تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815778041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صحن آفتاب بر صحنه تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: صحن آفتاب بر صحنه تئاتر
نمايش سوي بازگشت
نمايش سوي بازگشت به كارگرداني اكبر دانيالي ساعت 10 صبح روز يك شنبه در تالار حافظ بجنورد به روي صحنه رفت.

اكبر دانيالي در گفت و گو با خبرنگار خراسان در خصوص انگيزه اش براي شركت در جشنواره تئاتر رضوي مي گويد: اعتبار و اهميت جشنواره از يك طرف و علاقه مندي هنرمندان تئاتر به ويژه خودم براي مورد قضاوت قرار گرفتن كارهايم از طرف ديگر انگيزه اي براي شركت در اين جشنواره شد.

وي ادامه مي دهد: توجه و اهميت رسانه ها به جشنواره هايي از اين نوع و بعد مادي آن از ديگر دلايل موجود براي شركت در اين جشنواره بود.

وي با بيان اين كه اين نمايش نامه قبلا آماده شده و چندين بار براي عموم اجرا شده بود اظهار مي دارد: زماني كه تصميم گرفتم در جشنواره شركت كنم با تغييراتي در آن ظرف 2، 3 ماه كار براي اجرا آماده شد.

وي با اشاره به اين كه در لردگان بازيگر به معناي واقعي كه به شيوه آكادميك آموزش ديده باشد نداريم مي گويد: بازيگرها در اين منطقه برحسب توانايي هاي ذاتي خود به تئاتر روي آورده و انتخاب مي شوند.

وي مي افزايد: از آن جايي كه تعداد تئاترهاي موجود در اين شهر از انگشتان يك دست هم تجاوز نمي كند لذا انتخاب بازيگر چندان سخت و مشكل نبود. دانيالي در خصوص مشكلات موجود براي اين نمايش اظهار مي دارد: يكي از مشكلات موجود حمايت نكردن رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي لردگان بود زماني كه به منظور اياب و ذهاب در مسير استان چهارمحال بختياري تا خراسان شمالي تقاضاي خودرو كرديم با صراحت گفت: به ما هيچ ربطي ندارد.

وي ادامه مي دهد: در حالي كه 6 دوره برگزاري اين جشنواره ما اولين گروه شركت كننده اين دوره بوديم.

مريم آل احمدي بازيگر نقش حليمه در نمايش سوي بازگشت در خصوص نحوه حضور و دعوت خود به اين نمايش مي گويد: من از همان ابتدا با گروه همكاري داشتم منتهي در بخش موسيقي فعاليت داشتم و به طور اتفاقي زماني كه از بچه هاي گروه خواسته شد تا در اين نقش به طور آزمايشي بازي كنند من پذيرفته شدم.

وي در رابطه با اين كه تاكنون در چند جشنواره شركت كرده ايد اظهار مي دارد: تاكنون 4 بازي داشتم كه همه در سطح شهرستان بود و اين اولين باري است كه در جشنواره حضور پيدا كردم.

اين بازيگر ادامه مي دهد: چيزي نزديك به 2 ماه روي نمايش كار كردم و در اين مدت باتوجه به اين كه تجربه چنداني نداشتم سعي كردم خود را به شخصيت متن نزديك كنم اما اين كه چه قدر موفق شدم به عهده تماشاگر است.

آل احمدي در خصوص تمرين روي گويش و لهجه به كار گرفته شده در نمايش مي گويد: لهجه اصلي ما به دليل سكونت در منطقه بختياري لري بود و براي اجراي اين لهجه به دليل متفاوت بودن آن تمرين زيادي انجام داديم.

نمايش نقل طلايي
نمايش نقل طلايي به كارگرداني عليرضا مدني ساعت 11 و 30 دقيقه روز يك شنبه در تالار گلشن دومين اجرا از روز اول جشنواره بود. مجيد رحمتي مشاور گروه نمايشي در نقل طلايي در گفت و گو با خبرنگار خراسان در خصوص شروع فعاليت در اين نمايش مي گويد: باتوجه به فراخوان اين جشنواره نمايش نامه اي با كمك دوستان از جمله آرش زرنيخي و مرشد ميرزاعلي پرده خوان به صورت يك قصه شسته و رفته نوشته شد و نزديك به يك ماه نيز براي نمايش تمرين كرديم.

وي در رابطه با نحوه تصويب متن اظهار مي دارد: از آن جايي كه جشنواره موضوعي و با محوريت امام رضا(ع) بود سعي شد داستاني نوشته و انتخاب شود كه متناسب با موضوع باشد و در آن از پرده خوان نيز استفاده شود كه اين امر خود به تصويب متن كمك كرد.

وي با ابراز خرسندي از اجرا مي گويد: حضور گسترده تماشاگران و تشويق آن ها نشان رضايت مندي از كار بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين جشنواره مقامي مي آوريد بيان مي كند: هدف گروه نمايشي ما از شركت در اين جشنواره كسب مقام و جايزه نيست بلكه اجراي نمايش و مورد پسند قرار گرفتن براي تماشاگران است.

يوسف صادقي در نقش اسماعيل طلا در خصوص انگيزه خود براي شركت در جشنواره مي گويد: تمام انگيزه من براي شركت در جشنواره به عشق امام رضا(ع) بود و با وجود اين كه پيشنهادهاي كاري ديگري نيز داشتم اما با خواندن متن حس عجيبي در من ايجاد شد و از طرف ديگر چند سالي بود كه موفق نشده بودم به زيارت اين امام همام نايل شوم لذا تصميم گرفتم با بازي در اين نمايش بتوانم به زيارت ايشان نايل شوم.

محسن ميرزاعلي جوان ترين نقال و پرده خوان كشور پسر مرشد ميرزا علي و نوه تقي ميرزاعلي پدر تعذيه ايران در خصوص تفاوت اجرا در جشنواره با شهر و محل تمرين خود اظهار مي دارد: حضور تماشاگر در پيشرفت كار يك بازيگر موثر است و به نظر من از آن جايي كه بيشتر يك بازيگر اجرايي هستم بازي در جشنواره را بهتر از بازي و تمرين در شهر خود ديدم.

وي با اشاره به اين كه از 4 سالگي در عرصه هنر به كار نقالي مشغول است مي گويد: از آن جايي كه متن و موضوع نمايش نامه همراه با پرده خواني و نقالي بود و من تنها پرده خوان جوان كشور هستم لذا توسط مشاور گروه نمايش به اين نمايش دعوت شدم.

وي اظهار مي دارد: از آن جايي كه نمايش مربوط به امام رضا بود و معجزاتي نيز از ايشان ديده بودم و اولين نقالي را نيز براي امام رضا(ع) با نام ضامن آهو انجام دادم مصمم به شركت در اين نمايش شدم.

وي با اشاره به اين كه در هر فعاليتي مشكل وجود دارد مي افزايد: هر كار و فعاليتي با تحمل رنج و سختي هاي موجود در آن به بار مي نشيند و مورد قبول واقع مي شود بنابراين مشكلات اختصاص به تئاتر ندارد.

وي در خصوص برگزاري جشنواره هاي موضوعي مي گويد: برپايي چنين جشنواره هايي زمينه را براي رشد و تعالي هنرمندان فراهم مي كند و موجب پختگي كار مي شود.

از بم تا امام رضا(ع)
نمايش از بم تا امام رضا(ع) به كارگرداني امير آتشاني ساعت 15 و 30 دقيقه يك شنبه در محوطه پارك شهربازي بجنورد اجرا شد.

امير آتشاني كارگردان، نويسنده و بازيگر نمايش خياباني از بم تا امام رضا(ع) نيز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حضور خود در بخش ميهمان جشنواره گفت: بعد از فراخوان جشنواره شروع به نگارش و سپس تمرين كرديم تا در بخش ميهمان اين جشنواره شركت كنيم.

وي با بيان اين كه سرنوشت و آينده همه ما با ائمه و اولياي خدا سرشته شده است افزود: ما به دليل اعتقاد قلبي كه به امام رضا(ع) داريم زندگي و پيشرفت خود را مديون الطاف ايشان مي دانيم.

آتشاني بازيگر سريال پس از باران اظهار داشت: من موفقيت خود را مديون لطف و مدد امام رضا(ع) مي دانم. وقتي طرح مي دهم و شروع به نگارش مي كنم از علي بن موسي الرضا(ع) طلب موفقيت و مدد مي كنم.

وي با اشاره به اين كه اعضاي گروهم صادقانه و بي ريا در كنار هم كار كرده و باتوجه به شرايط سردي هوا به عنوان يك هنرمند تئاتر شرايط موجود را پذيرفته اند اظهار داشت: اجرا در فضاي باز مهم نيست بلكه اجراي قصه و طرح و آن بازي برايمان حائز اهميت است كه بتوانيم با اجرايي مقبول و موردپسند تماشاگر را نگه داريم حتي اگر شده تئاتر را در فضاي باز و درخيابان اجرا كنيم.

آتشاني با بيان اين كه تفاوت هايي بين اجراي صحنه اي با خياباني وجود دارد، عنوان كرد: در اجراي روي سن تماشاگر تمام كارها و اجرا را در يك قاب عكس مي بيند ولي در اجراي خياباني دغدغه بازيگر زياد است و بازيگر ناخودآگاه تمام بازي هاي خود را بايد بيروني تر اجرا كند.

وي تصريح كرد: تئاتر خياباني، تئاتري است كه تنها علاقه مندان به اين هنر به تماشا نمي آيند بلكه ممكن است هر رهگذري به ديدن اين كار بيايد اگر ما بتوانيم يك دقيقه تماشاگر را نگه داريم آن خود، موفقيت است.

آتشاني با بيان اين كه هميشه دوست دارم از موسيقي زنده در كارهايم استفاده كنم خاطرنشان كرد: گروه عطش در كنار هم عضو يك خانواده اند و موسيقي زنده اين كار را برادرم برعهده دارد و موسيقي كار به فراخور اجرا لحظه به لحظه با يكديگر عجين مي شود و به فراخور اين كار با هم به نقطه اوج و فرود مي رسيم.آتشاني با اشاره به زحمات بي دريغ گروه موسيقي افزود: انشاءا... امام رضا(ع) ما را دوست داشته باشند و تئاترمان در خور و شان اين امام بزرگ باشد.

مهسا هراتي بازيگر تئاتر خياباني از بم تا امام رضا(ع) با بيان اين كه آقاي آتشاني همسرم است گفت: ما عضو يك خانواده هستيم و در اين نمايش نقش سميرا را برعهده دارم. وي افزود: براي نخستين بار كار خياباني را تجربه كردم، تجربه خوبي كسب كردم ولي تئاتر ما، تئاتر خياباني نبود ولي تصميم گرفته شد كه در بخش ميهمان تئاتر ما به صورت خياباني اجرا شود.

وي تصريح كرد: تئاتر خياباني، ارتباطي مردمي است زيرا افراد مختلفي از اين محل گذر مي كنند و در ميانه كار يك مخاطب از راه مي رسد و ما وظيفه داريم با اجرايي خوب و قوي با او ارتباط برقرار كنيم.

ماه در قاب
نمايش ماه در قاب به كارگرداني محمد بي ريا ساعت 18 يكشنبه در تالار حافظ بجنورد به عنوان سومين نمايش بخش مسابقه به روي صحنه رفت.

محمد بي ريا كارگردان تئاتر ماه در قاب ضمن ابراز خوشبختي از اجراي كارش گفت: پيش بيني مي كرديم كه اجرايي خوب داشته باشيم زيرا صاحب كار آقا امام رضا(ع) بود. وي با اشاره به اين كه امروز انرژي هاي مثبت تماشاگران ما را غافل گير كرد افزود: آن قدر انرژي مثبت در سالن بود كه اجرايي فوق العاده داشتيم و حضور آقا امام رضا(ع) را در سالن حس كرديم. بي ريا با بيان اين كه گروه 6 نفره ما زوار امام هشتم(ع) هستند گفت: 3 ماه تمرينات گروه به طول انجاميد تنها بازيگرم آقاي كربلايي زاده است كه بازيگري حرفه اي است و با خلاقيت هايي كه دارد ذهن كارگردان را فعال كرده و آن ميزانسن هايي كه در ذهن مي پروراند را اجرايي كرده و به روي صحنه مي آورد.

وي ضمن قدرداني از تمامي عوامل گروه خود چون طراحان دكور، صحنه، نويسنده و ... تصريح كرد: به دليل استقبال و رضايت تماشاگر از تئاترم، جايزه ام را دريافت كرده ام. بي ريا با اشاره به اين كه به همراه گروه تئاتر خود به پابوس علي بن موسي الرضا (ع) رفته اند افزود: من و اعضاي گروهم از آقا امام رضا(ع) اجازه گرفتيم تا اجرايي خوب و تاثيرگذار داشته تا مخاطب لذت ببرد كه اين اتفاق افتاد.

وي افزود: دبيرخانه ستاد جشنواره به خصوص حاج آقا محمدي، محمد حيدري، محمد خزاعي و ... ما را ياري كرده و از حمايت هاي خود طي اين مدت دريغ نكردند تا ما اجراي خوبي داشته باشيم كه از همگي اين عزيزان تشكر مي كنم.

امير كربلايي زاده تنها بازيگر تئاتر ماه در قاب گفت: احساس مي كنم تنها30 -40 درصد از آن چيزي را كه در تمرينات داشتم روي صحنه اجرا كردم و دليلش بيماري و آنفلوانزايي است كه سبب ضعف بدنم شده بود.

وي با اشاره به فعاليت خود از دوران ابتدايي افزود: تئاتر حرفه اي را با كارگردان مطرحي چون، علي اصغر راسخ راد، شهره لرستاني، استاد مجيد جعفري، ايراني خواه و ... كار كردم.

وي با بيان اين كه در عرصه بازيگري تاكنون شاگرد بوده، هستم و خواهم بود اظهار داشت: هميشه مي گويم و خواهم گفت پاداش من در جشنواره ها به رضايت تماشاگر از كارم خلاصه مي شود و اين بهترين جايزه اي است كه تاكنون گرفته ام. كربلايي زاده تصريح كرد: زماني كه احساس مي كنم تماشاگر از بازي ام راضي است توان دوباره در صحنه تئاتر نفس كشيدن در من تقويت مي شود كه نقشي را خلق كنم و از آن لذت ببرم.

وي با اشاره به اين كه براي نخستين بار در جشنواره تئاتر رضوي شركت كرده است خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره تئاتر رضوي در شهر بجنورد نكته مثبتي است و تصور نمي كردم اين همه علاقه مند به تئاتر در اين شهر وجود داشته باشد.

اين هنرمند افزود: اميدوارم دولت امكانات بيشتري در اختيار تئاتر قرار دهد تا ما بتوانيم جشنواره تئاتر عشق روستا را در يك روستاي خيلي باصفا ودورافتاده اجرا كنيم.

وي تصريح كرد: شكسپير مي گويد انسان ها بازيگرند و زندگي صحنه تئاتر پس هرجا كه بخواهيم مي توانيم تئاتر كار كنيم.

رستگاري در شب دور
نمايش رستگاري در شب دور به كارگرداني زينب بهرامي نسب ساعت 19 و 30 دقيقه در سالن گلشن بجنورد به عنوان چهارمين نمايش به روي صحنه رفت.

زينب بهرامي نسب كارگردان و بازيگر تئاتر رستگاري در شب دور گفت: انگيزه ام از توليد اين تئاتر ارادتي بود كه به امام هشتم(ع) داشتم.

وي با اشاره به اين كه خودم و پدرم شفا يافته امام رضا(ع) هستيم افزود: زماني كه متن را خواندم خيلي برايم جذاب بود و دوست داشتم زندگي امام رضا(ع) را به تصوير بكشم.بهرامي نسب اظهار داشت: از اجراي گروه در جشنواره راضي بودم واميدوارم كه تماشاگر نيز راضي شده باشد.

وي با اشاره به كمبود امكانات در شهرستان از لحاظ ساخت دكور، نور، صدا و ... خاطرنشان كرد: سعي ما براين بود كه باتوجه به امكانات موجود عشق و علاقه خود را نسبت به امام هشتم(ع) نشان دهيم.اين هنرمند با بيان اين كه باتوجه به نزديك شدن تولد امام هشتم(ع) از ايشان فقط سلامتي مي خواهم تصريح كرد: باتوجه به اين كه در تئاترم بازيگري هم مي كردم فقط ايمان قلبي و ارادتم به اين امام بزرگ سبب اجراي خوب و موفقيتم شد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن