تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817072885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانشين راهورناجا خبرداد: رخداد75درصد تصادفات در3هزارنقطه حادثه‌خيز ابطال كارت سوخت641هزار خودرو بالاي مدل56 شكايت ازخودروهاي بالاي يك ميليون تومان بدهي جريمه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جانشين راهورناجا خبرداد: رخداد75درصد تصادفات در3هزارنقطه حادثه‌خيز ابطال كارت سوخت641هزار خودرو بالاي مدل56 شكايت ازخودروهاي بالاي يك ميليون تومان بدهي جريمه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

جانشين پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي وجود بيش از 3 هزار نقطه حادثه‌خيز در كشور را تهديدي جدي دانست، گفت: متاسفانه بيش از 75 درصد تصادفات كشور كه عمدتا از نوع واژگوني و تصادفات تكراري است، در اين نقاط رخ مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سيد كمال هاديان‌فر روز دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي «197» افزود: وزارت راه موظف است نسبت به استانداردسازي پيچ‌ها، جاده‌ها و قوس‌ها و استفاده از گاردريل‌هاي ايمن‌تر اقدام كند كه اين امر حتما با نظر كارشناسي پليس خواهد بود.

وي با اشاره به اين كه تصادفات در شهريور ماه امسال با 2/4 درصد كاهش، 102 كشته كمتر داشته است، افزود: آمارها نشان مي‌دهد كه طي 6 ماهه نخست سال جاري 13 هزار و 68 نفر در تصادفات جاده‌اي و شهري كشور كشته شدند كه اين رقم 8/3 درصد معادل 516 نفر از سال گذشته كمتر بود.

جانشين راهور ناجا با اشاره به اين كه طرح زمستانه راهنمايي و رانندگي سال گذشته از 25 آذر ماه آغاز شد، گفت: امسال با توجه به سرماي زودرس اين طرح زودتر از اين موعد اجرا مي‌شود، لذا به كليه رانندگان حرفه‌اي توصيه مي‌كنيم حتما در جادههاي كوهستاني با تجهيزات ايمني زمستاني سفر كنند.

وي تاكيد كرد: به ماموران پليس‌راه در سراسر كشور نيز ابلاغ شده است كه از تردد خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني و زنجير چرخ خصوصا در محورهاي كوهستاني جلوگيري كنند.

جانشين راهور ناجا با اشاره به ماده 18 قانون بيمه شخص ثالث گفت: متاسفانه عليرغم اين كه تصادفات خسارتي ديگر نيازي به ترسيم كروكي توسط پليس ندارند، اما بسياري از بيمه‌ها هنوز اين امر را اجرا نمي‌كنند در اين خصوص جلسه‌اي با مدير عامل بيمه مركزي برگزار مي‌شود تا موضوع هر چه سريعتر اجرايي شده و مردم از سردرگمي كنوني خارج شوند.

وي با تاكيد بر اين كه بيمه‌نامه شخص ثالث در كشور اجباري است، گفت: ماموران پليس در صورت مشاهده خودروهاي فاقد بيمه نامه نسبت به توقف و انتقال آنها به پاركينگ اقدام مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، جانشين راهور ناجا با اشاره به اين كه شمار خودروهاي كشور از مرز 10 ميليون خودرو فراتر رفته است، گفت: بيش از 9 ميليون از خودروها پلاك ايران هستند كه بدين ترتيب 87 درصد خودروهاي كشور با پلاك ملي تردد مي‌كنند كه اين رقم در تهران حدود 98 درصد است.

جانشين راهور ناجا افزود: كارت سوخت 831 هزار دستگاه خودروي زير مدل 56 نيز در صورتي كه تا اول آذر ماه نسبت به دريافت برچسب طرح تسجيل اقدام نكنند، ابطال مي‌شود .

وي از شكايت راهنمايي و رانندگي از خودروهايي كه بيش از يك ميليون تومان بدهي جريمه دارند، خبر داد و گفت: متاسفانه اكثر اين خودروها متعلق به خانواده‌هاي بي‌سرپرست است كه براي امرار معاش خودرو خود را در اختيار رانندگان قرار مي‌دهند.

جانشين راهور ناجا از اجرايي شدن روش غير حضوري رسيدگي به جرايم راهنمايي خبر داد و گفت: اين طرح هم اكنون در 60 دفتر پليس + 10 عملياتي شده و رانندگان مي‌توانند با مراجعه به اين مراكز از 11 ايتم اعتراض به جرايم رانندگي كه يكي از آنها «بخشودگي» است، استفاده كنند كه نتيجه بررسي به اعتراضات ظرف 24 ساعت از طريق پيام كوتاه براي متقاضي ارسال مي‌شود.

وي در عين حال تاكيد كرد: به هيچ عنوان صحيح نيست به زحمات افسران راهنمايي و رانندگي كه با هدف انضباط ترافيكي در كشور فعاليت مي‌كنند ، با موضوعاتي همچون عفو و بخشودگي متخلفان پايمال شود.

جانشين راهور ناجا از توقف شماره گذاري تريلي‌هاي «هوو» در كشور گفت: عليرغم اين كه تعداد اين تريلي‌ها تنها 13 درصد ناوگان تريلي‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهد، اما در 23 درصد تصادفات اين ناوگان دخيل هستند.

وي گفت: آمارها نشان مي‌دهد 73 درصد تصادفات تريليهاي «هوو» به دليل عدم مهار اين خودرو بوده است كه پس از بررسيهاي بيشتر متوجه شده كه پمپ هواي اين تريلي‌ها با شرايط توپوگرافي كشور طراحي نشده ، لذا به رانندگان اين دسته از خودروها توصيه مي‌كنيم ،‌ با نهايت دقت در سراشيبيها تردد كنند.

وي تصريح كرد: در عين حال به شركت وارد كننده نيز ابلاغ شده است تا نسبت به رفع نقص اين تريلي چيني از شركت توليد كننده اقدام كند.

به گزارش ايسنا، جانشين راهور ناجا با اشاره به اين كه طي سه سال اجراي طرح «تعويض پلاك» شمار خودروهاي كشور دو برابر شده است، افزود: سالانه يك ميليون و 300 هزار خودرو اعم از توليدي و وارداتي در كشور شماره مي‌شود كه 40 درصد از اين خودروها تنها به تهران مي‌آيد، اين در حاليست كه 33 ميليون مترمربع بستر عبوري تهران هر سال متناسب با ورود خودروها توسعه نمي‌يابد. در عين حال از آغاز شماره‌گذاري در كشور تاكنون تنها حدود 400 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شده است.

وي با تاكيد بر اين كه تهران واقعا ديگر كشش ترافيكي ندارد، گفت: در عين حال ساعات كار در تهران نيز خيلي كارشناسي نيست.

جانشين راهور ناجا در در پاسخ به سوالي در خصوص مسافربرهاي شخصي و نظارت بر آنها، گفت: عليرغم اين كه 113 هزار مسافربر شخصي كارت سوخت حمل و نقل عمومي دريافت كرده‌اند ، متاسفانه سازمانهاي تاكسيراني نظارت لازم را بر روي آنها ندارند.

وي در عين حال گفت: خوشبختانه وضعيت آژانسها خيلي بهتر از مسافربرهاي شخصي است.

جانشين راهور ناجا تاكيد كرد: بايد در زمينه برخورد با خودروهاي تك سرنشين جهت رفع معضل ترافيك تهران عزمي جدي داشته باشيم.

وي از ممنوعيت تردد كاميونت‌ها و خودروهاي حامل مواد غذايي و آرد در ساعات روز در تهران خبر داد و گفت: به راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ابلاغ شده است تا طرح ساماندهي تخليه بار فروشگاهها و مراكز توزيع ميوه و تره بار را در تهران ارائه كند كه بر اساس اين طرح بايد تمامي تخليه بار در پايتخت قبل از ساعت 6 صبح به پايان برسد و پس از آن اجازه تردد به خودروها نمي‌دهند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن