تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803203737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانش - از چاله به چاه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دانش - از چاله به چاه


دانش - از چاله به چاه

كيوان فيض‌اللهي:از زماني كه كمپاني پرآوازه مايكروسافت آخرين سيستم عاملش، «ويندوز ويستا» را روانه بازار كرد، چيزي نزديك به دو سال مي‌گذرد. ويستا از همان نخستين روزهاي معرفي‌اش در اوايل سال 2007 مورد انتقاد فراوان كارشناسان و كاربران قرار گرفت، انتقادهايي كه بيشتر متوجه مشكلات فراوان آن در زمينه عملكرد و امنيت بود. مشكلاتي از اين دست به اضافه نارضايتي كاربران از وضعيت نه چندان كاربرپسند ويستا باعث شد تا متخصصان مايكروسافت تلاش كنند بسياري از آنها را در قالب «سرويس پك 1» (Service Pack 1) برطرف كنند. شايد علت تاخير مايكروسافت در عرضه سرويس پك 1 ويستا نيز همين مسئله باشد. در واقع سرويس پك 1 ويستا كه خيلي از انتشار آن نمي‌گذرد توانست سر و ساماني به وضعيت نابسامان ويستا بدهد. با اين كه سرويس پك 1 بسياري از مشكلات ويستا را برطرف مي‌كند و نصب آن را به شدت توصيه مي‌كنيم اما معجزه‌اي در كار نيست و انتظار نداشته باشيد كه با نصب آن همه چيز رو به راه شود. در واقع علاوه بر اين كه معجزه‌اي در كار نيست بايد گفت كه سرويس پك 1، مشكلات جديدي را نيز به كامپيوترتان اضافه خواهد كرد. بنابراين اگر با وجود نصب تمام Update‌ها و سرويس پك 1 هنوز با كامپيوترتان مشكل داريد جاي نگراني نيست، شما تنها نيستيد. در ادامه سه تا از مشكلات برجا مانده در ويستا با وجود سرويس پك 1 را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و به چند نكته براي حل آنها اشاره مي‌كنيم. البته مشكلات ويستا به طور قطع به اين سه مشكل محدود نمي‌شود، اما اينها رايج‌ترين و جدي‌ترين مشكلاتي هستند كه به احتمال فراوان بيشتر كاربران ويستا با آن مواجه شده‌اند و مي‌شوند.

برنامه‌هاي ناسازگار
با به روز كردن ويندوز ويستا توسط «سرويس پك 1» عملكرد برخي نسخه‌هاي برخي از نرم‌افزارها كه در نسخه‌هاي قبلي ويستا به خوبي كار مي‌كردند، دچار اختلال خواهد شد. در برخي موارد اين برنامه‌ها بخش عمده‌اي از كارايي‌شان را از دست مي‌دهند و مواردي نيز وجود دارد كه برنامه به كل ديگر قابل اجرا نخواهد بود. اين مشكل به طور عمده كاربردهايي از قبيل آنتي‌ويروس‌ها و «فايروال»‌ها را دچار اختلال مي‌كند. در واقع با نصب سرويس پك 1 روي ويندوز ويستا، كامپيوترتان در معرض انواع خطرات ناشي از ضعف سيستم امنيت قرار مي‌گيرد. البته كمپاني معظم مايكروسافت فهرست مغرضانه‌اي از اين برنامه‌هاي فلج شده را در وب‌سايت‌اش قرار داده است. بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم پيش از نصب «سرويس پك 1» نگاهي به اين فهرست بيندازيد تا ببينيد با به روز كردن سيستم عامل كامپيوترتان چند تا از برنامه‌هاي روي آن را از دست مي‌دهيد. براي حل مشكل، بهترين راه مراجعه به وب‌سايت‌هاي توليدكنندگان اين نرم‌افزارهاست. در واقع بيشتر آنها آپديت‌هايي را روي وب‌سايت شان قرار داده‌اند كه با دانلود و نصب آنها مي‌توانيد از شر مشكلات سرويس پك 1 خلاص شويد.
مشكلات حافظه
نصب 4 گيگابايت حافظه RAM روي يك كامپيوتر خانگي مي‌تواند كاملا رويايي و فوق‌العاده باشد و عملكرد سيستم‌تان را به حد چشمگيري افزايش خواهد داد، اما به شرطي كه سرويس پك 1 را روي سيستم عامل ويندوز ويستا نصب نكرده باشيد. در واقع يكي از مشكلات ويستا كه به هيچ وجه نمي‌توان آن را از سيستم عاملي در اين سطح انتظار داشت اين است كه ويندوز ويستا با خواندن چنين مقدار عظيمي از حافظه RAM مشكل داشته باشد. ويندوز ويستا معمولا در نهايت مي‌تواند تنها چيزي نزديك به 3.5 گيگابايت حافظه RAM را بشناسد. به بيان ديگر اگرچه هزينه قابل توجه يك حافظه پرقدرت و مدرن را مي‌پردازيد اما تنها از بخشي از نعمت عملكرد بالقوه تراشه جديدتان برخوردار خواهيد شد. اين مشكل احمقانه از محدوديت‌هايي ناشي مي‌شود كه در شيوه برهمكنش ميان سيستم عامل ويندوز ويستا با برخي «مادربورد»ها وجود دارد. خوشبختانه اين احتمال وجود دارد كه با به روز كردن (Update) باياس (BIOS، سيستم ورودي- خروجي اصلي) بتوانيد مشكل را برطرف كنيد. باياس اساسا «سفت افزاري» (Firmware) است كه مادربورد كامپيوترتان را به كار مي‌اندازد. كار چندان پيچيده‌اي نيست: ويندوز را دوباره راه‌اندازي (Restart) كنيد و به صفحه نمايش مانيتور چشم بدوزيد تا شماره انتشار (Release Number) باياس سيستم‌تان روي صفحه نمايش نقش ببندد. با توجه به اين كه «شماره انتشار» باياس تنها براي مدت كوتاهي روي مانيتور به نمايش درمي آيد، سريع آن را يادداشت كنيد تا مجبور نشويد ويندوز را دوباره راه‌اندازي كنيد. «شماره انتشار» معمولا به صورت عبارتي ظاهر مي‌شود كه از سه بخش تشكيل شده است: اسم كمپاني سازنده باياس سيستم‌تان، كلمه «BIOS» و يك شماره انتشار مثل «Phoenix BIOS 2.45». پس از يافتن شماره انتشار و نام سازنده مي‌توانيد به وب سايت كمپاني سازنده (براي مثال Phoenix) مراجعه و با دانلود جديدترين نسخه باياس و نصب آن، باياس سيستم‌تان را به روز كنيد. اگر باياس سيستم‌تان با آخرين نسخه ارائه شده در وب‌سايت مطابقت نداشت، جديدترين نسخه موجود از باياس خودتان را دانلود و نصب كنيد. مراقب باشيد، اگر در جريان دستكاري كردن باياس سيستم مرتكب اشتباه شويد ممكن است كامپيوترتان دچار مشكلاتي جدي شود. بنابراين دقت داشته باشيد نسخه به‌روز شده‌اي را دانلود و نصب كنيد كه دقيقا با شماره و مدل باياس سيستم‌تان مطابقت دارد. براي دانلود اين فايل‌ها نيز تنها به وب‌سايت رسمي كمپاني سازنده مراجعه كنيد و از دانلود آنها در وب‌سايت‌هاي غيرمجاز بپرهيزيد.
عذاب دائمي
در سيستم عامل ويندوز ويستا هر بار كه برنامه جديدي نصب مي‌كنيد، سيستم از شما مي‌خواهد كه اجازه ادامه فرايند نصب را به آن بدهيد. گاهي اوقات ممكن است بارگذاري (Loading) يك كاربرد جديد در ويستا، در مقايسه با سيستم‌هاي عامل ديگر، به دو يا چند «كليك» و عكس‌العمل اضافه نياز داشته باشد. در واقع اين جريان به ظاهر بي‌پايان هشدارها و اخطارهاي ويستا به حدي آزار‌دهنده است كه مي‌تواند حتي شكيبا‌ترين كاربران اين سيستم عامل را هم از كوره در ببرد. تمام اين پيام‌هاي آزار‌دهنده هشدار كه توسط ويستا به سوي كاربر شليك مي‌شود، به خاطر ويژگي جديدي است موسوم به UAC User Account Control (كنترل حساب كاربري) كه كمپاني مايكروسافت در ويندوز جديدش قرار داده است. در واقع ويستا با استفاده از اين پيام‌هاي هشدار تلاش مي‌كند از هجوم برنامه‌هاي موذي مثل «اسپاي وير» (Spyware) به كامپيوترتان و نصب ناخواسته آنها جلوگيري كند. با اين حال وقتي فرايند نسبتا سرراست نصب برنامه‌ها در سيستم‌هاي عامل ديگري مثل ويندوز XP و Mac را تجربه كرده باشيد، سه‌بار موافقت كردن براي نصب يك برنامه مي‌تواند ملال‌آور باشد.
براي كاهش دادن اين عذاب مي‌توانيد كاربردهايي كه از سلامت آنها مطمئن هستيد را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه به طور خودكار اجرا شوند. گزينه مربوط به اجراي خودكار برنامه را مي‌توانيد در فهرستي پيدا كنيد كه با زدن كليك راست روي آيكون برنامه موردنظر، باز مي‌شود. اگر احساس مي‌كنيد جريان بي‌پايان پيام‌هاي هشدار‌دهنده هنوز مايه دردسر است، مي‌توانيد ويژگي UAC را به كلي از كار بيندازيد. براي اين كار كافي است روي آيكون «Vista» كه در گوشه سمت چپ پايين دسكتاپ كامپيوترتان قرار دارد كليك كنيد، عبارت «msconfig» را تايپ كنيد و كليد «Enter» را فشار دهيد. اجراي اين فرمان پنجره برنامه پيكربندي سيستم (System Configuration Utility) را باز مي‌كند. روي منوي «ابزارها» (Tools) كليك و سپس «Disable User Account Control» انتخاب كنيد.
براي اين كه سيستم‌تان با پيكربندي جديد كار كند بايد ويندوز را مجددا راه‌اندازي (Restart) كنيد. با اين كه به اين روش از شر پيام‌هاي هشدار خلاص خواهيد شد اما مراقب باشيد كه از كار انداختن ويژگي UAC در ويندوز ويستا به معني خلع سلاح كردن يكي از كليدي‌ترين صفوف دفاعي سيستم عامل‌تان در برابر نرم‌افزار‌هاي مخرب (Malware) خواهد بود. به تازگي مقامات رسمي مايكروسافت اعلام كردند كه متخصصان اين كمپاني مشغول طراحي تغييراتي در ويستا هستند كه بتواند در مورد برنامه‌هايي كه خطر امنيتي پاييني به حساب مي‌آيند، تعداد پيام‌هاي هشدار‌دهنده غير ضروري را كاهش دهد. اما به هر حال تا ايجاد اين تغييرات در ويستا، كاربران اين سيستم عامل بايد در وضعيت ناخوشايند انتخاب ميان امنيت و سلامت عقلي، همچنان بلاتكليف بمانند.
Popular Mechanics, Nov. 2008
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن