تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804709643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غروب غرب در نگاه امام (ره) -2 انقلاب دوم سيلي برگونه استكبار


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: غروب غرب در نگاه امام (ره) -2 انقلاب دوم سيلي برگونه استكبار
ابراهيم حاجي محمدزاده
«... من با اطمينان مي گويم. اسلام ابرقدرت ها را به خاك مذلت مي نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد...» (1)
امام خميني(ره) اين بشارت را در شرايطي اعلام مي كنند كه اوضاع كنوني عالم اينگونه است.
«... برادران عزيزم! ما در عصري واقع شده ايم كه ظلمت دنيا را گرفته است. ما در عصري واقع شده ايم كه ارزش هاي انساني بكلي از بين رفته و به جاي آن ارزشهاي غيرانساني و شيطاني نشسته است. ما در عصري واقع هستيم كه شياطين عالم هجوم به انسانها و ارزشهاي انساني آورده اند و مي خواهند كه دنيا را به سلطه شيطان درآورند...» (2)
امام(ره) در رهنمودهاي سياسي الهي خويش بارها بطور عيني و ملموس با نشان دادن ابعاد و ويژگيهاي عصر ظلمت سيطره غرب در زندگي روزمره محرومان و مستضعفان جهان مي فرمايند:
«... واقعيت اين است كه دول استكباري شرق و غرب و خصوصا آمريكا و شوروي، عملا جهان را به دو بخش آزاد و قرنطينه سياسي تقسيم كرده اند. در بخش آزاد جهان، اين ابرقدرت ها هستند كه هيچ مرز و حد و قانوني نمي شناسند و تجاوز به منافع ديگران و استعمار و استثمار و بردگي ملتها را امري ضروري و كاملا توجيه شده و منطقي و منطبق با همه اصول و موازين خود ساخته و بين المللي مي دانند. اما در بخش قرنطينه سياسي كه متاسفانه اكثر ملل ضعيف عالم و خصوصا مسلمانان در آن محصور و زنداني شده اند هيچ حق حيات و اظهارنظري وجود ندارد، همه قوانين و مقررات و فرمولها همان قوانين ديكته شده دلخواه نظامهاي دست نشاندگان و دربرگيرنده منافع مستكبران خواهد بود و متاسفانه اكثر عوامل اجرايي اين بخش همان حاكمان تحميل شده يا پيروان خطوط كلي استكبارند كه حتي فرياد زدن از درد را نيز در درون اين حصارها و زنجيرها جرم و گناهي نابخشودني مي دانند و منافع جهانخواران ايجاب مي كند كه هيچ كس حق گفتن كلمه اي كه بوي تضعيف آنان را بدهد يا خواب راحت آنان را آشفته كند ندارد...» (3)
بر اساس منطق فرعوني فوق عكس العمل اوليه شيطان بزرگ در مقابل انقلاب اسلامي، حتي پس از پيروزي انقلاب، نشانده آن است كه استكبار جهاني با تبختر و اعتماد به مزدوران و سيطره فرهنگ استثماري بر ملت ها، بخصوص در ايران و خاورميانه، با غرور فراوان خود را قادر به مهار انقلاب و حتي بهره گيري از آن در تثبيت سلطه بر خاورميانه بزرگ مي داند.
«... آمريكا به تصور اينكه ملي گراها و منافقين و ديگر وابستگان چپ و راست او بزودي پاشنه سياست انقلاب و حاكميت نظام و اداره كشور را به نفع او به حركت درمي آورند چند روزي سياست فشار و ترويج چهره هاي وابسته خود و نيز به ترورشخصيت انقلاب و انقلابيون واقعي كشور پرداخت كه خداوند مجددا بر ما منت نهاد و در صحنه حماسي تسخير لانه جاسوسي، مردم ايران برائت مجدد خويش را از آمريكا و اذناب آن اعلام نمودند...» (4)
حضرت امام(ره) در تشريح اراده امت اسلامي ما كه با تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ براي اولين بار شكستن صولت استكباري آمريكا در جهان را علي رغم تصور و ناباوري غربزدگان فرياد نمودند مي فرمايند:
«آمريكا توقع دارد كه شاه را ببرد و آنجا مشغول توطئه، پايگاهي هم اينجا براي توطئه درست كنند و جوانهاي ما بنشينند و تماشا كنند. باز ريشه هاي فاسد به فعاليت افتاده بودند كه ما هم دخالتي بكنيم و جوانها را بگوييم كه شما بيرون بياييد از آنجايي كه رفتند... مسئله باز انقلاب است يك انقلاب زيادتر از انقلاب اول...» (5)
آمريكا و استكبار جهاني پس از اشغال لانه جاسوسي و حمايت همه جانبه و بي بديل امام از اين حركت خودجوش انقلابي، بدرستي و بيش از پيش متوجه شدند كه خط امام با الگو قراردادن راه انبيا در عمل متعهد گرديده است تا علاوه بر عدم سازش با استكبار جهاني، قدرت پوشالي و خانه عنكبوتي كفر و شرك جهاني به رهبري شيطان بزرگ را در مقابل چشم محرومان و مستضعفان به نمايش بگذارد:
«ملت عزيز ايران، شما شرق تجاوزگر و غرب جنايتكار را به وحشت انداخته ايد. هيچ گاه با هيچ قدرتي سازش نكنيد كه يقين دارم نمي كنيد و هركس در هر مقامي كه خيال سازش با شرق و غرب را داشت بي محابا و بدون هيچ گونه ملاحظه او را از صفحه روزگار براندازيد، كه سازش با شرق و غرب خودباختگي است و خيانت به اسلام و مسلمين است. امروز روز شهادت و خون است. و ما هر روز انتظار همه گونه توطئه در سراسر ايران داريم. ولي مكتب اسلام عزيزمان دستور مي دهد تا دست از آزاديخواهي و استقلال طلبي برنداريم و ما نيز برنخواهيم داشت..» (6)
حضرت امام(ره) در اواخر عمر پربركت خويش در جمع بندي مبارزه دائمي انقلاب اسلامي با كفر جهاني برگرفته از راه انبيا و سرمشق شدن آن براي محرومين جهان مي فرمايند:
«... مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتي از اين برزخ بي انتهايي كه انقلاب اسلامي ما براي همه جهانخواران آفريده است احساس غرور و آزادي كنند، و آواي آزادي و آزادگي را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخمهاي خود مرهم گذارند كه دوران بن بست و نااميدي و تنفس در منطقه كفر به سر آمده و گلستان ملتها رخ نموده است و اميدواريم همه مسلمانان شكوفه هاي آزادي و نسيم عطر بهاري و طراوت گلهاي محبت و عشق و چشمه سار زلال جوشش اراده خويش را نظاره كنند. همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكوني كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروي بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده اند به درآييم...» (7)
تحريم هاي اقتصادي، آشوب ها و ترورها توسط تجربه مقاومت و پايمردي در مقابله با گروهك ها، جنگ تحميلي صدام مزدور، يكپارچگي گروهك ها زير چتر اتحاد پوشالي بني صدر و منافقين و... از ديدگاه حضرت امام الگويي گرديد براي رهايي ملت ها در غلبه بر وحشت از شيطان بزرگ:
«... تجربه انقلاب اسلامي در ايران با خونبهاي هزاران شهيد و مجروح و خراب شدن منزلها و به آتش كشيدن خرمنهاي كشاورزان و كشته شدن تعداد بسياري در بمب گذاريها و اسيرشدن فرزندان انقلاب و اسلام به دست دژخيمان بعث عراق و هزاران گونه تهديد و فشار اقتصادي و جاني به دست آمده است. ملت ايران تجربه پيروزي بر كفر جهاني را در خراب شدن منازل خود بر سر كودكان در خواب به دست آورده و با فداكاريها و مجاهدات، انقلاب و كشور خود را بيمه كردند. و ما به تمام جهان تجربه هايمان را صادر مي كنيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتي، به مبارزان راه حق انتقال مي دهيم و مسلما محصول صدور اين تجربه ها جز شكوفه هاي پيروزي و استقلال و پياده شدن احكام اسلام براي ملتهاي دربند نيست. روشنفكران اسلامي همگي با علم و آگاهي بايد راه پرنشيب دگرگون كردن جهان سرمايه داري و كمونيسم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن بيني و روشنگري راه سيلي زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها، خصوصا آمريكا را براي مردم سيلي خورده كشورهاي مظلوم اسلامي و جهان سوم ترسيم كنند.» (8)

1-صحيفه امام ج20 ص325
2-صحيفه امام ج17 ص410
3-صحيفه امام ج21 ص79
4-صحيفه امام ج20 ص324
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن