تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812968683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران: «رالي راه ولايت» با هدف احياي مسير حركتي امام رضا (ع) برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران: «رالي راه ولايت» با هدف احياي مسير حركتي امام رضا (ع) برگزار مي شود
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مسابقه اتومبيل راني «رالي راه ولايت» با هدف احياي مسير حركتي امام رضا (ع) در زمان ورود به ايران برگزار مي شود.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" حجت الاسلام سيد سعيد لواساني در نشستي خبري كه امروز با حضور نمايندگان رسانه هاي جمعي در مركز دانش پژوهان برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: مسابقه رالي راه ولايت پيرو نامگذاري سال 87 به سال نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي طرح ريزي شد كه در نوع خود يك حركت خلاقانه به حساب مي آيد.
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران ادامه داد: اين مسابقه از 20 تا 26آبان ماه با حضور فرزندان و دانشجويان شاهد و ايثارگر كه به لحاظ درسي جزء ممتازان جامعه ايثارگري محسوب مي شوند و همچنين جانبازان سراسر كشور برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه پيشنهاد اوليه برگزاري اين مسابقه از سوي فرزندان شهيد مطرح شده است، 75 درصد شركت كنندگان در اين مسابقه را فرزندان شهدا و 25 درصد ديگر را نيز فرزندان جانبازان و ايثارگران تشكيل مي دهند.
لواساني افزود: شركت كنندگان در اين مسابقه، نوزدهم آبان وارد شلمچه شده و در كلاس هاي توجيهي پيش از مسابقه شركت مي كنند. مراسم افتتاحيه نيز بيستم آبان با سخنان دكتر حسين دهقان معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران آغاز خواهد شد.
وي به جزئيات برگزاري اين مسابقه اشاره كرد و گفت: تهيه نقشه مسير مسابقه يك كار تاريخي بزرگ بود كه با حضور دو گروه ويژه فني و فرهنگي از سوي معاونت فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران و با همكاري آستان قدس رضوي تعيين شده است.
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران در خصوص مسير مسابقه اظهار داشت: مسابقه از شلمچه آغاز و شركت كنندگان پس از عبور از استانهاي فارس و يزد وارد استان خراسان رضوي شده و در مشهد مقدس مسابقات پايان مي يابد.
وي اضافه كرد: بر اين اساس شهرهاي شلمچه، بهبهان، اهواز، شيراز، يزد، طبس، كاشمر، نيشابور و مشهد مسير مسابقه را تشكيل مي دهند.
معاون فرهنگي بنياد گفت: مسير 2 هزارو 80 كيلومتري رالي راه ولايت طي7 روز توسط شركت كنندگان پيموده مي شود.
لواساني تصريح كرد: اين مسابقه داراي سه مرحله است كه صحيح راني و به موقع رسيدن مهم ترين شاخض انتخاب نفرات برتر است كه در هر مرحله سه اتومبيل اول معرفي شده و جوايزي نيز دريافت مي كنند.
برندگان نهايي مسابقه در روز اختتاميه پس از بررسي امتيازات هر سه مرحله معرفي خواهند شد و مدال هاي طلا ، نقره و برنز به همراه جوايز ويژه اي به آنان اهدا مي شود.
وي ادامه داد: دوازده تيم داوري با همكاري فدراسيون اتومبيلراني در طول مسير مستقر هستند و مسابقه را داوري مي كنند.
لواساني در خصوص رعايت نكات ايمني در اين مسابقه گفت: حضور امداد خورو، امداد هوايي، هلال احمر، نيروي انتظامي و بيمه سرنشينان و اتومبيل از جمله نكات ايمني در نظر گرفته شده ديده شده براي اين مسابقه است.
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران با اشاره به اينكه 66 ماشين در رالي راه ولايت شركت مي كنند، تصريح كرد: هر ماشين شامل يك راننده و يك نقشه خوان است كه اكثر نقشه خوانان را همسران شركت كنندگان تشكيل مي شوند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از ايثار، لواساني با بيان اينكه در قدمگاههاي امام رضا(ع) مراسم فرهنگي ويژه اي برگزار مي شود، تصريح كرد: اهواز، بهبهان، ابرقو، شيرده، خرانق، رباط پشت بام، نيشابور، ده سرخ، طوس و مشهد قدمگاههايي هستند كه اين مراسم از قبيل تئاتر خياباني و استقبال توسط ائمه جماعات و استانداران در آنها برگزار مي شود.
لواساني با اشاره به همكاري ديگر سازمانها با بنياد شهيد و امور ايثارگران در برگزاري مسابقات رالي جاده ولايت اظهار داشت: استانداران و سازمانهاي تربيت بدني استانهاي خوزستان، فارس، يزد و خراسان رضوي به همراه فدراسيون اتومبيل راني و ائمه جماعات اين استانها در برگزاري اين مسابقه همكاري مي كنند./د/184
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن