تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813587995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تازه ها
دومينيك ويلپن : آمريكا هرگز قدرت مطلق نخواهد شد
نخست وزير سابق فرانسه كه به خاطر مداخله آمريكا در خاك عراق با دولت « جورج بوش » رئيس جمهور اين كشور مخالف است در گفت وگو با يك هفته نامه فرانسوي اعلام كرد : آمريكا ديگر هرگز قدرت مطلق نخواهد شد. به گزارش هفته نامه فرانسوي « ژورنال دو ديمانش » « دومينيك دو ويلپن » معتقد است در انتخابات رياست جمهوري امسال آمريكا دوران و عصر جديدي ايجاد خواهد شد كه در آن « باراك اوباما » نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري مي تواند رويايي آمريكايي خلق كند اما آمريكا هرگز قدرت مطلق نخواهد شد. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا امكان ايجاد آمريكايي جديد وجود دارد يا خير » پاسخ داد : ايجاد آمريكاي جديد كه همواره روياي قديمي و بر باد رفته آمريكائيان بوده اجتناب ناپذير است . مسئله اي كه براي برنده اين انتخابات مطرح خواهد شد بسيار ساده و در عين حال دشوار است و آن اينكه آمريكايي كه بحران در هستي و وجود آن است چگونه مي تواند خود را با دنياي جديد وفق داده و سازگار كند خلق آمريكايي ايده آل و آرماني پس از 8 سال كابوس چگونه امكان پذير است در دوران حكومت جورج بوش اين كشور از روياي ابرقدرتي به ترديد كامل رسيده است . وي در توجيه اينكه « آيا اين انتخابات قادر به راه انداختن مجدد آمريكا هست يا خير » افزود : جهان ديگر منتظر نيست . ديگر آمريكاي قادر مطلق وجود نخواهد داشت . اما آمريكا ظرفيت بازسازي دارد.
جوسازي پنتاگون عليه سيستم موشكي ايران
آژانس دفاع موشكي پنتاگون مدعي شد كه ايران به استفاده از توانايي هاي موشكي اش عليه واشنگتن و متحدان اروپايي آمريكا نزديك شده است . « هنري اوبرينگ » رئيس آژانس دفاع موشكي پنتاگون در سخنراني اخير خود در پراگ تلاش ها براي متقاعد كردن پارلمان جمهوري چك به دادن اجازه براي استقرار يك سيستم دفاع موشكي آمريكا در خاك اين كشور را تشديد كرد. وي گفت : پيش برد اين برنامه از حس ضرورت برخوردار است . اوبرينگ در ادامه تلاش هاي خود براي متقاعد كردن مقامات جمهوري چك براي استقرار سيستم دفاع موشكي در ادامه ادعاهايش گفت كه طولي نخواهد كشيد كه ايران قادر خواهد بود همه كشورهاي اروپايي را هدف قرار دهد و آمريكا نيز پنج تا شش سال ديگر در دسترس موشك هاي ايراني قرار خواهد گرفت . طرح استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در لهستان و جمهوري چك باعث افزايش اعتراض مردم چك شده است . طبق نظرسنجي اخيري كه انجام شد 68 درصد مردم چك مخالف و تنها 24 درصد آنها موافق استقرار اين سيستم دفاع موشكي در كشورشان هستند . روسيه نيز يكي از مخالفان سرسخت اين سپر دفاع موشكي است چرا كه نصب آن در همسايگي خود را يك تهديد بزرگ براي امنيت مسكو مي داند.
اشپيگل : سياست هاي بوش ويران كننده بود
مجله آلماني « اشپيگل » سياست هاي هشت ساله جرج بوش را ويران كننده توصيف كرد. به گزارش شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار همزمان با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري آمريكا بسياري از مجله ها و روزنامه هاي جهان از دوران هشت ساله زمامداري جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا انتقاد كردند. در ميان اين روزنامه ها شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار به مجله اشپيگل اشاره كرد كه تصاوير جرج بوش رئيس جمهور رابرت گيتس وزير دفاع و كاندوليزا رايس وزير امورخارجه آمريكا را بصورت كماندوهاي جنگ طلب آمريكايي بر روي جلد اين مجله به تصوير كشانده بود. در اين مجله از سياستهاي هشت ساله بوش به عنوان سياستهاي ويران كننده ياد شده است كه در حال افول است .
جوانان ايراني هدف تهاجم تبليغاتي وهابيون
جسارت مقامات سعودي كه به تازگي مسئولان و مردم عادي را نيز در بر مي گيرد اين روزها با حربه تبليغات عليه شيعه و منحرف كردن جوانان ايراني به شدت رو به فزوني نهاده است . به گزارش « تابناك » در همين زمينه از مدت ها پيش كتاب « هدايت جوانان » نوشته « عبدالعزيز بن باز » به طور گسترده در بين جوانان و كاروانيان اعزامي از ايران به عربستان توزيع شده است . بن باز از جمله مفتياني است كه به شدت به عقايد موافق با حكومت عربستان و ضد شيعه و ايران مشهور است . در اين كتاب توسل به ائمه اطهار شرك و ساختن بنا و بارگاه براي ايشان و طلب شفاعت از آنها و به طور كلي عقايد شيعه رد شده است . اين در حالي است كه برخي از كاروانها بلافاصله پس از اطلاع از پخش اين كتابها آنها را جمع آوري و به بعثه مقام معظم رهبري تحويل داده اند. خاطرنشان مي شود با توجه به نزديك بودن زمان اعزام زائران بيت الله الحرام توزيع اقلامي چون كتاب نوار و... از سوي مبلغان وهابي بسيار زياد شده است .
دريوزگي نخست وزير انگليس از شيوخ عرب
نخست وزير انگليس در سفر به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس از آنان براي حل بحران اقتصادي انگليس درخواست كمك مالي كرد. گوردون براون در گفتگو با شبكه تلويزيوني الجزيره تاكيد كرد خاورميانه با استفاده از ثروت حاصل از نفت مي تواند تاثير بسزائي در كاهش بحران مالي و اعتباري كنوني در جهان ايفا كند. براون همچنين در ديدار با مقامات قطر در دوحه با تاكيد بر مسئوليت كشورهاي عضو اوپك در كمك به حل مشكلات جهاني اقتصاد گفت : اعضاي اوپك بايد با برخورداري از ثروت هاي نفتي براي حل بحران مالي و اعتباري جهاني تلاش كنند. نخست وزير انگليس كه به منظور جلب حمايت مالي كشورهاي عرب نفت خيز منطقه خليج فارس براي مقابله با بحران اقتصادي در غرب به منطقه سفر كرده است در ديدار با مقامات ارشد برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس درباره موضوعاتي مانند بحران مالي جهاني فرآيند صلح خاورميانه و مهمترين تحولات منطقه اي بحث و تبادل نظر كرد.
خبرسازي صهيونيستي عليه حزب الله لبنان
يك پايگاه اينترنتي وابسته به رژيم صهيونيستي ادعا كرد كه حزب الله هفته گذشته براي خريد سه هزار موشك يك قرارداد سلاح با روسيه امضا كرده است . پايگاه « دبكا » با اعلام اين مطلب به نقل از منابع نظامي افزود : يك هيات از حزب الله سه شنبه گذشته به مسكو رفت و از شهرهاي اين كشور و كارخانه هاي ساخت تجهيزات جنگي از جمله در شهر تولا در جنوب غرب مسكو ديدن كرد. دبكا افزود : مقام هاي حزب الله روز شنبه به بيروت بازگشتند.
توطئه آمريكايي ها براي پرونده سازي عليه ملوانان ايراني
دادگاه كيفري دولتي يمن اعلام راي درباره ملوانان بازداشت شده ايراني را تا اواخر آبان به تعويق انداخت . روزنامه « يمن پست » با اعلام اين خبر نوشت : « دادگاه كيفري يمن تصميم گرفته است تا صدور راي درباره ملوانان ايراني متهم به قاچاق مواد مخدر را تا چند روز ديگر به تعويق بياندازد » . تعويق اعلام راي درباره اين پرونده پس از آن صورت مي گيرد كه دادگاه چند جلسه رسيدگي به اتهامات ملوانان ايراني را برگزار و نتايج تحقيقات نهايي توسط دادستاني اعلام شد . چند ملوان ايراني در اسفند ماه 86 به اتهام حمل مواد مخدر در آب هاي ساحلي يمن در خليج عدن بازداشت شدند. براساس اين گزارش گفته مي شود نيروهاي آمريكايي مستقر در خليج عدن اين ملوانان را دستگير و به مقامات يمني تحويل دادند. به نوشته « يمن پست » متهمان ايراني با تكذيب اتهامات منسوب به خود ادعا مي كنند : « نيروهاي آمريكايي قبل از بازداشت و تحويل آنها به مقامات يمني مقداري مواد مخدر و حشيش را به طور پنهاني در قايق آنها جاسازي كرده اند. » ملوانان ايراني تاكيد مي كنند : « حرفه آنها صرفا ماهيگيري است و اطلاعي درباره مواد مخدر توقيف شده ندارند. »
به گفته آنان نيروهاي آمريكايي پس از بستن چشم شان محتوي ماهي هاي صيد شده درون قايق را به آب انداخته و به جاي آن مقداري حشيش در قايق جاسازي كرده اند. اين متهمان همچنين تاكيد مي كنند « جاسازي حشيش در قايق آنها با انگيزه هاي سياسي صورت گرفته است . »
متلاشي شدن پارتي شيطاني در كرج
تشديد فعاليت هاي موسوم به شيطان پرستي در كشور و خصوصا در ميان جوانان مرفه جامعه تبديل به تهديدي براي امنيت اخلاقي جامعه و جوانان شده است . به گزارش سايت خبرنگار تابناك هفته گذشته در يكي از باغ هاي اطراف كرج يك پارتي مختلط برگزار شده كه پس از اطلاع ماموران با مراجعه به محل حدود 80 زن و مرد كه بيش از دوسوم آنها دختران جوان و زنان بودند دستگير شده اند. در اين پارتي اكثر حاضرين با مصرف شديد مشروبات الكلي و مواد مخدر حالت غير عادي داشته و حتي چند نفر از آنها به صورت كاملا عريان در حال رقص در بين حضار بودند. گفتني است مقادير زيادي انواع مشروبات الكلي مواد مخدر سي دي مستهجن و لوازم فيلمبرداري به همراه نشانه هايي كه متعلق به گروه هاي شيطان پرستان است در اين پارتي كشف شده است . همچنين در كشفيات به دست آمده و تحقيقات صورت گرفته مشخص گرديد كه برگزاركنندگان اين پارتي از وابستگان و مبلغان اصلي شيطان پرستي در تهران بوده اند.
نيويورك تايمز : پايان سلطه آمريكا بر جهان
نيويورك تايمز نوشت : رئيس جمهور آينده آمريكا كه ميراث دار يك كشور مقروض وابسته به نفت و منابع مالي مصيبت زده خواهد بود هرگز در جايگاهي قرار نخواهد داشت كه بتواند شروط و الزاماتي را به جهان ديكته كند. اين روزنامه در تفسيري افزود : جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا بعد از هشت سال تحقير ديپلماسي و تحقير هر جريان چند جانبه ثابت كرد كه آمريكا ديگر قادر به تك روي در هيچ امري نيست . به نوشته نيويورك تايمز بوش در اجلاس 15 نوامبر (25 آبان ) سران 20 كشور جهان در واشنگتن عاجزترين رهبر شركت كننده خواهد بود. اين اجلاس قرار است به بحث و بررسي بحران مالي جهان و يافتن راهكارهاي خروج از بحران بنشيند. برپايه تحليل اين روزنامه آمريكايي بوش فاقد اعتبار لازم براي تنظيم بازارهاي مالي ملي و جهاني است و هرگز در اين جايگاه قدرت قرار ندارد كه تضمين دهد بحران هرگز تكرار نخواهد شد. بوش بعد از هشت سال حكومتي كه پايان راهش (به موازات ساير مشكلات بزرگ ) به انحطاط بزرگ مالي انجاميد همچنان به قدرت اصلاح در بازارهاي در هم ريخته ايمان دارد.
اين روزنامه توضيح مي دهد : بوش در حالي متولي برگزاري اين اجلاس شده است كه در آستانه ترك مسند قدرت است و قانونا در اين جلسه از جايگاه لازم براي امضاي هيچ سندي برخوردار نيست .
عزل به دليل دلخوري علي آبادي !
مديركل حقوقي سازمان تربيت بدني گفت : به دليل دلخوري رئيس سازمان از اظهاراتم درباره انتخابات كميته المپيك عصر امروز (دوشنبه ) بركنار شدم . حسين عزيزي در گفت وگو با فارس اظهار داشت : نامه عزل مرا دبيرخانه در تاريخ 8 آبان ماه شماره كرده است . ظاهرا جاي خالي داشته اند كه چنين كاري كرده اند; وگرنه تا امروز هم مديركل حقوقي سازمان تربيت بدني بودم . آخرين نامه اي هم كه با اين عنوان امضا كرده ام در تاريخ 13 آبان و به شماره ... 52 بوده است . وي افزود : به دليل دلخوري محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني از اظهاراتم در يك برنامه راديويي كه يكشنبه شب انجام دادم عزل شدم . مرد حقوقي هستم و واقعيت را مي گويم و تلاش مي كنم قانون رعايت شود. عزيزي در گفت وگويي انتخابات كميته ملي المپيك را زير سئوال برده است . اين در حالي است كه مسئولان سازمان تربيت بدني عنوان مي كنند كه نامه عزل وي 10 روز پيش امضا شده است اما به دليل غيبت مشاور اين تغيير انجام نشده بود . صديقي جانشين عزيزي خواهد شد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن