تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816653382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خريد و فروش زيارت خانه خدا! معامله دنيا ياآخرت!


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خريد و فروش زيارت خانه خدا! معامله دنيا ياآخرت!
با نزديك شدن موسم حج، آگهي هاي تبليغاتي خريد و فروش آزاد فيش هاي حج و عمره بيشتر رخ مي نمايد؛ آگهي كه در طول سال بر ديوارهاي شهر جا خوش كرده است و هر خواننده اي را پس از اطلاع ازمحتويات آن با اين سوال روبه رو مي كند كه "مگر مي شود آخرتي را با سود دنيوي چوب حراج زد؟"


به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، هم اكنون بسياري از متقاضيان تشرف به سرزمين وحي بايد انتظاري بيش از 11 سال را پشت سر گذارند.
تعداد متقاضيان كثير اين سفر معنوي و زمان طولاني انتظار براي وصل آن سبب شده تا برخي از افراد برخلاف قانون با انتشار آگهي هاي تبليغاتي خريد و فروش آزاد فيش هاي حج عمره وتمتع با ذكر مراحلي كه به نظر قانوني مي آيد، با دريافت هزينه هاي چند برابر مبلغ اصلي ثبت نام، وعده اين سفر را در كوتاه مدت به متقاضيان دهند.
استفاده از اين روش براي بالاترين سفر معنوي شايد يك راه حل سريع براي اعزام و حذف انتظار طولاني باشد، اما آيا بايد سود و زيان هاي معاملات دنيوي به اين سفر نيز راه يابد؟
بر اساس آيين نامه انتقال فيش هاي حج و عمره در سازمان حج و زيارت اين انتقال حتما بايد از طريق سازمان حج و زيارت صورت گيرد و طبق بخشنامه موجود، فقط بستگان درجه يك دارنده فيش، مي توانند آن را در دفاتر اسناد رسمي كشور انتقال دهند؛ در غير اين صورت، واگذاري فيش هاي حج و عمره بايد با نامه اي رسمي از سازمان حج و زيارت باشد.
سازمان حج و زيارت پيش از اين اعلام كرده بود كه براي افراد بالاي 65 سال، اعزام به حج و عمره خارج از نوبت امكان ندارد و نشر مطلبي برخلاف اين را شايعه دانست.
اين سازمان پس از بررسي تعداد افراد مسن متقاضي سفر حج، تنها شرط سني 85 سال به بالا را براي اعزام خارج از نوبت تعيين كرد، اين در حالي است كه در اين گونه آگهي ها حتي به افراد بالاي 65 سال براي اعزام خارج از نوبت وعده داده مي شود!
عاملان خريد و فروش آزاد فيش هاي حج و عمره با اطمينان دادن به متقاضي از اين كه سفر با توجه به انتظار طولاني براي اعزام در صورت طي مراحل معمول، در مدت كوتاهي و با طي مراحل قانوني، امكان پذير است، هزينه هايي چند برابر را كه گاه تا به چهار و شش ميليون تومان نيزمي رسد، از وي دريافت مي كنند.
با وجود اين كه سازمان حج و زيارت اعلام كرده بود عاملان اين اقدامات را شناسايي و از اين افراد به دستگاه قضايي شكايت كرده است، با توجه به توزيع گسترده اطلاعيه و آگهي هاي خريد و فروش حج، ظاهرا اين افراد يا باندهاي مشابه بدون هيچ مشكلي همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند.
برخي از اين آگهي ها حتي در لاي صفحات روزنامه هاي مختلف به صورت روزانه توزيع مي شود.
معامله بر سر خريد و فروش فيش حج حتي روبه روي سازمان حج و زيارت نيز به وضوح صورت مي گيرد و ديوارهاي اطراف اين سازمان هم بعضا ستون تبليغات برخي ازاين آگهي ها است!
خبرنگار ايرنا نيز كه با يكي از اين دلالان برخورد كرده بود، پي جوي خريد و فروش فيش حج شد:
پس از مشاهده دلالان خريد و فروش فيش حج مقابل سازمان حج و زيارت از يكي از آنها قيمت فيش حج تمتع را پرسيدم، او مرا راهنمايي كرد به سوي فرد ديگري كه ظاهرا رهبري اين دلالان را به عهد داشت.
مرد خطاب به رهبر گروه گفت: "ايشان فيش حج تمتع مي خواهند."
مرد پرسيد: "خانم براي خودتان مي خواهيد يا براي سن بالاي 65 سال؟ گفتم: براي خودم.
- چند نفر؟
- دو نفر.
- مي شود 18 ميليون تومان!
به خودم كمي مسلط شدم و پرسيدم: چه وقت عازم مي شويم؟
- همين امسال.
تشكر كردم و پس از خداحافظي با او بلافاصله با شماره هاي داخل آگهي ها تماس گرفتم و اين بار قيمت فروش فيش حج تمتع را جويا شدم. فردي كه به سوال من پاسخ داد، گفت: "اگر فيش مربوط به حج امسال باشد از شما به قيمت يك ميليون و 800 هزار تومان مي خريم!"
اين كه تخلف خريد و فروش فيش حج به امري عادي و عرفي تبديل شده، موضوعي است كه مدير كل روابط عمومي سازمان حج و زيارت نيز با ابراز تاسف از اين اقدام مي گويد: "سازمان حج و زيارت در پيگيري ها خود شكايات متعددي را به قوه قضاييه و ديوان عدالت اداري ارايه كرده است."
"عبدالله نصيري" در گفت و گو با ايرنا تاكيد كرد ديوان عدالت اداري نظر سازمان حج و زيارت را مبني بر اين كه فيش هاي هر فرد مخصوص خود اوست و فرد غريبه ديگري نمي تواند از آن استفاده كند و واگذاري آن تنها بايد با مجوز سازمان حج و زيارت باشد، تاييد كرده و راي خود را در اين مورد صادر كرده است."
نصيري با بيان اين كه ظاهرا يك دلال در اين زمينه فعال است گفت: "قوه قضاييه نيز فعاليت هاي اين دلال را محكوم كرده است و اقدامات متعددي همچون صدور دستور پلمب محل كار اين فرد به نيروي انتظامي را صادر كرده و محل كار او چندين بار پلمب شده؛ ولي متاسفانه پس از چندي مجددا فعاليت خود را شروع كرده است."
نصيري افزود: "اين فرد، دلالي است كه در مسير اداري امور حج قرار مي گيرد و شرايط افراد را متناسب با شرايط سازمان حج و زيارت در نظر مي گيرد."
وي همچنين از نامه نگاري هاي سازمان حج و زيارت با معاونت مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سه سال گذشته خبر داد و گفت: "در اين نامه ها از وزارت ارشاد خواسته شده تا به روزنامه ها دستور دهند هر گونه چاپ آگهي در زمينه نقل و انتقال فيش حج تمتع را با سازمان حج و زيارت هماهنگ كنند."
نصيري ادامه داد: "متاسفانه برخي از روزنامه ها به اين موضوع پايبند نشدند و اين آگهي ها را چاپ كردند."
مدير كل روابط عمومي سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد اخيرا نامه مجددي با راي ديوان عدالت اداري به وزارت ارشاد ارسال كرده ايم و از اين كه برخي از روزنامه ها اين آگهي ها را هنوز چاپ مي كنند، انتقاد كرديم.
وي گفت: "اين انتقاد به روزنامه ها منتقل شد كه متاسفانه پس از آن برخي از روزنامه ها اين آگهي ها را در داخل روزنامه ها قرارمي دهند و ما هم اكنون به دنبال اين هستيم كه از توزيع آنها شكايت كنيم تا اين اقدام خلاف قانون صورت نگيرد."
نصيري خاطر نشان كرد در پيگيري هاي اين سازمان براي جلوگيري از توزيع آگهي هاي تبليغاتي اين فرد در جلوي درب سازمان حج و زيارت، چندين بار به كلانتري محل شكايت شده است.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن