده و بقيه را نيز صرف هزينه هاي زندگي خود مي كنند.
برگزاري مراسم هاي ساده ازدواج دربين جوانان درآلمان همواره يكي ازويژگيهاي فرهنگي و اجتماعي اين كشور بوده است . گرايش به برگزاري اين نوع ازدواج ها اخيرا در بين خانواده هاي كاتوليك نيز كه بسيار علاقمند به برگزاري مراسم هاي بزرگ و مفصل هستند، افزايش يافته است.
"ميشاييل" و" ريتا " در بين جوانان آلماني جزو معدود زوج هايي هستند كه در سن زير 28سالگي ازدواج مي كنند، اكثر جوانان اين كشور بعد از 34سالگي اقدام به تشكيل زندگي مشترك مي كنند.
"ميشاييل" در باره علت برگزاري ساده مراسم ازدواج مي گويد : درآمد من اندك است و حاضر نيستم با گرفتن وام و قرض خود را بدهكار كنم.
وي ادامه داد : ما قصد داشتيم حتي بعد از مراسم ثبت ازدواج در شهرداري و رفتن به كليسا به خانه خود برويم و اين مبلغ 300يورو را نيز خرج نكنيم كه مخالفت والدين باعث تغيير اين تصميم شد. ما حتي لوازم زندگي مان را نيز از يك فروشگاه لوازم خانگي دست دوم تهيه كرديم .
"ريتا "نيزمعتقد است كه تنها نياز اساسي و ضروري براي زندگي ، عشق و علاقه و دو حلقه انگشتر است و بقيه چيزها فرعي است و كمكي به موفقيت در زندگي نمي كنند.
در آلمان اگرچه ميزان طلاق افزايش قابل توجهي دارد، ولي باز هم جوانان و افراد مطلقه در اين كشور گرايش به ازدواج مجدد دارند.
"پيارس"كارمند ثبت ازدواج در شهرداري برلين در باره ميزان حضور جوانان براي ثبت ازدواج هايشان گفت:طي چند سال اخير روند نسبتا ثابتي در ثبت ازدواج ها در اين محل وجود داشته ولي به نظر مي رسد كه جوانان بيشتر علاقمندند تا بدون تشريفات و ساده ازدواج كنند.
وي گفت: به نظر من حسابگر شدن جوانان وعلاقه آنان به جمع آوري پول و هزينه آن در جهت رفع نيازهاي ضروري شان موجب گسترش ازدواج هاي آسان و ساده در اين كشور شده است.
"احمد كيايي" دانشجوي دكتراي جامعه شناسي دانشگاه هامبورگ در باره ازدواج هاي ساده درالمان و تفاوت آن با نوع ازدواج ها در ايران گفت: مسئله مهم تفاوت در نقش و نوع كاركرد خانواده ها و والدين در رابطه با فرزندان در اين دو كشور است.
وي افزود: در حاليكه خانواده ها در المان فرزندان را مستقل تربيت مي كنند درايران اين استقلال از آنان گرفته شده و فرزندان مطيع و مجري انتظارات و خواسته هاي والدين قبل و حتي بعد ازازدواج هستند.
اين كارشناس مسائل اجتماعي ادامه داد:بيشترين تاثير را در اين زمينه فرهنگ و سنن برعهده دارند.در اين كشور اروپايي از گذشته همواره انجام ازدواج هاي كم هزينه و ساده مرسوم بوده ولي در ايران به اين مهم توجه زيادي مي شده است.
وي يادآور شد كه جوانان آلماني عشق و علاقه را عامل مهمي در ازدواج و تشكيل زندگي مي دانند و به همين دليل ساير موضوعات را جدي تلقي نمي كنند.
اين جامعه شناس گفت: البته فرهنگ آلمان نيز اخيرا به دليل تاثيراتي كه رسانه هاي برتر و فرهنگ امريكا بر اين كشور گذاشته ، به سمت تغيير و گرايش به تجملات حركت مي كند.
وي به راه اندازي يك برنامه تلويزيوني در المان اشاره كرد و گفت : در اين برنامه براي برگزاري مراسم هاي مفصل عروسي تبليغ مي شود.
اين محقق كه تحقيقي نيز در زمينه تفاوت هاي فرهنگي وتاثير آن برطلاق درميان خارجيان در شهر هامبورگ آلمان انجام داده ،ادامه داد: به دليل تاثيرات اين تبليغات 67درصد جوانان الماني در يك نظرسنجي اخيرا اعلام كرده اند كه علاقمند به برگزاري مراسم عروسي بزرگ هستند.
اين دانشجو به آمارهاي ارايه شده از سوي اداره فدرال آلمان،در سال 2006اشاره كرد و گفت: در اين سال 373هزار مورد ازدواج در اين كشور ثبت شده است .
وي در باره تاثير جهاني شدن بر ازدواج ها گفت : به رغم جهاني شدن و غلبه فرهنگ كشورهاي برتر اقتصادي و سياسي در جهان ، بازهم به دليل عنصر تاثير گذار و مهم ازدواج ، علاقه به پيدا كردن يك همدم و زندگي مشترك در بين جوانان زياد است.
كيايي به تاثير خانواده ها بربرگزاري مراسم هاي پرهزينه براي جوانان اشاره كرد و ادامه داد: براي تغيير نوع نگاه به مراسم ازدواج بهتر است كه اين تغييرات و اقدامات فرهنگي درخانواده ها صورت بگيرد.
وي ادامه داد: دولت آلمان براي ترويج ازدواج قصد دارد تا با وضع قوانيني درجهت تقويت خانواده و ارايه كمك هاي مالي به جوانان ازدواج كرده و والديني كه صاحب فرزند مي شوند، اقدام كند.
وي ادامه داد: طبق آمار اداره فدرال آلمان، در سال 2007سن زوج ها در اين كشور بالا رفته و جوانان با شرايط مالي بهتري ازدواج كرده اند.
كيايي همچنين بااشاره به تشكيل شركت هايي كه در حيطه ازدواج به جوانان مشاوره مي دهند، گفت: مشورت با كارشناسان قبل از ازدواج به جوانان در انجام يك ازدواج پايدار و محكم كمك مي كند.
"هانس برترام"استاد جامعه شناسي دانشگاه "هوم ولت " برلين و يكي ازتهيه كنندگان گزارش سالانه وضعيت خانواده در آلمان نيز اخيرا در گزارشي ابراز عقيده كرده است كه دخالت حقوقي كمتر دولت در امر ازدواج نيز به افزايش ازدواج و پايدار بودن آن كمك مي كند.
وي افزوده است: وقتي دولت وارد موضوع مهم ازدواج شد و قوانين محكم و سختي وضع كرد گرايش جوانان به ازدواج و گرفتار شدن در بند اين قيودات نيز بسيار كاهش يافت.
اين جامعه شناس همچنين پيشنهاد ثبت هر دو نام خانوادگي زن و مرد به عنوان نام خانوادگي فرزند را در گسترش ازدواج موثر دانسته و گفته است: حركت جوامع و جوانان به سمت انجام ازدواج هاي كم دردسر و راحت است و دولت ها بايد اين مسير را تسهيل كنند.
اروپام**2051**250**1553
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن