تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816767339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي اولين باردركشور،جراحي آب سياه چشم باروش آندوسكوپيك ليزرانجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي اولين باردركشور،جراحي آب سياه چشم باروش آندوسكوپيك ليزرانجام شد
علمي آموزشي. چشم . آندوسكوپ
براي نخستين بار در كشور، عمل جراحي گلوكوم يا آب سياه چشم با روش آندوسكوپيك ليزر با موفقيت در بيمارستان چشم پزشكي نور انجام شد.

دكتر بهروز كوچكي روز سه شنبه در بيمارستان فوق تخصصي چشم پزشكي نور با انجام عمل جراحي آب سياه با روش آندوسكوپيك ليزر كه به صورت زنده براي خبرنگاران پخش مي‌شد، به معرفي اين روش و مزاياي استفاده از آن پرداخت.

كوچكي گفت: گلوكوم يكي از بيماري‌هاي شايع چشمي نزد افراد مسن و عامل نابينايي در جوامع مختلف و يكي از علل مهم نابينايي در سراسر جهان محسوب مي شود. بطوري كه بر اساس گزارش‌هاي سازمان جهاني بهداشت حدود ‪ ۱۰‬تا ‪۱۲‬ درصد كل نابينايي‌ها در جهان (حدود ‪ ۴/۵‬ميليون نفر) به دليل گلوكوم است.

پيش بيني مي‌شود در صورت عدم پيشگيري و درمان به موقع اين رقم تا سال ‪ ۲۰۲۰‬به ‪ ۱۱/۲‬ميليون نفر برسد.

وي افزود: در ايران نيز آب سياه يكي از علل مهم نابينايي است.

اين فوق تخصص گلوكوم در مورد روش‌هاي درمان اين بيماري اظهار داشت: روش هاي متعددي براي درمان گلوكوم وجود دارد. درمان معمولا با درمان طبي يعني قطره‌هاي كاهنده فشار چشم شروع مي‌شود و در صورت عدم پاسخ به درمان طبي، گزينه‌هاي بعدي شامل درمان‌هاي ليزري، جراحي و شانت‌هاي چشمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كوچكي به معرفي دستگاه ‪ ECP‬پرداخت و گفت: اين دستگاه داراي ويژگي‌هاي خاصي است كه آن را از ساير ابزارهاي درماني گلوكوم متمايز مي‌كند.

وي افزود: در اين روش سه سيستم ليزر، آندوسكوپ، ويديو و نور همگي در يك ميكروپروب يا پروب بسيار ظريف همراه شده است. در واقع يك روش
ميكرواندوسكوپي است كه ما را قادر مي‌سازد ساختمان داخل چشم را بطور مستقيم مشاهده و درمان كنيم.

كوچكي با اشاره به اينكه اين دستگاه كاربردهاي متعدد آموزشي، تشخيصي و درماني دارد، كاربرد اصلي آن را در درمان گلوكوم‌هايي كه به روش‌هاي معمول مانند درمان طبي يا جراحي جواب نداده‌اند بيان كرد.

وي افزود: به ويژه انواع خاص گلوكوم مانند گلوكوم ناشي از ضربه، گلوكوم در چشم‌هاي فاقد عدسي، گلوكوم همراه پيوند قرنيه و گلوكوم به همراه حضور روغن سيليكوم در چشم از جمله گلوكوم‌هاي صعب العلاج است.

اين فوق تخصص گلوكوم در مورد نحوه عمل اين گونه بيماران توضيح داد: در اين گونه بيماران با وارد كردن پروب ‪ EPC‬از يك برش بسيار كوچك به ناحيه اي در پشت عنبيه كه زوائد مژگاني قرار دارند، به درمان ليزري زوائد مژگاني ، تحت ديد مستقيم پرداخته مي‌شود.

كوچكي گفت: زوائد مژگاني در چشم مايع زلاليه را ترشح مي‌كنند و با تابش ليزر، ترشح مايع زلاليه و به دنبال آن فشار داخل چشم كاهش مي‌يابد.

وي در مورد يك كاربرد درماني ديگر اين دستگاه را، امكان انجام ويتركتومي به كمك اندوسكوپي بيان كرد كه براي قسمت‌هايي از چشم كه با روش‌هاي معمول ، قابل مشاهده انجام مي‌شود.

كوچكي در خصوص كاربرد تشخيصي اين شيوه اظهار داشت: اين روش به تشخيص آسيب هاي ناحيه جلويي شبكيه و پشت عنبيه كمك مي‌كند تا با كمك آندوسكوپي آن را بطور مستقيم مشاهده و درمان كرد.

اين فوق تخصص گلوكوم، نقش آموزشي اين شيوه را، نشان دادن مناطق مختلف داخل چشم در حين عمل جراحي به جراحان تحت آموزش بيان كرد.

در عمل جراحي كه روز سه شنبه در بيمارستان چشم پزشكي نور انجام شد، يك زن ‪ ۷۰‬ساله مبتلا به آب سياه و آب مرواريد چشم بدون انجام بيهوشي با موفقيت تحت عمل جراحي قرار گرفت.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن