تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804352660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روحانيت، وامدار بنيانگذار انقلاب اسلامي است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: روحانيت، وامدار بنيانگذار انقلاب اسلامي است‌


سرويس خبر - قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) با ابراز اميدواري نسبت به توجه ويژه مسئولان طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مجموعه بيت امام(ره) و طرح ميدان روح‌الله، گفت: انتظار نگاه جدي‌تري از ناحيه مسئولان دولت و بخش برنامه‌ريزي بودجه‌هاي استاني در اين خصوص وجود دارد.

به گزارش واحد خبر موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره)، دكتر حميد انصاري كه در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌الله موسوي سرپرست جديد و قدرداني از حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي سرپرست پيشين نمايندگي اين موسسه در قم سخن مي‌گفت، با گراميداشت ياد امام راحل(ره) و دو يادگار ايشان، ضمن تسليت ايام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اين امام همام را سيراب‌كننده تشنگان حقيقت، زنده‌كننده شريعت و سبب ماندگاري فقه شيعه و عالمان ديني دانست و اظهار داشت: سخن گفتن در باب عظمت كار و انديشه نوراني حضرت امام خميني(ره) كه بحق بعد از ائمه اطهار(ع) احياگر راستين شريعت در عصر نتوانستن‌ها و بن‌بست ايده‌ئولوژي‌ها بود، بسيار سخت است.

وي افزود: امروز گفتمان غالب بسياري از محافل پژوهشي، علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي در متن فعاليت امت اسلامي و اردوگاه موحدان عالم متاثر از گفتمان حضرت امام(ره) است و به واقع هرچه از دوران زندگي امام(ره) فاصله مي‌گيريم، ميزان عطش جامعه اسلامي و بشر تشنه حقيقت، معنويت، صداقت و راستي به انديشه آن حضرت بيشتر مي‌شود.

دكتر انصاري چگونگي ارتباط با انديشه‌ها و آرمانهاي امام(ره) را دغدغه بسياري از فعالان و حاضران در فضاي سياسي و اجتماعي كشور دانست و تاكيد كرد: بي‌گمان اگر كسي بخواهد در نظام مقدس جمهوري اسلامي، اعتماد ملت را در هر عرصه‌اي از جمله عرصه انتخابات و مديريت جلب كند، اين اعتماد زماني حقيقي، واقعي و محقق مي‌شود كه توانسته باشد نسبت خود را با خط، راه، اصول، انديشه‌ها، آرمانها و معيارهاي موردنظر حضرت امام(ره) تبيين كند و صداقت و پايبندي خود را به اين آرمانها اثبات كند و در حقيقت مردم با اين محك، ادعاها، شعارها و عملكردها را مي‌سنجند.‌

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي، خلف شايسته امام(ره)، كه همواره منادي ترويج انديشه‌هاي امام(ره) هستند نيز در پيام آغاز سال و در سخنانشان برتوجه به وصايا و سفارشات محوري امام(ره) به عنوان راهنماي عمل نظام جمهوري اسلامي تاكيد ويژه و خاص داشتند.

دكتر انصاري يادآور شد: تشنگان حقيقت، نسل جوان، جامعه و مديران ما به شناخت اين انديشه و راز توفيق گفتمان حضرت امام(ره) در عرصه عمل و موفقيت‌هاي آن نياز دارند، انديشه‌اي كه سبب شد در عصر نتوانستن‌ها يك انسان با دست خالي، تحولي را به وجود بياورد كه بزرگترين قدرتهاي مسلط جهان زانو بزنند.

وي با بيان اين كه روحانيت وامدار امام(ره) بزرگوار است، تصريح كرد: امام عظيم‌الشان، روحانيت را از انزوا، هجران، غربت و شرايط دشوار دوران طاغوت خارج كرد و امروز همين روحانيت در مسند حاكميت يكي از مستقل‌ترين نظامهاي بالنده فعال مهم در منطقه استراتژيك خاورميانه قرار دارد.‌

وي تاكيد كرد: انتظار از حوزه علميه كه خاستگاه حقيقي حركت و جنبش و قيام امام(ره) بود، اين است كه بيش از پيش به تدريس آرا و ترويج افكار امام(ره) در جامعه از طريق تبليغات ديني و گنجاندن واحدهاي رسمي در نظام آموزشي حوزه در تمامي سطوح همت گمارد و دين خود را ادا كند.

دكتر انصاري افزود: تعريفي كه يادگار حضرت امام(ره) از محوري‌ترين وظيفه موسسه داشتند، علاوه‌بر نظارت برآنچه كه به نام امام منتشر و توليد مي‌شود، فراهم كردن بسترهاي اوليه در عرصه‌هاي وسيعي است كه بقيه اجزاي نظام و عموم پيروان امام(ره) بايد وارد آن شوند.

قائم‌مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) ضمن تقدير از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي، گفت: از روز راه‌اندازي نمايندگي موسسه در قم ما شاهد بالندگي، توسعه بيش از پيش مجموعه و ارتقاي غناي علمي و معنوي اين مجموعه بوديم، اين نمايندگي از نظر توسعه فضاي كاري، تجهيز مجموعه، افزايش بودجه و اعتبارات، ارتباطاتي كه با بخش‌هاي مختلف حوزه برقرار شد و نهادينه كردن فعاليت‌ها در اين مراكز، حركت بالنده و رو به رشدي داشته است كه از اين به بعد نيز ادامه خواهد يافت.

وي به سوابق مديريتي، فرهنگي و پژوهشي حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌الله موسوي سرپرست جديد نمايندگي موسسه در قم اشاره كرد و گفت: انتظار مي‌رود با حضور ايشان و با بهره‌گيري از تجارب و همكاري فكري مديران پيشين، نفسي تازه و تواني بيشتر برنمايندگي موسسه در قم دميده شود.

در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي سرپرست پيشين نمايندگي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در قم در سخناني با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي پنج‌ساله دوران مسئوليت خود، گفت: اصلاح ساختار اداري، ساخت ساختمان موسسه در قم براي توسعه و تجميع فعاليت‌هاي پژوهشي، خصوصي‌سازي برخي از بخش‌ها از جمله بخش توزيع منشورات، كوچك‌سازي مجموعه و تامين امنيت شغلي كاركنان از جمله فعاليت‌ها در 5 سال اخير بوده است.

وي در ادامه فعاليت‌هاي فرهنگي نمايندگي موسسه در قم را تشريح كرد.

در پايان مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحبيب‌الله موسوي، گفت: با توجه به فعاليت‌هاي گسترده در اين موسسه شايد تصور بر اين باشد كه همه كارها در حوزه انديشه امام(ره) انجام شده و ديگر كاري نمانده است، اما علي‌رغم اين همه كار صورت گرفته، به دليل گستردگي و جامعيت انديشه حضرت امام خميني(ره) هنوز حوزه‌هاي وسيع ديگري هست كه بايد بر آنها همت گماشت.

وي اظهار داشت: امام(ره) درياي بيكراني است كه هركس در هر حوزه‌اي مي‌تواند در آن شنا كند، اميدواريم قدمي هرچند كوچك در اين اقيانوس بيكران برداريم تا جامعه اسلامي از آثار و انديشه‌هاي امام(ره) هرچه بيشتر بهره‌مند شود.




 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن