تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخوانيهاي هيوا مسيح از ادبيات كلاسيك منتشر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازخوانيهاي هيوا مسيح از ادبيات كلاسيك منتشر مي شود
هيوا مسيح مجموعه 10 جلد بازخواني ادبيات كهن را كه آثار كلاسيك فارسي از جمله شمس تبريزي، ابوالحسن خرقاني، خيام و حافظ را در برمي گيرد در مجموعه اي با عنوان "دفترهاي دانايي" آماده چاپ مي كند.

هيوا مسيح در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر گفت: گزيده اي از اين آثار را كه براي نسل جوان غالبا دست نيافتني است گزينش كرده و در مجموعه 10 جلدي كه هر جلد آن به يك شاعر يا عارف اختصاص دارد آماده چاپ كرده ام.

وي افزود: تا كنون 5 جلد از اين مجموعه آماده چاپ شده است و از اين ميان جلدهاي شمس تبريزي، ابوالحسن خرقاني، خيام و حافظ مجوز انتشارشان نيز صادر شده است كه از سوي انتشارات نگاه منتشر خواهند شد.

مولف كتاب "پسر تمام مادران زمين هستم" يادآدور شد: در اين مجموعه هر كجا كه لازم بوده لغت يا اصطلاحي را شرح داده ام و با اين كار زمينه ارتباط مخاطب امروز را كه ارتباط عميقي با متون كهن ندارد فراهم كرده ام.

به گفته اين شاعر يكي از مهمترين بخشهاي اين كتاب، كشف ويژگيهاي شعر امروز در نثر كهن است.

وي با بيان اين كه در برخي از بخشهاي اين مجموعه نثر را به صورت شعر زير هم نوشته است تا امكانات جديدي در شعر و نثر پيش روي مخاطب گذاشته شود گفت: البته اين بدان معنا نيست كه هر اثري كه زير هم نوشته شد شعر به حساب مي آيد. متاسفانه ما در اغلب موارد با تعريفهاي نادرستي در اين عرصه مواجهيم.

مسيح همچنين 2 مجموعه شعر با نامهاي "كتاب علتهاي عشق" و مجموعه "كتاب انسان "را آماده چاپ دارد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن