تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815741079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در هفته ای که گذراندیم، چه گذشت ؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نرخ ارز در بازار آزاد نرخ سکه و طلا در بازار آزاد يورو اروپا: 1342 تومان
دلار آمريکا: 1050 تومان
پوند انگليس: 1588 تومان
يکصد ين ژاپن: 1194 تومان
ريال عربستان: 281 تومان
درهم امارات: 286 تومان

يک بهار آزادی: 316000 تومان
طرح جديد: 295000 تومان
نيم بهار آزادی: 149000 تومان
ربع بهار آزادی: 76000 تومان


آب و هوا

تهران 27
37

اهواز 32
47

تبريز 22
34

شيراز 23
39

مشهد 17
33

بندرعباس 31
36

کرمان 23
36

اصفهان 22
39

یزد 28
42

کرمانشاه 18
39

اراک 21
36

رشت 25
31

دبی 39
42
در هفته ای که گذراندیم، چه گذشت ؟





:: دور جدید تحریم.ها علیه ایران ::


تابناک: دیپلمات.های اروپایی در واشنگتن و بروکسل از مذاکرات هفته آینده مسئولان اتحادیه اروپایی برای اعمال دور جدید تحریم.ها علیه ایران خبر داده.اند.

بر اساس این اظهارنظرها، اتحادیه اروپایی قرار است نام 41 نفر از مسئولان ایرانی را به عنوان افراد مورد پیگرد اعلام کند و علاوه بر آن 75 موسسه اقتصادی شامل چند بانک و شرکت.های تولیدی و همچنین شرکت.های هواپیمایی غیر مسافری را در لیست تحریم.های خود قرار بدهد.

بنابر این گزارش، الشرق الاوسط چاپ لندن هم همنوا با این اخبار مدعی شد: پیش نویس اولیه این تصمیم تهیه شده و بیشترین شرکت.هایی که در این لیست دیده می.شود شرکت.ها و موسساتی است که وابسته به سپاه پاسداران بوده و یا در حوزه نفت و گاز مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است بلوکه کردن اموال اتباع ایران به.ویژه سرمایه.داران دو ملیتی ایرانی و ممنوع.السفر کردن اتباع نظامی ایران نیز بخشی از این لیست به.شمار می.رود.

این روزنامه ادامه می.دهد: تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی تصمیم دارند از هرگونه معامله کالایی که احتمال می.رود در صنایع هسته.ای و یا موشکی ایران مورد استفاده قرار گیرد، جلوگیری کنند و این تصمیم در روزهای آینده به.صورت رسمی اعلام خواهد شد.
:: 285 عنوان کتاب از توقیف درآمد ::
بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستوری که به اداره کتاب ابلاغ شد مجوز انتشار 285 عنوان کتاب که بیش از دو سال در توقیف بود را صادر کرد.

به گزارش مهر، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید این خبر، کتاب.های مذکور را در حوزه شعر، داستان، رمان، تاریخ و علوم انسانی اعلام کرد که این کتابها بعضا به مدت دو سال به دلایل گوناگون به عنوان غیرمجاز یا مشروط به انجام اصلاحات محتوایی در اداره کل کتاب در بلاتکلیفی به سر می.بردند.

دری همچنین طی دستوری به اداره کتاب وزارت ارشاد با تأکید بر تسریع در بررسی کتاب.های ثبت شده در دبیرخانه این اداره خواستار تکریم بیشتر ارباب.رجوع (ناشران، نویسندگان و پدیدآوردندگان عرصه چاپ و نشر) شد.

در ابلاغیه جدید معاون امور فرهنگی آمده است: کتاب.های دفاع مقدس، آثار حوزه فیلم، ادبیات انقلاب اسلامی، نقد ادبی و کتب مربوط به اهل بیت (ع) باید با تقویت بنیه گروه بررسی و عمق و بنابخشی به شیوه ارزیابی در کمتر از 10 روز پس از ارائه آن از سوی ناشر به اداره کل کتاب تعیین تکلیف شود در غیر این صورت مجوز چاپ آن صادر خواهد شد.

دری همچنین طی ابلاغیه دیگری به اداره کتاب وزارت ارشاد از انتشار چند کتاب بازاری و غیر اخلاقی با درون.مایه.های جنسی و نیز چند کتاب که به تبلیغ عرفان.های نوظهور می.پردازند جلوگیری به عمل آورد.
نام تمامی کتابهایی که طبق دستور جدید معاون امور فرهنگی از توقیف درآمده به زودی منتشر می شود.
:: افزایش 8 درصدی كشته.های تصادفات رانندگی ::


فارس: طبق آمارهای سازمان پزشكی قانونی كشور، آمار كشته.های تصادفات رانندگی در 3 ماه اول امسال بیش از 8 درصد رشد داشته است.

طبق اعلام سازمان پزشكی قانونی كشور، در خرداد امسال 2 هزار و 37 نفر در تصادفات رانندگی كشته شده.اند كه یك هزار و 624 نفر از این كشته شدگان مرد و 413 نفر نیز زن هستند. در حالی كه خرداد سال گذشته یك هزار و 915 نفر در تصادفات كشته شده. بودند كه افزایش 7 درصدی را نشان می.دهد. بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان پزشكی قانونی یك هزار و 198 نفر از این كشته شدگان در جاده.ها،610 نفر در تصادفات درون.شهری و 211 نفر نیز در جاده.های روستایی كشته شده.اند.

آمارها بیانگر آن است كه استان تهران با 200 نفر بیشترین كشته شدگان تصادفات را به خود اختصاص داده است و .استان كهگیلویه و بویراحمد نیز با 15 نفر كمترین كشته.های تصادفات را به خود اختصاص داده است. همچنین خرداد امسال 28 هزار و 484 نفر در تصادفات مجروح شده.اند كه 21 هزار و 380 نفر آنان مرد و 7 هزار و 104 نفر نیز زن هستند. این در حالی است خرداد سال قبل 24 هزار و 219 نفر نیز بر اثر تصادفات مجروح شده.اند.

- 5 هزار و 835 نفر بهار امسال در تصادفات رانندگی كشته شدند

آمارهای ارائه شده حكایت از افزایش كشته.های رانندگی در 3 ماه اول امسال دارد،. طبق آمار سازمان پزشكی قانونی كشور، در 3 ماه اول امسال 5 هزار و 835 نفر در تصافات رانندگی جان باخته.اند كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 456 كشته بیش از 8 درصد افزایش نشان می.دهد. بر این اساس در 3 ماه اول سال 88، حدود 5 هزار و 379 نفر در تصادفات رانندگی كشته شده.اند.

- افزایش 18 درصدی مجروحان تصادفات

همچنین بر اساس اعلام سازمان پزشكی قانونی در 3 ماه اول امسال 82 هزار و 974 نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شده.اند كه این میزان در 3 ماه اول سال قبل 70 هزار و 399 نفر بود. كه از افزایش 12 هزار و 575 نفری مجروحان حوادث رانندگی با حدود 18درصد افزایش مجروحان تصادفات رانندگی در 3 ماه اول امسال حكایت دارد. خرداد امسال 28 هزار و 484 نفر در تصادفات رانندگی مجروح شده.اند، در حالی.كه تعداد مجروحان تصادفات در خرداد سال گذشته 24 هزار و 219 نفر بود كه 4 هزار و 265 نفر افزایش مجروح تصادفات رانندگی را نسبت به سال گذشته نشان می.دهد.

- روزانه 63 نفر در تصادفات كشته می.شوند

طبق آمارها در 3 ماه گذشته در هر روز 63 نفر در تصادفات رانندگی كشته. شده.ا.ند و در هر ساعت نیز حدود 3 نفر بر اثر تصادف جان باخته.اند. مرگ ایرانیان در تصادفات را در رسانه.ها می.بینیم، می.خوانیم و می.شنویم و بی.تفاوت از كنارش می.گذریم، آمارهای وحشتناك از تصادفات و وضعیت بد رانندگی می.تواند تحولی در رفتار ترافیكی همه ایرانیان به وجود بیاورد اما حقایقی كه در جاده.ها و رفتار رانندگان می.بینم و آمار تصادفات هر روزه نشان می.دهد كه بی.تفاوت.تر از دیروز به راه خود ادامه می.دهیم.
:: برای خرید مسكن در ایران از طریق پس.انداز باید 100سال صبر كرد! ::


براساس استاندارد بین.المللی اگر فردی طی 8 سال بتواند یك سوم درآمد خود را پس انداز كند، پس از طی این مدت می.تواند خانه بخرد و این در حالی است كه در كشور ما در صورت ثابت ماندن قیمت مسكن، این امر حدود 100 سال به طول می.انجامد؛ بنابراین درآمد خانوارها باید افزایش یابد و با تورم متناسب باشد.

فرهاد سعدلو پاریزی - دبیر سابق كانون سراسری انبوه سازان - در گفت.وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب بالا با تاكید بر اینكه طرح مسكن مهر طرح بسیار خوبی است، اما نمی.تواند كل اقتصاد مسكن را در بر گیرد و همه تقاضاها را تامین كند، گفت: كلیه بودجه.ها و تسهیلات به طرح مسكن مهر اختصاص یافته است و اگر این طرح به هر دلیلی شكست بخورد، اقتصاد شكست می.خورد.

او در پاسخ به این سوال كه دلیل بروز ركود در بخش مسكن چیست؟ اظهار كرد: طرح مسكن مهر منجر به بروز چنین وضعیتی در بخش مسكن شده است. وی با اشاره به این.كه اقتصاد مسكن پویاست، افزود: در حوزه انبوه سازی در برنامه توسعه چهارم آمارها نشان می.داد بخش مسكن دارای 50 هزار میلیارد تومان گردش مالی ( معادل درآمدهای نفتی) است. سعدلو گفت: 700 هزار واحد شهری و روستایی طی برنامه توسعه چهارم ساخته شد و بعد از ابلاغ بند "د" تبصره "ج" كه همان مسكن مهر بود، در بودجه سال 1386 بحث مسكن مهر مطرح شد.

وی با اشاره به اینكه پس از مطرح شدن طرح مسكن مهر، شهرداری.ها اعلام كردند كه میزان صدور پروانه.های ساختمانی 60 درصد كاهش یافت، تصریح كرد: مسكن در سبد اقتصادی خانوارها بیشترین سهم را به خوداختصاص می.دهد، بنابراین پس از بروز ركود اقتصادی اولین كالایی كه مردم احساس كردند توان خرید آن را ندارند، مسكن بود.

او با بیان اینكه میزان افزایش حقوق.ها و دستمزدها كمتر از نرخ تورم است، خاطرنشان كرد: دهك.های اول تا سوم نیز به كمك نهادهای حمایتی برای تهیه مسكن نیاز دارند و طرح مسكن مهر برای این اقشار و همچنین اقشار دهك.های هفتم تا دهم مطرح نشده است. طرح مسكن مهر برای تامین مسكن دهك.های سوم تا ششم كه جامعه كارمندی كشور را تشكیل می.دهند، مطرح شده است، اما توان مالی این افراد نیز به دلیل عدم افزایش حقوق.ها به طور هماهنگ با تورم كاهش می.یابد.

سعدلو با اشاره به این.كه انبوه سازان به عنوان بزرگترین گروه فنی، تخصصی و اجرایی در حوزه ساختمان به این بخش سرمایه وارد كرده و بار دولت را به دوش می.كشند، اظهار كرد: ماهیت مسكن مهر بر خلاف كار انبو.ه.سازان پیمانكاری است، بنابراین مشاركت انبوه.سازان در طرح مسكن مهر به معنای پیش رفتن كاری درست به روش نادرست است. وی ادامه داد: با حاكم شدن ركود بر بخش مسكن از آنجا كه اقتصاد مسكن از شرایط مناسب برخوردار نبود، متقاضی برای واحدهای ساخته شده انبوه سازان وجود نداشت و در نتیجه سرمایه. آنها بلوكه شده بود و آنان به دلیل گردش مالی در طرح مسكن مهر مشاركت كردند.

او با اشاره به این.كه همه منتظر اجرای طرح مسكن مهر هستند تا قیمت.ها باز هم كاهش یابد، تصریح كرد: مسكن مهر در شهرهای كوچكی ساخته می.شود كه با مشكل مسكن روبه.رو نیستند یا در شهرهای جدید با فاصله 70 تا 80 كیلومتری شهرهای مادر واقع شده.اند. وی با بیان این.كه در شهرهای جدید تاسیسات زیربنایی كافی وجود ندارد، افزود: به طور مثال در پرند آب شرب وجود ندارد؛ بنابراین اگر دولت قصد دارد كمبود مسكن را از طریق ساخت و ساز در شهرهای جدید جبران كند، ابتدا باید تاسیسات زیربنایی را فراهم و سپس اقدام به چنین كاری كند.

دبیر سابق كانون سراسری انبوه سازان خاطرنشان كرد: در دولت.های گذشته هم طرح.هایی مانند اجاره به شرط تملیك، فروش نقدی، استیجاری و امثال. آن.ها وجود داشت؛ طرح مسكن مهر هم می.تواند مانند یكی از این طرح.ها باشد. به گفته او نمی.توان بخش خصوصی را از حوزه مسكن خارج كرد و دولت به تنهایی به ساخت و ساز بپردازد.

وی با تاكید بر این.كه مالكیت از اهمیت بسیاری در كشور برخوردار است، گفت: در طرح مسكن مهر مالكیت به مردم واگذار نمی.شود، بلكه اجاره داده می.شود. همچنین قیمت زمین حدود 7 تا 8 درصد قیمت ملك را در بر می.گیرد، بنابراین اگر كسی دارای 93 درصد سرمایه. برای شركت در طرح مسكن مهر باشد، می.تواند 7 درصد را نیز تامین كند.

وی با بیان این.كه طرح مسكن مهر برای انبوه سازان دارای سود نیست، گفت: شاید این طرح روی كاغذ سود ده باشد، اما با توجه به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها و در پی آن افزایش نرخ تورم قیمت مسكن نیز افزایش می.یابد؛ بنابراین در شرایطی كه مصالح ساختمانی با رشد قیمت.ها روبه رو شوند، صنعت ساختمان نیز به واسطه ارتباط مستقیم با صنعت حمل و نقل افزایش خواهد یافت.

به گفته او دولت باید بازار را تحریك كند و این امر راهی جز پرداخت تسهیلات خرید ندارد. وی در پاسخ به این سوال كه آیا پرداخت تسهیلات خرید منجر به افزایش قیمت مسكن می.شود؟ تصریح كرد: اگر بحران و ركود به حدی برسد كه این بخش تعطیل شود، سرمایه.ها به طور كلی از این بخش خارج می.شوند و از آنجا كه سایر بخش.ها فاقد جذابیت برای سرمایه گذاری هستند، لذا سرمایه.ها از كشور خارج می.شوند.

سعدلو در پاسخ به این سوال كه حداقل میزان تسهیلات خرید مسكن باید چقدر باشد؟ گفت: میزان تسهیلات خرید مسكن باید حدود 30 تا 40 درصد ارزش خانه را در برگیرد.

وی گفت: اگر چه ممكن است پرداخت تسهیلات منجر به افزایش قیمت.ها شود، اما حاكمیت باید این ریسك را پیذیرد؛ چرا كه اگر بخش مسكن و صنعت ساختمان تعطیل شوند، هزینه راه اندازی آن برای حاكمیت سنگین خواهد بود و آثار تورمی پرداخت تسهیلات كمتر از ضرر تعطیلی بخش مسكن است.

به گفته او افزایش میزان تسهیلات خرید مسكن منجر به افزایش متقاضیان خرید مسكن در بازار شده و در پی آن ایجاد تعادل در بخش مسكن را در پی دارد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا رونق بخش مسكن همواره با افزایش قیمت همراه است؟ خاطرنشان كرد: رونق بخش تولید و خرید و فروش با هم در ارتباط هستند. جابه جایی گردش وجوه مالی اقتصاد ما را تعریف می.كند، بنابراین باید حرفه.ای نگاه كرده و اجازه ورود غیر حرفه.ای ها را به این بخش نداد.

سعدلو گفت: قیمت.ها به طور معمول باید با تورم افزایش یابد، اما افزایش قیمت در سال 1386 سیاستی اشتباه بود. به گفته او در سال 1391 بیشترین میزان متقاضی مسكن را خواهیم داشت و از آنجا كه فنر مسكن در آن زمان فشرده شده است، بیش از 30 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن