تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگران خارجي نرخ بيكاري را 8 درصد افزايش دادند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كارگران خارجي نرخ بيكاري را 8 درصد افزايش دادند
مديركل اتباع خارجي وزارت كار و امور اجتماعي با اشاره به 2 ميليون اتباع خارجي در ايران گفت: هر 250 هزار نيروي كار خارجي نرخ بيكاري را يك درصد افزايش مي دهد.


"محمدرضا صالحي مرام" درگفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا از حضور بيش از 2 ميليون نفر از اتباع خارجي در ايران خبر داد و گفت: 2 ميليون نفر از كارگران غيرمجاز خارجي كه بيشترين آنها نيز تبعه كشور افغانستان است در كشور مشغول به كار هستند.

مدير كل امور اتباع خارجي وزارت كار و امور اجتماعي اظهارداشت: هر 250 هزار نفر از نيروهاي خارجي كه فضا شغلي را در كشور اشغال نمايند باعث افزايش يك درصد نرخ بيكاري مي شوند كه اگر به جاي آنها نيروي كار ايراني جايگزين شود نرخ بيكاري تك رقمي مي شود.

صالحي مرام برنامه ريزي براي ساماندهي نيروهاي كار خارجي را ضروري خواند و تصريح كرد: ساماندهي اتباع بيگانه در كشور مي تواند به كنترل و كاهش نرخ بيكاري كمك كند.

وي ساماندهي ورود اتباع بيگانه را مهم تر از اخراج آنها دانست و افزود:بايد به نحوي عمل شود كه اگر نياز به كارگر خارجي در كشور احساس شد ابتدا نياز شناسايي و سپس از بين واجدين شرايط خارجي نيرو جذب شود.

مديركل امور اتباع خارجي وزارت كار خاطرنشان كرد: در كشورهاي ديگر مانند كره اگر بخواهيم 50 نفر به نيروي كار ايراني شاغل در آنجا بيفزاييم بايد مدتها رايزني كنيم تا بتوانيم موافقت آنها را بگيريم؛ ولي در ايران نيروهاي كار غيرمجاز خارجي به راحتي مي توانند كار كنند و جاي كارگران ايراني را اشغال نمايند.

اين مقام مسئول در وزارت كار در زمينه اعمال سياست هاي قهري و جريمه نمودن كارفرمايان در كم شدن تمايل آنان به استفاده از نيروي كار غير مجاز خارجي افزود: متاسفانه اعمال سياست هاي قهري، جريمه و زنداني كردن كارفرمايان نتوانسته در تمايل كارفرمايان به استفاده از نيروي كار غيرمجاز خارجي تاثيرگذار باشد.

وي با انتقاد از كارفرماياني كه از نيروي كار غيرمجاز استفاده مي كنند ادامه داد: با اين كه براي كارفرماياني كه از نيروي كار خارجي غير مجاز استفاده مي كنند جرايمي را در نظر گرفته ايم؛ اما بازهم افرادي هستند كه به دليل ارزان بودن اين نيروها از آن ها استفاده مي كنند.

مديركل امور اتباع خارجي وزارت كار و امور اجتماعي در خصوص نحوه استفاده شهرداري تهران از نيروي كار افغاني گفت: قرار بود شهرداري در ابتدا براي نيروهاي مورد استفاده خود كارت اشتغال و يا پروانه كار بگيرد كه اين اقدام را انجام نداد.

صالحي مرام با اشاره به تمايل شهرداري به استفاده از نيروي كار ارزان قيمت خارجي تاكيد كرد: كارگر افغاني حاضر است با يك سوم دستمزد نسبت به كارگر ايراني كار كند كه اين مساله مورد توجه شهرداري در استفاده از كارگر خارجي است.

اين مقام مسئول در وزارت كار و امور اجتماعي در ادامه سخنانش به عملكرد دولت عراق در پذيرش اتباع كشورهاي ديگر براي كار اشاره كرد و گفت: امروز در عراق هيچ كس بدون مجوز دولت اجازه حضور نخواهد داشت.

وي در مورد سياستهاي تشويقي دولت براي كارفرماياني كه از نيروي كار ايراني استفاده نمايند بيان داشت: دولت به تمام كارفرماياني كه از طريق كاريابي ها اقدام به جذب نيروي كار ايراني نمايند و كارگر خارجي را اخراج كنند تمام سهم بيمه كارفرما را تا پايان برنامه چهارم مي پردازد.

اين مقام مسئول در وزارت كار و امور اجتماعي از پرداخت تسهيلات 100 ميليون ريالي توسط دولت به كارفرماياني كه از نيروي داخلي به جاي خارجي استفاده مي نمايند خبر داد و افزود: اين تسهيلات به ازاء استفاده از هر نيروي ايراني به جاي اتباع خارجي با نرخ سود 4 درصد محاسبه و پرداخت مي شود.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن