تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821143115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني:/1/از رئيس‌‏جمهور خواستم كردان را به عنوان وزير كشور معرفي نكندتوصيه‌‏ام به كردان اين بود كه استعفا دهدمجلس با كسي تعارف ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: لاريجاني:/1/از رئيس‌‏جمهور خواستم كردان را به عنوان وزير كشور معرفي نكندتوصيه‌‏ام به كردان اين بود كه استعفا دهدمجلس با كسي تعارف ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
از رئيس‌‏جمهور خواسته بودم كه كردان را به عنوان وزير كشور معرفي نكند.

رئيس مجلس پس از بررسي استيضاي وزير كشور در جمع خبرنگاران پارلماني حاضر شد و اظهار داشت: بيش از اين از رئيس جمهور خواسته بوده تا كردان را به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي نكند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي لاريجاني با اشاره به جلسه طولاني استيضاح وزير كشور در صبح امروز اظهار داشت: از نمايندگان به ويژه استيضاح كنندگان كه با آراستگي و متانت نظرات‌‏شان را مطرح كردند و همچنين از وزير كشور به دليل حضور و سخنانش در مجلس تشكر مي‌‏كنم.
وي راي مجلس به عزل كردان را نشان‌‏دهنده آن دانست كه مجلس با جديت و مباني اصولي ايستادگي مي‌‏كند و با كسي تعارف ندارد. در اين راستا اگر مجلس كجي و ناراستي را احساس كند، برحسب وظيفه قانوني خود آن را پيگيري خواهد كرد.
رئيس مجلس با بيان اينكه مطالب زيادي در صحن علني مجلس مطرح شد، ادامه داد: تا الان ابا داشتم كه در صحن و يا بيرون از مجلس راجع به اين موضوع اظهار نظر كنم تا مبادا بر آراي نمايندگان اثر بگذارد اما در حال بايد چند نكته را مطرح كنم.
وي در تشريح اين نكات تاكيد كرد: پيشنهاد معرفي كردان براي وزارت كشور مطلقا از جانب وي نبوده و هيچ رايزني با او در اين زمينه نشده است.
لاريجاني در اين راستا اظهار داشت: يك روز ايشان را به مجلس آوردند و گفتند رئيس‌‏جمهور مي‌‏خواهد او را به عنوان وزير كشور معرفي كند در حالي كه قبل از آن درمورد فرد ديگري با من رايزني شده بود و بنده ازاين مساله تعجب كردم.
نماينده قم با بيان اينكه وزير كشور خواسته بود تا در مورد وي با مقامات بالاي كشور صحبت كند، خاطرنشان كرد: به ايشان گفتم من اين كار را نمي‌‏كنم اگر درباره شما از بنده سوال كنند، ‌‏نظرم را مي‌‏گويم، اين طور هم شد و بنده هم نظرم را اعلام كردم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه پيش از برگزاري جلسه بررسي راي اعتماد به وزير كشور مسايلي در ميان نمايندگان مطرح شد، تصريح كرد: روز قبل از آن جلسه متوجه اين موضوع شدم از آنجا كه مناسب نمي‌‏دانستم اين مطالب در صحن علني مجلس مطرح شود لذا به آقاي كردان و آقاي رحيمي به عنوان معاون رئيس‌‏جمهور پيشنهاد كردم كه از معرفي آقاي كردان صرف نظر كنند.
وي افزود: آن زمان گرفتاري داشتم و نتوانستم با رئيس‌‏جمهور شخصا صحبت كنم اما در ساعات پاياني شب چون احتمال مي‌‏دادم اين مطالب به گوش رئيس‌‏جمهور نرسيده باشد، شخصا در ساعت 10 شب با آقاي احمدي نژاد تماس گرفتم و گفتم كه با توجه به شرايط مجلس مناسب است كه كردان را كنار بگذارند.
وي ادامه داد: اما به اين توصيه ما عمل نشد و فرداي آن روز آقاي كردان به مجلس معرفي گرديد.
رئيس مجلس با اشاره به نكاتي كه در مورد مدرك تحصيلي كردان در جلسه بررسي راي اعتماد به وي، مطرح شد و پاسخ‌‏هاي وزير به شبهات نمايندگان ، گفت: از آنجا كه در كشور اصل بر اعتماد است، مجلس پذيرفت كه اين مدارك موجود است و به آقاي كردان راي اعتماد داد.
لاريجاني با اشاره به اينكه پس از آن بر حسب وظيفه از رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات خواسته است تا موضوع مدارك تحصيلي وزير كشوررا بررسي كند، ادامه داد: در نظر داشتم با اين كار هيچ چيزي مخفي در ذهن نمايندگان باقي نماند.
وي با بيان اينكه تا پيش از ارايه گزارش رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات اطلاعي از عدم صحت مدارك كردان نداشته است، افزود: البته در مورد مدرك دكتراي ايشان ترديدهايي داشتم كه مبادا از جنس همان مدارك دانشگاه هاوايي و... باشد.
وقتي آقاي عباسپور گزارش خودرا به من دادند به آقاي كردان اعلام كردم كه اين گزارش نشان مي‌‏دهد شما در گذشته (زماني كه لاريجاني در صداوسيما بود و كردان معاون امور مالي وي به شمار مي‌‏رفت) نيز اطلاعاتي صحيحي به ما ارايه نداديد.
وي در ادامه افزود: اگر چه مدرك دكترا براي وزير كشور شدن شرط نيست اما ايشان بايد با مجلس با صداقت برخورد مي‌‏كرد.
لاريجاني با بيان اينكه پس از اين مساله به كردان پيشنهاد مي‌‏دهد تا طي نامه‌‏اي از مجلس عذرخواهي كند، خاطرنشان كرد: اما ايشان به جاي نوشتن اين نامه به مجلس نامه‌‏ ديگري به رئيس‌‏جمهور نوشتند و اعلام كردند كه در ارايه مدرك جعلي به ايشان فريب خورده‌‏اند.
رئيس مجلس افزود: پس از آن معتقد بودم كه بهتر است كار بر استيضاح وزير در مجلس نكشد و به ايشان سمت ديگري بدهند به همين دليل به آقاي كردان هم گفتم در حال حاضر رسانه‌‏ها و افكار عمومي روي اين مساله تمركز يافته‌‏اند؛‌‏ بهتر است، استعفا دهند تا كارهاي خوب‌‏شان نيز زير ذره‌‏بين از بين نرود.
لاريجاني با بيان اينكه از رئيس‌‏جمهور نيز خواسته است تا وزير كشور استعفا دهد، ادامه داد: برخي از ديگر دوستان در مجلس نيز اين مسير را طي كرده اند اما به توصيه ما عمل نشد.
وي در عين حالي كه به خدمات كردان در سال‌‏هاي گذشته اشاره مي‌‏كرد، يادآور شد: اشتباه وي در مورد مدرك تحصيلي‌‏اش و عدم صداقت او با مجلس قابل دفاع نبوده است.
لاريجاني بر اين اساس اظهار داشت: به همين دليل عليرغم درخواست برخي كه از من مي‌‏خواستند از وزير كشور به دليل خدماتش دفاع كنم اين كار را نكردم. چون بحث ما مربوط به مشروعيت بود نه كارآمدي ايشان.
رئيس مجلس در ادامه سخنان خود گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران با برخي كارهاي نادرست با جديت برخورد مي‌‏كند. حتي اگر فردي زحمات زيادي براي نظام كشيده باشد، برخورد با تخلف وي لازم است.
وي استيضاح وزير كشور را آزمون بزرگي براي نظام جمهوري اسلامي ايران و مجلس شوراي اسلامي در دفاع از حقوق ملت و آراستن كشور به قانون دانست و گفت: برخورد با كجي‌‏ها به هيچ وجه قابل مسامحه نيست.
رئيس مجلس براي وزير كشور آرزوي توفيق كرد و ابراز اميدواري نمود تا او در جاي ديگري با موفقيت به كار خود ادامه دهد.
ادامه دارد...

كد خبر: 455665
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن