تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش 117 صفحه‌اي آمريكا: با ايران چه كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارش 117 صفحه‌اي آمريكا: با ايران چه كنيم؟
در اين كنفرانس «ريچارد دانزينگ»، از اعضاي كمپين انتخاباتي اوباما نيز با اشاره به اين‌كه از نظر نامزد دمكرات‌ها توسل به اقدام نظامي عليه ايران يك اقدام و سياست هولناك در نحوه مواجهه با اتمي شدن ايران خواهد بود،اما در عين حال تأكيد كرد كه ممكن است در جهان نامطمئن و دهشتناك كنوني دست يازيدن به اقداماتي اين چنين دهشتناك (جنگ) گهگاه يك ضرورت باشد.
روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» كه در هفته گذشته با چاپ يك سرمقاله، حمايت خود را از «باراك اوباما»، نامزد دمكرات انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا اعلام داشت، روز دوشنبه (3 نوامبر) و تنها يك روز مانده به انتخابات حساس رياست جمهوري آمريكا، مهمترين چالش سياست خارجي آمريكا براي رئيس‌جمهور آتي اين كشور را نحوه برخورد با برنامه هسته‌اي ايران و آنچه «راه‌هاي ممانعت از دستيابي ايران به بمب اتم» توصيف كرد، خواند.

به گزارش «عصر ايران»، «نيويورك‌تايمز» مي‌نويسد: در هفته‌هاي گذشته در تمامي سمينارها، بحث‌هاي نمايندگان كنگره، مقالات كارشناسان و...اعضا و يا هوادارن منطقي هر دو حزب اصلي جمهوريخواه و دموكرات آمريكا به يك وحدت نظر درباره نحوه برخورد دولت آينده آمريكا با برنامه اتمي ايران مي‌رسند و اين نظر واحد در واقع قرار دادن گزينه نظامي در ذيل يك رويكرد ديپلماتيك جدي در برابر برنامه هسته‌اي ايران است. در حالي كه در دولت بوش گزينه نظامي در صدر اولويت‌هاي دستگاه سياست خارجي قرار داشت.

اين روزنامه در ادامه با اشاره به گزارش اخير 117 صفحه‌اي يك مركز مطالعاتي در واشنگتن درباره راه‌هاي مقابله با فعاليت‌هاي اتمي ايران مي‌نويسد: يكي از جامع‌ترين مطالعاتي كه در اين باره شده است گزارش اخير 117 صفحه‌اي مركز سياست دوحزبي در واشنگتن است كه توسط دو سناتور سابق دمكرات (تام داشل و جورج ميشل) و دو سناتور سابق جمهوريخواه (رابرت دال و ‌هاوارد بيكر) بنيان گذاشته شده است. در اين گزارش سعي شده است يك راهكار جامع در صورت پيروزي هر كدام از نامزدهاي جمهوريخواه و دموكرات در انتخابات 4 نوامبر به رئيس‌جمهور آينده آمريكا پيشنهاد شود.

«نيويورك‌تايمز» در ادامه با اشاره به محتواي گزارش 117 صفحه‌اي اخير اين مركز درباره مناسبترين راهكار آمريكا در مواجهه با تهديد سلاح هسته‌اي ايران! مي‌نويسد: اين گزارش مي‌گويد كه زمان به سرعت به ضرر آمريكا در حال سپري شدن است و گزينه‌هاي محدودي براي مقابله آمريكا با تهديد اتمي ايران باقي است.

اين گزارش چند استراتژي مشخص از جمله تحريم ورود بنزين به ايران را پيشنهاد مي‌دهد و در عين حال بر عملي بودن استفاده از گزينه نظامي براي متوقف كردن فعاليت هسته‌اي ايران نيز توجه دارد اما گزينه نظامي را به عنوان آخرين راهكار احتمالي مطرح مي‌كند.

«نيويورك‌تايمز» با اشاره به اين‌كه در تهيه اين گزارش، «دنيس راس»، مشاور امور خاورميانه باراك اوباما و سناتور سابق «دان كاتس»، مشاور مك كين نيز مشاركت داشته‌اند با اشاره به اين‌كه با حضور افرادي از دو حزب دمكرات و جمهوريخواه در تهيه و تأييد محتواي اين گزارش تا حدود زيادي مي‌توان اين ادعا را داشت كه در صورت راهيابي هر كدام از دو نامزد دموكرات و جمهوريخواه به كاخ سفيد اين گزارش مي‌تواند دستور كار رئيس‌جمهور آينده آمريكا در نحوه مواجهه با برنامه هسته‌اي ايران باشد، مي‌افزايد: در كنفرانسي كه در ماه سپتامبر در ويرجينيا از طرف مؤسسه واشنگتن براي مطالعات خاورميانه براي بحث و بررسي درباره راه‌هاي مقابله با تهديد اتمي ايران ترتيب داده شده بود كه در اين كنفرانس نمايندگاني از هر دو نامزد دموكرات و جمهوريخواه نيز حضور داشتند، اين سياست مورد تأكيد قرار گرفت كه ايالات متحده نبايد اجازه دهد تا ايران به ساخت اولين بمب اتم خود نايل شود و پس از آن در برابر بمب اتم ايران به راهكارهاي بازدارنده توسل جويد ،بلكه نبايد حتي اجازه داد تا ايران به توليد بمب اتم نزديك شود.

در اين كنفرانس «مكس بوت»، از اعضاي تيم مك كين، در اين باره گفت كه مك كين منتظر نخواهند ماند تا ايران به مرحله ساخت بمب نزديك شود چرا كه وي قبلا نيز به صراحت اعلام داشته كه از نظر وي به جان خريدن خطرات احتمالي حمله به ايران بهتر از پذيرفتن ريسك زيستن با ايران اتمي خواهد بود.

در اين كنفرانس «ريچارد دانزينگ»، از اعضاي كمپين انتخاباتي اوباما نيز با اشاره به اين‌كه از نظر نامزد دمكرات‌ها توسل به اقدام نظامي عليه ايران يك اقدام و سياست هولناك در نحوه مواجهه با اتمي شدن ايران خواهد بود،اما در عين حال تأكيد كرد كه ممكن است در جهان نامطمئن و دهشتناك كنوني دست يازيدن به اقداماتي اين چنين دهشتناك (جنگ) گهگاه يك ضرورت باشد.

اين روزنامه آمريكايي در ادامه با اشاره به چالش‌هاي كنوني اقتصادي در آمريكا و تأثير آن برافكار عمومي اين كشور با مقايسه شرايط كنوني با شرايط داخلي و افكار عمومي آمريكا قبل از جنگ عراق مي‌نويسد: با توجه به بحران اخير اقتصادي در آمريكا و ديگر مشكلات داخلي در اين كشور، تعجبي نخواهد داشت كه افكار عمومي اين كشور از هيچ كدام از اين بحث‌هاي چالشي در بين نخبگان و مقامات آمريكايي درباره خطرات برنامه هسته‌اي ايران آگاه و مطلع نباشند.

اين شرايط در واقع بسيار مشابه شرايط افكار عمومي آمريكا قبل از آغاز جنگ با عراق است. در آن روزها شوك حملات تروريستي 11 سپتامبر توجه افكار عمومي مردم آمريكا را به القاعده و جنگ آمريكا براي دستگيري اسامه بن لادن (طراح حملات 11 سپتامبر) در افغانستان جلب كرده بود، در حالي كه در كاخ سفيد به يك باره توجه تيم بوش از افغانستان به جنگ با عراق جلب شد و بدون اينكه موضوع با افكار عمومي آمريكاييان به ميان گذاشته شود اين سؤال در افكار دايره محدود تيم بوش در كاخ سفيد چرخيد كه: «آيا مي‌توانيم به عراق حمله كرده و صدام حسين را از اريكه قدرت پايين بكشيم؟» و پاسخ به اين پرسش يك كلمه بود: بله، البته.

اما روزنامه «نيويورك‌تايمز» در عين حال با اشاره به تفاوت‌هايي در مقطع كنوني و زمان جنگ عراق مي‌نويسد: اما درباره بحران اتمي ايران در مقطع كنوني،اوضاع تفاوت‌هايي نيز با دوران آغاز جنگ عراق دارد. از جمله اين‌كه بسياري از كارشناسان هشدار داده‌اند كه حمله نظامي به ايران خطراتي دارد و نيز هيچ تضميني براي نابودي كامل قابليت‌هاي اتمي ايران با يك حمله نظامي متصور نيست.

از سوي ديگر، هر دو نامزد انتخابات رياست جمهوري نيز قول داده اند در صورت راهيابي به كاخ سفيد اقدامات و ابتكارات جديد ديپلماتيك را عليه ايران به مورد اجرا خواهند گذاشت.

مك كين اعلام كرده است، تحريم‌هاي ايران را سخت تر خواهد كرد و اوباما وعده پيگيري يك ديپلماسي جدي به همراه مجازات‌هاي سخت‌تر و نيز گفت‌وگوي بدون پيش‌شرط با مقامات تهران را داده است.

«نيويورك‌تايمز» در ادامه با اشاره به اظهارات «دنيس راس» در زمينه تفاوت مقطع كنوني با زمان جنگ عراق مي‌نويسد: «راس» معتقد است كه مقطع كنوني تفاوت زيادي با زمان جنگ عراق دارد. در آن زمان بيشتر بحث‌ها و جدل‌ها بر سر تنها يك گزينه و آن هم گزينه نظامي مي‌چرخيد. اما در مورد ايران و در مقطع فعلي كارشناسان و صاحب نظران بر روي گزينه متنوعي از رويكردهاي سياسي، ديپلماتيك و اقتصادي و البته نظامي براي بازداشتن ايران از دست يابي به سلاح هسته‌اي بحث مي‌كنند و بحث اصلي اين است كه با تلفيق سيستماتيك اين گزينه‌ها چگونه مي‌توان مانع دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي شد.

راس در اين زمينه مي‌افزايد: من مي‌خواهم به مردم آمريكا بگويم كه ببينيد!شما مجبور نيستيد كه بين دو گزينه حمله نظامي به ايران و يا زيستن با ايران اتمي يكي را انتخاب كنيد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن