تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806365240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*13 آبان نماد حـق‌طـلـبـي و اسـتـكـبـارسـتـيـزي دانشجويان* گفت‌وگوهاي ايـسـنـا با 14 فعال دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *13 آبان نماد حـق‌طـلـبـي و اسـتـكـبـارسـتـيـزي دانشجويان* گفت‌وگوهاي ايـسـنـا با 14 فعال دانشجويي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در آستانه سالروز تسخير لانه جاسوسي به وسيله دانشجويان پيرو خط امام(ره) در 13 آبان 58، خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در گفت‌وگو با تعدادي از فعالان دانشجويي به بررسي نظرات و ديدگاه‌هاي آنها در رابطه با اين رويداد تاريخي، نقش جنبش دانشجويي در آن زمان و روحيه حق‌طلبي و استكبارستيزي دانشجويان در حال حاضر پرداخت.

13 آبان چراغي در مسير استكبارستيزي دانشجويان است

عدالت‌خواهي و خودجوش بودن دانشجويان رو به رشد است

دبير واحد سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: جنبش دانشجويي كه گوشه‌اي از فعاليت‌هاي انقلاب اسلامي را پوشش مي‌دهد و اهداف انقلاب را دنبال مي‌كند، يكي از مهم‌ترين نقش‌ها را در مبارزه با استكبار و ظلم‌ستيزي دارد.

مجيد مجيري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري حفظ آرمان‌هاي انقلاب و آرمان‌خواهي به عهده‌ي دانشجويان است، بنابراين از مهم‌ترين وظايف دانشجويان است كه بر سر آرمان‌هايشان در مقابل استكبار جهاني، چه بلوك غرب و چه بلوك شرق كوتاه نيايند، پس هميشه حفظ و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب از مهم‌ترين وظايف جنبش دانشجويي است.

وي ضمن اين‌كه 13 آبان را به عنوان يكي از نقاط درخشان انقلاب دانست، افزود: 13 آبان هميشه چراغي براي حركت در مسيرهاي دانشجويي و استكبارستيزي دانشجويان بوده است، بنابراين با توجه به اين‌كه 13 آبان به دنبال يك سري از اهداف و آرمان‌هاي انقلاب شكل گرفت، پس به طور قطع ادامه‌ي راه آن كه جنبش دانشجويي مي‌رود، منطق بر همان اهداف و آرمان‌ها است و تفاوتي نمي‌كند.

مجيري گفت: در زمينه‌ي حق‌طلبي نيز مي‌توان بهتر از گذشته گام برداشت و به نظر مي‌رسد كه عدالت‌خواهي و خودجوش بودن دانشجويان رو به رشد است.

حق‌طلبي و ظلم‌ستيزي از وظايف جنبش دانشجويي است

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه يزد، با اشاره به واقعه 13 آبان، گفت: ايجاد محيط حق‌طلبانه و ظلم‌ستيزي از وظايف جنبش دانشجويي است.

سيدرضا منصوري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه ابتدا بايد مشخص كنيم كه معيار ما به عنوان نسل جوان و دانشجو چيست، اظهار كرد: معيار ما دانشجويان صيانت از آرمان‌هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري است و انتظاري هم كه مقام معظم رهبري به ويژه از بسيج دانشجويي دارند، استكبارستيزي و ايجاد يك محيط عدالتخواهي و حق‌طلبانه در دانشگاه‌ها است.

وي يكي از وظايف جنبش دانشجويي را كه امام (ره) از طريق قيام خود به وسيله‌ي دانشجويان مشخص كردند، استكبارستيزي و مبارزه با ظلم عنوان كرد و گفت: در واقع جنبش دانشجويي هميشه بايد با حمايت علني از مستضعفين جهان اجازه ندهد افراد وابسته به غرب از خود وازدگي نشان دهند يا اعلام موضع منفي در مقابل مستضعفين جهان كنند و يا جرات اين را پيدا كنند كه بتوانند از هر جرياني عليه مستضعفين جهان و به ويژه مسلمين حمايت كنند.

اين فعال دانشجويي افزود: از طرف ديگر جنبش دانشجويي بايد ويژگي‌هاي استكبار و خصومتي كه استكبار به ويژه به مسلمانان و پيشرفت آنان در هر زمينه‌اي دارد را نشان دهند تا ماهيت اصلي غرب كه سرمايه‌داري و به دور از معنويت است نيز نشان داده شود.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اينكه غير از اسلام و دين خدا هيچ چيز نمي‌تواند ما را به سعادت برساند، گفت: با توجه به بحران اقتصادي كه در آمريكا به وجود آمده مي‌توان گفت كه ليبرال دموكراسي هم به نهايت و بن‌بستي رسيده كه نشان مي‌دهد هر كس غير از خدا و دين خدا را معيار خود قرار دهد سرانجام به اين بن‌بست خواهد رسيد و ما بايد بر اين موارد تاكيد كنيم تا جوانان ما از دانشجوياني كه در 13 آبان حماسه آفريدند، الگوگيري كنند.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه يزد در ادامه، تصريح كرد: ما دانشجويان تا زماني مي‌توانيم حق‌طلب باشيم كه تكليف‌گرا باشيم و تا زماني هم مي‌توانيم تكليف‌گرا باشيم كه بر ارزش‌ها و اصول خود پايبند باشيم و تا هنگامي هم مي‌توانيم روي اصول خود محكم بايستيم كه در خيمه ولايت فقيه تحت رهبري معظم انقلاب باشيم كه در اين صورت هيچ‌وقت جنبش دانشجويي و نسل دانشجويي از حق‌طلبي خود دست برنمي‌دارد و اين شاقول و معيار كار ماست.

وي افزود: تا امروز كه سخنان و بيانات مقام معظم رهبري به عنوان محور كار جوانان و دانشجويان است مي‌توان گفت كه آنها به اين اصل كه دانشجويان بايد حق‌طلب و استكبارستيز باشند، تاكيد دارند.

نگاه‌هاي ضدامپرياليستي مبناي حركت‌هاي انقلابي دانشجويان را تشكيل مي‌دهد

دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) با اشاره به اين‌كه جنبش دانشجويي در ايران از ابتدا حول گفتمان مبارزه با امپرياليسم شكل گرفته، گفت: مصداق بارز اين موضوع شهداي 16 آذر و 13 آبان هستند كه در جهت مبارزه با حكومت امپرياليستي آمريكا و نفي وابستگي سران كشور به اين حكومت، جان خود را فدا كردند و خود را در تاريخ جنبش دانشجويي جاويدان كردند.

انساني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: با توجه به اين‌كه هميشه نگاه‌هاي ضد امپرياليستي و ضد قلدرمآبي ميان دانشجويان وجود داشته و پايه و مبناي حركت‌هاي انقلابي دانشجويي را تشكيل مي‌داده است و از آن‌جا كه هم‌چنان شاهديم در جهان كنوني ابرقدرت‌ها و كساني كه خود را در مناسبات جهاني برتر مي‌دانند و نسبت به حقوق بشر و ملت‌هاي دنيا نگاه فاشيستي دارند در صحنه حضور دارند و تحت لواي شعارهاي زيبا و ظاهرا بشردوستانه سعي دارند سلطه هژموني خود را در دنيا ادامه دهند، مسووليت جنبش دانشجويي اين است كه با هوشياري هرچه تمام‌تر، مشي ضدامپرياليستي خود را حفظ كند و در مقابل هرگونه تماميت‌خواهي امپرياليستي جهاني ايستادگي كند.

وي افزود: خوشبختانه در ادوار مختلف جنبش دانشجويي به‌جز برخي دوره‌هاي خاص مبارزه با استكبار در صدر توجهات جنبش دانشجويي وجود داشته است و به‌ويژه اتفاقي كه در 13 آبان افتاد و هم‌چنين تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان خط امام (ره) كه با محوريت انجمن‌هاي اسلامي شكل گرفت، به عنوان موثرترين و كارآترين حركتي كه در تاريخ جنبش دانشجويي شكل گرفته در اذهان دانشجويان ثبت شده و هم‌چنان دانشجويان به اين حركت به ديد حركتي انقلابي و آرمان‌خواهانه نظر دارند.

دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) افزود: با توجه به يك سري تندروي‌ها كه در مقاطعي در جنبش دانشجويي انجام و از طرف مقابل برخوردهاي نامناسبي كه با اين جنبش شده، جنبش دانشجويي دچار محافظه‌كاري‌ها و مصلحت‌سنجي‌هايي شد كه با اصل روح دانشجو بودن و جواني و آرمان‌خواهي دانشجويي در تضاد است. بايد سعي شود، جريان دانشجويي استقلال و تصميم‌گيري خود را حفظ كند و در عين حال با آگاهي نسبت به مسايل و جريان‌ها تصميم‌گيري و مستقل عمل كند.

انساني ادامه داد: جنبش دانشجويي بايد از نزديك شدن به احزاب و جريان‌هاي سياسي كه ممكن است وابستگي ايجاد كنند دوري نمايد؛ چرا كه شايد جريان‌هاي سياسي انتظاراتي از جنبش دانشجويي داشته باشند و باعث شوند دانشجويان ابزار دست اين جريان‌ها قرار گيرند، پس بدنه‌ي جنبش دانشجويي بايد با حفظ هوشياري خود از اين مساله، ممانعت كند و سعي در استقلال فكري و استقلال در تصميم‌گيري و عمل را داشته باشد.

استكبارستيزي ماهيت و ذات جنبش دانشجويي است

مسوول جامعه‌ اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد، درباره‌ي الگوگيري دانشجويان از واقعه 13 آبان، گفت: استكبارستيزي ماهيت و ذات جنبش دانشجويي است و جدايي اين دو مقوله از هم غيرقابل پذيرش است.

رضايي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه پذيرفتن استكبار و ظلم از طرف جنبش دانشجويي نشانه‌ي مرگ و نابودي اين جنبش است، اظهار كرد: حركت دانشجويان مسلمان در 13 آبان سال 58 داراي يكسري مشخصه‌هايي بود كه از جمله آن مي‌توان گفت كه اين حركت خودجوش و مستقل از طرف جنبش دانشجويي نشان‌دهنده‌ي درك صحيح دانشجويان آن زمان نسبت به شرايط زماني انقلاب و جهان اطراف آنها بود.

وي افزود: در واقع دانشجويان آن زمان حركتي را رقم زدند كه به فرموده‌ي امام (ره) به انقلاب دوم لقب گرفت كه شايد به مراتب از انقلاب اول مهمتر و تاثيرگذارتر بود؛ با اينكه از زيرمجموعه‌هاي انقلاب اول محسوب مي‌شد.

اين فعال دانشجويي سومين ويژگي تسخير لانه‌ي جاسوسي در 13 آبان سال 58 را رهبري شجاعانه امام (ره) دانست و بيان كرد: در حالي كه آن زمان اكثر مسوولان كشور با اين حركت مخالف بودند اما رهبري شجاعانه‌ي حضرت امام (ره) كه معتقد بودند حركت دانشجويي بايد حفظ شود، اين رويداد بزرگ را رقم زد.

مسوول جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد، با بيان اينكه اين حركت مهم برهم‌زننده‌ي معادلات و روابط بين‌المللي بود كه بر پايه‌ي استكبار و ظلم شكل گرفته بود، گفت: جنبش دانشجويي به عنوان چشم بيدار جامعه و اينكه بايد جلوتر از جامعه حركت كند مي‌تواند نقش موثري داشته باشد و همانطور كه دانشجويان در 13 آبان سال 58 با ولايت‌پذيري خود از رهبري هوشمندانه امام (ره)، شجاعانه اين حركت را انجام دادند، امروز هم جنبش دانشجويي با پيروي از فرامين مقام معظم رهبري كه مدبرانه اين انقلاب را به پيش مي‌برند، سراپا ايستاده و آن حركت عظيم خود را فراموش نمي‌كند.

وي با بيان اينكه جنبش دانشجويي در حال حاضر قاطع و صريح از اين حركت و حركت‌هاي ظلم‌ستيز در كشور و منطقه حمايت مي‌كند، گفت: دانشجويان مهمترين الگويي كه مي‌توانند از اين حركت بگيرند اين است كه استقلال خود را حفظ كرده و درك صحيحي از شرايط فعلي كشور و جهان داشته باشند و با ولايت‌پذيري خود از رهبري انقلاب، روندي كه آن زمان شكل گرفت را ادامه دهند.

مسوول جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد، در پايان صدور بيانيه‌هاي دانشجويي در امور و حوزه‌هاي مختلف و فعاليت انجمن‌هاي اسلامي در خارج از كشور را از فعاليت‌هاي جنبش دانشجويي در شرايط كنوني عنوان كرد.

حق‌طلبي و استكبارستيزي از وظايف اصلي جنبش دانشجويي است

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي، درباره‌ وظيفه‌ي جنبش دانشجويي در مبارزه با ظلم‌ستيزي و استكبارستيزي، گفت: دانشجويان بايد حق‌طلبي خود را در كنار واقع‌بيني و فهم درست از موقعيت ايران و جهان داشته باشند.

حسين موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به اينكه جنبش دانشجويي و قشر جوان تحمل ظلم و بي‌عدالتي را از هيچ نوعي ندارند، اولين گروهي هستند كه در مقابل ظلم و بي‌عدالتي مي‌ايستند؛ همانطور كه در انقلاب هم ديديم آنها در برخي موارد مثل 13 آبان پيش‌قدم بودند.

اين فعال دانشجويي درباره‌ي الگوگيري جنبش دانشجويي از واقعه‌ي 13 آبان، گفت: براي الگوبرداري نبايد آن حركت را بازسازي كنيم؛ بلكه بايد بفهميم كه هدف آن حركت چه بوده است. در حال حاضر جنبش دانشجويي يا هر قشر ديگري نبايد به اين فكر باشد كه در اعتراض به سفارتي، آن را بگيرد؛ بلكه جنبش دانشجويي بايد در عين مبارزه با ظلم، به سياست خارجي كشور هم توجه داشته باشد و عزت، حكمت و مصلحتي كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند را در سياست خارجي خود رعايت كند چون در حال حاضر منافع ملي ما مهم‌تر از همه چيز است.

وي در ادامه تاكيد كرد: با توجه به اينكه 13 آبان به رابطه‌ي ايران با آمريكا گره خورده، در موقعيت فعلي جهاني بايد از احساسات دور شويم، نه سرسپرده شويم و نه ابزاري براي دشمن‌سازي، بلكه به سمتي برويم كه در صورت امكان، رابطه‌اي با احترام متقابل با كشورهاي منطقه درست كنيم چون اين امر بيش از اينكه به نفع ما باشد به ضرر آمريكاست، چون آمريكا نمي‌تواند كشورهاي منطقه را در مورد ايران ارعاب كند.

دانشجويان از تجارب حاضران در واقعه 13 آبان استفاده كنند

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ايران، درباره‌ وظيفه جنبش دانشجويي در استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي، گفت: دانشجويان حاضر در واقعه 13 آبان سال 58 بايد تجارب خود را به دانشجويان فعلي انتقال دهند و دانشجويان فعلي از اين تجارب استفاده كنند.

عليرضا كيقبادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و دانش‌آموزان بر دو مساله‌ي بغض دشمنان نسبت به ما و بغض مسلمين نسبت به كفار و تفاوت اين دو تاكيد كردند، اظهار كرد: دشمنان از توانمندي ما در عرصه‌هاي علمي و خودسازي معنوي بغض دارند و امكانات خود را عليه ما به كار مي‌گيرند.

اين فعال دانشجويي درباره‌ي نقش جنبش دانشجويي در استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي نيز بيان كرد: همان طور كه از اسم دانشجو برمي‌آيد، در مرحله‌ اول بايد به دنبال درس و علم خود باشد اما از لحاظ ديگر به فرموده امام (ره) و مقام معظم رهبري دانشجو بايد سياسي باشد و به مواضع كشور خود و دنيا آگاهي داشته باشد؛ در واقع بايد در مورد مسائل كشورش از خود حركت و عكس‌العمل نشان دهد و در تمام زمينه‌ها حرفي براي گفتن داشته باشد.

زنده كردن همزمان روح انقلابي‌گري علمي و استكبارستيزي انقلاب را بيمه مي‌كند

مسوول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع)، درباره‌ي وظيفه‌ي جنبش دانشجويي در استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي با توجه به 13 آبان، گفت: اگر بتوانيم همزمان روح انقلابي‌گري علمي و استكبارستيزي واقعي را در جنبش دانشجويي زنده كنيم، انقلاب ما براي چندين سال آينده بيمه است.

مجتبي باباخاني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه در واقعه‌ي 13 آبان، انگيزه و هدف دانشجويان و روح انقلابي‌گري تاثيرگذار بوده است، اظهار كرد: 13 آبان از عواملي بود كه باعث شد كه روح انقلاب زنده بماند و علت تاكيد امام (ره) و مقام معظم رهبري هم بر واقعه‌ي 13 آبان اين بود كه روح انقلاب زنده ماند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد اين روح انقلاب را زنده نگه داريم، گفت: ما بايد ببينيم كه روح 13 آبان كجا زنده مي‌شود و در آن وظيفه ما متناسب با آن درسي كه از 13 آبان گرفتيم چيست؟ كه اگر امروز بتوانيم اين كار را انجام دهيم و در عرصه‌هاي مختلف متناسب با آن درسي كه گرفته‌ايم تصميم‌گيري كنيم روح 13 آبان زنده مي‌ماند و جنبش دانشجويي سرحال و سرزنده به كار خود ادامه مي‌دهد.

اين فعال دانشجويي درباره‌ي الگوگيري از واقعه‌ي 13 آبان، گفت: اگر اين روح انقلابي زنده باشد در عرصه‌ي درس و توليد علم به سمتي مي‌رويم كه متناسب با روح انقلاب و اصل اسلامي باشد كه در اين راستا اگر صرفا به توليد علم پرداخته شود اين همان چيزي است كه دشمنان ما مي‌خواهند كه دانشجويان فقط در فضاي علمي بمانند و جنبش دانشجويي راكد شود.

وي روند جنبش دانشجويي را رو به اصلاح دانست و بيان كرد: اصل در جنبش دانشجويي بايد وحدت باشد و با توجه به اينكه يكي از مشكلات اصلي جنبش دانشجويي در حال حاضر اين است كه هر چند به سمت تكامل و تعامل مي‌رود ولي تشكل‌هاي دانشجويي مختلف با هم رابطه ندارند. اگر وحدت بين دانشجويان را به وجود آوريم خيلي از مشكلات جنبش دانشجويي حل مي‌شود و بنابراين اين رابطه بايد مستحكم شود.

حق‌طلبي از خصوصيات 13 آبان است

گفتمان 13 آبان همچنان در ميان دانشجويان وجود دارد

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با تاكيد بر اينكه گفتمان حق‌طلبي سيزده آبان همچنان در ميان دانشجويان به صورت جدي وجود دارد، اظهار كرد: حق‌طلبي يكي از خصوصيات سيزده آبان است.

صادق شهبازي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در آستانه‌ي سالگرد واقعه سيزده آبان گفت: آمريكا به عنوان مهمترين نماد استكبار جهاني است كه اقدامات بسياري را در دنيا و همچنين عليه ايران انجام داده است.

اين فعال دانشجويي، حق‌طلبي و آرمان‌خواهي را از ويژگي‌هاي جوانان و دانشجويان برشمرد و اظهار كرد: استكبارستيزي و ظلم ستيزي جزء افكار يك جوان مسلمان است و اساسا تفكر اسلام ناب با نفي كفر و استكبار همراه است. از اين رو جنبش دانشجويي وظيفه‌ي خود مي‌داند كه براي مقابله با آمريكا دست افرادي را كه به دنبال اسلام سازش و اسلام آمريكايي هستند را ببندد .

شهبازي خاطر نشان كرد: در اوايل انقلاب، مبارزه با دشمن و آمريكا با تسخير لانه‌ي جاسوسي تجلي پيدا كرد، اما امروز مواجهه نرم افزاري با دشمن و همچنين مبارزه با كفر، شرك و استكبار بايد در جنبش دانشجويي وجود داشته باشد .

وي با تاكيد بر اينكه استكبارستيزي و ارائه ساير پيام‌هاي محوري اسلام ناب به دنيا و همچنين مرزبندي تئوري از عدالت به عنوان محوري‌ترين اصول ايستادگي در مقابل استكبار است، گفت: ارائه الگويي از تمدن اسلامي از وظايف جنبش دانشجويي است كه جنبش عدالت‌خواهي براي رفع معضلات موجود بايد شاخصه‌هايي را براي ايجاد تمدن اسلامي و دستيابي به آن معرفي كند و در كنار آن از دست‌آوردهاي كسب شده، دفاع كند.

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويي همچنين اظهار كرد: مساله‌ي بعدي ارائه الگويي مناسب براي ملت‌هاي دنيا است تا بتوان حكومتي بدون وابستگي به استكبار جهاني را محقق كرد. براي اين كار مهمترين كليدواژه، تحقق خودكفايي در كشور است. در اين رابطه مي‌توان با استفاده از تريبون‌هاي موجود در جنبش دانشجويي و با روشنگري و آگاهي به مردم، با ظلم و استكبار و هرگونه كوتاهي و سازش مقابل استكبار جهاني و در راس آن آمريكا مقابله كرد.

شهبازي با تاكيد بر اينكه تفاوت بين گفتمان مقاومت و سازش‌طلبي از ملاك‌هاي مورد نظر جنبش دانشجويي در انتخابات است، گفت: جنبش دانشجويي در انتخابات از همه‌ي افراد در دو جناح كشور و ساير خرده گفتمان‌هاي موجود چنين سوالاتي را خواهد پرسيد و عملكرد آن‌ها را در ين حوزه‌ها به صورت جدي بررسي مي‌كند.

وي در ادامه تاكيد كرد : بنابر باور جنبش دانشجويي نياز جدي به بازگشت به تعاريف امام(ره) و مقام معظم رهبري به خصوص شروط 22 گانه‌ي ايشان در مورد رابطه و مذاكره با استكبار جهاني و آمريكا وجود دارد كه اين موضوع را مي‌توان در چهار حوزه‌ي كلي تغيير خلقيات آمريكا در مقابله با دنيا ،‌ اصلاح اقدامات گذشته و فعلي استكبار جهاني عليه جمهوري اسلامي، به دست آوردن توانايي‌هاي تحقيقاتي و پيدا كردن وزنه در معاملات جهاني و گفتمان سازي داخلي و بين‌المللي براي مبارزه با استكبار بيان كرد.

به گفته‌ي شهبازي، جنبش دانشجويي به صورت جدي با گفتماني كه مبارزه با آمريكا را موجب انزواي جمهوري اسلامي مي‌داند، مقابله مي‌كند و در مقابل به اقداماتي كه آمريكا را در ميان مردم و دولت‌ها به انزوا مي‌كشد، مي‌پردازد.

دبير جنبش عدالت خواه دانشجويي خاطرنشان كرد: گفتمان‌سازي داخلي و بين‌المللي براي مبارزه با استكبار از طريق تريبون‌هاي دانشجويي و رسانه‌هاي داخلي و چه از نظر بين‌المللي و ارتباط با روشنفكران ، علما،‌دانشجويان ، طلاب و ساير جوانان به عنوان پيشروان و نخبگان جهان اسلام و ساير نقاط دنيا نياز به ارتباط بسيار زيادي دارد و نبايد به برگزاري چند همايش محدود شود؛ بلكه بايد با ارتباطات فكري و دوجانبه و جدي جوانان و دانشجويان ايراني با اين حلقه‌ها و جهان اسلام و جبهه‌ي مقاومت جهاني بتوان آرماني كه امام(ره) از جنبش دانشجويي و مسوولان نظام يعني تشكيل بسيج جهاني مستضعفين خواستند، را تحقق بخشيد.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: مبارزه با توانايي و منابع قدرت و دست اندازي آمريكا در داخل كشور چه در قالب گروه‌ها و شركت‌هاي تجاري و يا در قالب كنوانسيون‌هاي بين‌المللي نظير wto بايد صورت گيرد. اما متاسفانه در طول سه دهه گذشته از درون دو جناح به ظاهر متخاصم كشور مسائلي همچون لزوم جهاني شدن و الحاق به wto را بدون هيچ حركتي كارشناسي جدي شنيده‌ايم .

وي افزود: اين نوع نگاه ساده لوحانه، دانشجويان و مردم را به ياد مثل معروف "خر به رفت" مي‌اندازد در واقع با تكرار و بزرگ نمايي يك مساله تلاش مي‌شود تا مقاومت مردم به صورت آگاهانه يا نا‌آگاهانه شكسته شود و بر اين اساس چارچوب‌هاي رسمي نظام سلطه و روندهاي اقتصادي آن‌ها پذيرفته مي‌شود.

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با تاكيد بر اينكه بايد آمادگي جدي را براي هرگونه منازعه احتمالي سخت افزاري داشت، گفت: اين موضوع بايد در قالب‌هايي همچون آماده‌سازي فضاي رسانه‌يي و مردم و يا كسب آمادگي براي نشان‌دادن قدرت و پيشگيري از هرگونه اقدام استكبار جهاني صورت گيرد.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: در جهت حذف دست‌اندازي‌هاي آمريكا بايد به فكر تحريم و حذف جدي شركت‌ها و كمپاني‌هاي آنها بود. اين موضوع مي‌تواند به صورت مستقيم و يا غير مستقيم صورت گيرد البته جنبش دانشجويي در طول چند دهه گذشته به صورت‌هاي مختلف با شناسايي و حذف آنها و يا تلاش براي تحقق خودكفايي در كشور در دراز مدت تلاش كرده تا آنها را خلع يد كند.

وي اظهار كرد: در اين قضيه بايد حضور جدي رسانه‌اي و مردمي اتفاق افتد؛ چراكه آنچه انقلاب ما را به صورت جدي با بقيه انقلاب‌ها متفاوت و در قالب نظريه‌هاي مختلف به عنوان انقلاب كاسِتي در جهان معروف كرد، استفاده‌ از پتانسيل‌هاي مردم براي رساندن پيام به ساير افراد در منطقه‌ي خودشان بود.از اين رو در حال حاضر مي توان با توجه به فرصت‌هاي موجود فعلي همچون شبكه‌ي جهاني اينترنت در اين راستا تلاش كرد.

شهبازي با تاكيد بر اينكه جنبش دانشجويي در طول سه دهه گذشته‌ در جهت تبديل اين موضوع به گفتمان عمومي كشور تلاش كرده است، گفت: جنبش دانشجويي در صدد است راه‌هاي جديدي را براي ضربه زدن جدي و نه شعاري در مقابله با آمريكا به كار گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه گفتمان حق‌طلبي سيزده آبان همچنان در ميان دانشجويان به صورت جدي وجود دارد، اظهار كرد: مهمترين دليل اثبات اين موضوع توجه دانشجويان براي مبارزه با آمريكا و حذف زياده طلبي‌هاي آنها در داخل كشور است. مهمترين نماد عملي اين موضوع را مي‌توان در مساله‌ي انرژي هسته‌يي ديد. از سوي ديگر شاهديم كه در بين دانشجويان و مردم كساني مورد تاييد قرار مي‌گيرند و مسوولاني مورد ستايش هستند كه حداقل در زمينه‌ي شعار مبارزه‌ي خود را با آمريكا اعلام مي‌كنند.

دبير جنبش عدالت خواه دانشجويي در پايان گفت: اعتراضات صورت گرفته به سازش طلبي‌ها در طول دو دهه گذشته و در زمان حاكميت جناح‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه اين مساله به عنوان مساله‌ي جدي و بيدار ادامه دارد. بر اين اساس دانشجويان و مردم كساني كه به انحاي مختلف صحبت از سازش مي‌كنند را كنار گذاشته‌اند. آنها در دوره‌ا‌ي برخي از آنها را از حاكميت اخراج و در دوره‌ي ديگر با بي مهري‌ها و اعتراضات خود به طرفداران سازش و كساني كه به هر نحو در جلوي آمريكا از مواضع ملي مردم كوتاه آمدند، اعتراض كردند.

بايد با آگاهي‌بخشي به دانشجويان نقشه‌هاي استكبار را نقش بر آب كنيم

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران اظهار كرد: جنبش دانشجويي در روز سيزده آبان با تسخير لانه جاسوسي به مبارزه با استكبار پرداخت.

سينا كمال‌خاني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: جنبش دانشجويي در روز سيزده آبان و در روزهايي كه انقلاب به تازگي پيروزشده بود، احساس كرد كه در درون كشور جايي وجود دارد كه مي تواند به حيثيت كشور دست‌اندازي كند، بنابراين درچنين شرايطي تصميم به قطع دست استكبار جهاني و كسب استقلال كشور گرفت و لانه جاسوسي آمريكا را تسخير كرد.

وي ادامه داد: در آن زمان عده‌اي از دانشجويان پيرو خط امام با بررسي اوضاع و شرايط آن روز با اعتماد به نفس و خودباوري سعي در جلوگيري از دست‌اندازي موجود در كشور را كردند.

اين فعال دانشجويي در بيان تفاوت جنبش دانشجويي در آن روزگار و حال حاضر گفت: در حال حاضر جنبش دانشجويي دچار محافظه كاري شده است. بدان معنا كه با وجود ديدن بسياري از دست‌اندازي‌هايي كه به حريم ، چارچوب و امنيت كشور از لحاظ سياسي، اقتصادي و ... وارد مي‌شود اما درگير مسائل حاشيه‌اي همچون مسائل بين تشكلي مي‌شود . نتيجه‌ي اين موضوع دور شدن از هدف اصلي استكبارستيزي و عدم اطلاع جامعه نسبت به فضاي موجود و اتفاقات رخ داده در داخل و سطح كشور است .

كمال خاني ابراز عقيده كرد: در حال حاضر جنبش دانشجويي در مصلحت انديشي‌هاي خود غرق شده است كه اين موضوع جنبش دانشجويي را به حاشيه رانده است.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران در ادامه گفت: جنبش دانشجويي در روز سيزده آبان با تسخير لانه جاسوسي با استكبار مبارزه كرد، اما مبارزه با استكبار امروز به گونه‌اي ديگر نمود پيدا كرده است؛ چرا كه در حال حاضر استكبار و دشمن خارجي و داخلي به صورت فيزيكي وارد عرصه نمي‌شود و از طريق كتاب،‌ جزوه، اينترنت و ... سعي در منحرف كردن قشر نخبه‌ي جامعه دارد .

كمال خاني افزود: با اين وجود برخي از تشكل‌هاي دانشجويي تصور مي‌كنند كه بايد به شكل آن زمان و در همان قالب نسبت به استكبار و دشمن عكس‌العمل نشان داد؛ اين موضوع درست نيست و گاهي اوقات باعث كامل كردن پازل دشمن مي‌شود؛ چرا كه در حال حاضر در عرصه‌ي بين المللي تسخير و هجوم به يك سفارت‌خانه نه تنها جواب نمي‌دهد بلكه هزينه‌ي سنگيني را به دولت و ملت وارد مي‌كند. بر اين اساس بايد از طريق نرم افزاري و آگاهي به دانشجويان و مردم از طريق رسانه‌ها و مطبوعات، الگوها و نقشه‌هاي استكبار را نقش بر آب كرد.

اين فعال دانشجويي در پايان با تاكيد بر اينكه يكي از شعارها و اهداف تشكل‌هاي دانشجويي در سطح دانشگاه‌ها، حق‌طلبي است كه مي‌توان آن را به عنوان يكي از نكات مثبت و با اهميت جنبش دانشجويي مطرح كرد، گفت: آنچه در اين ميان مهم است تعريف حق و ناحق است؛ چرا كه با وجود اينكه برخي از تشكل‌هاي دانشجويي شعار حق‌طلبي را سر مي‌دهند اما بسياري از اعمالشان در تعارض با حق قرار دارد، از سوي ديگر برخي از تشكل‌ها نيز با وجود شناخت درست از حق، نمي‌توانند به خوبي از آن دفاع كنند.

13 آبان 58 نماد استقلال‌طلبي دانشجويان است

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با تاكيد بر اينكه مي‌توان از سيزده آبان الگوي اعتقادي و فكري گرفت، اظهار كرد: تسخير سفارت آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) در سيزده آبان 58 نماد استقلال طلبي دانشجويان بود.

مريم عباسي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،گفت: دانشجوياني كه با تكيه بر اراده‌ي خود در پيروزي انقلاب اسلامي نقش‌آفريني كردند، با اتكا بر تحليل‌هاي خود توانستند در سيزده آبان 58 لانه‌ي جاسوسي را تسخير كنند؛ آنها با آگاهي كامل نسبت به شرايط و موقعيت كشور در جهان و شرايط بين‌المللي و بدون در نظر گرفتن ملاحظات غير ضروري تصميم‌شان را عملي كردند .

اين فعال دانشجويي ادامه داد: اين دانشجويان در عملي ساختن تصميمات‌شان ملاحظات غير ضروري را در نظر نگرفتند و از آنجا كه خود را پيرو خط امام(ره) مي‌دانستند، با داشتن اطمينان قلبي از رضايت امام(ره) اما بدون هزينه كردن از شخصيت ايشان، اين حركت را انجام دادند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر ويژگي حق‌طلبي و استقلال‌طلبي در بين دانشجويان همچنان وجود دارد، معتقد است: با اين وجود شرايط به گونه‌يي است كه دست‌هايي در صددند تا اين حق‌طلبي را كاناليزه كنند و دانشجويان را در سيري كه خود خواهان آن هستند، قرار دهند. نتيجه اين موضوع عدم اتكاي دانشجويان به تحليل‌هاي خود و تصميم سازي و تصميم گيري طبق شرايط موجود و محدوديت‌ها است.

عباسي نژاد خاطر نشان كرد: از آنجا كه اكنون شرايط ايران در عرصه‌ي بين‌المللي تغيير كرده است نمي‌توان هيچ الگوي شكلي را از تسخير لانه‌ي جاسوسي گرفت. اما مي‌توان از سيزده آبان الگوي اعتقادي و فكري گرفت؛ چرا كه دانشجويان با اتكا به خود و بدون در نظر گرفتن هيچ ملاحظه‌ي غيرضروري حتي آينده‌شان را براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هايشان به خطر انداختند.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر حفظ پيشرفت و توسعه كشور در عين حق‌طلبي و استكبارستيزي، ادامه داد: در حال حاضر بعد از گذشت سي سال از انقلاب اسلامي، نگاه آمريكا اينگونه است كه چه طور و از چه جايگاهي مي‌تواند به داخل كشور وارد شود، از اين رو بايد نسبت به اين مساله تحليل‌هاي درستي داشت.

عباسي نژاد در ادامه توضيح داد: در چند سال اخير آمريكا گروه‌هاي استكبارستيز را اينگونه نشان مي‌دهد كه اين گروه‌ها از مردم جدا هستند و با وجود داشتن نام اسلامي اعمال خشن و غير اسلامي و غير ديني را مرتكب مي‌شوند. اين موضوع باعث شده است كه آمريكا پديده‌ي استكبار ستيزي در جهان را پديده‌ي جدا از مردم نشان دهد و اين پديده را غيرمردمي بداند؛ به طور مثال تشكيل گروه القاعده به عنوان گروهي استكبارستيز و با داشتن به ظاهر نام ديني، به اعمال خشن و ترور دست مي‌زند كه اين كارها با روش و منش اسلامي سازگار نيست و آمريكا با نشان دادن گروه القاعده استكبارستيزي و آمريكا ستيزي را جدا از مردم عنوان مي‌كند.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران ادامه داد: آمريكا در تلاش است تا در كشورهايي كه سياست‌هاي ضدآمريكايي اتخاذ مي‌كنند، بحث جدايي مردم از حاكميت را مطرح كند و يا در صورت وجود چنين شكافي، اين شكاف را پررنگ‌تر كند؛ از اين رو نظام‌هاي سياسي در وهله‌ي اول بايد مراقب باشند كه از مردم جدا نشوند و همچنين در اتخاذ مواضع ضد امپرياليستي طوري عمل نكنند كه مردم با آنها همراه نباشند؛ چرا كه دراين صورت آمريكا از اين شكاف استفاده خواهد كرد.

عباسي نژاد درپايان تاكيد كرد: همچنين نظام‌هاي سياسي نبايد به گونه‌يي عمل كنند كه مردم جلوتر از آن‌ها حركت كنند؛اتفاقي كه در سيزده آبان افتاد، اين بود كه مردم و دانشجويان جلوتر از نظام سياسي و دولت موقت در بحث استكبار ستيزي حركت كردند؛ از اين روبايد نقطه‌ي تعادل و تناسبي بين استكبار ستيزي،‌ پيشرفت، توسعه و همراهي مردم ايجاد شود. البته در غير اين‌صورت مطمئنا با كند روي و تندروي‌ها، قشر آگاه و فرهيخته همچون دانشجويان نقش‌آفريني خواهند كرد.

روحيه‌ حق‌طلبي و استكبارستيزي در حركت‌ جريانات دانشجويي مشاهده مي‌شود

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا، درباره‌ وظيفه جنبش دانشجويي در مبارزه با استكبار و ظلم‌ستيزي، گفت: روحيه‌ي حق‌طلبي و استكبارستيزي در حركت‌ جريانات دانشجويي مشاهده مي‌شود.

سميه چيتي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: حضور دانش‌آموزان و دانشجويان در واقعه 13 آبان نشان مي‌دهد كه تاثيرگذارترين قشر در جهت دادن به جريانات سياسي، قشر تحصيلكرده و اهل علم هستند.

وي افزود: حضور دانش‌آموزان در روز 13 آبان بيانگر نقش پررنگ آنهاست و اين پيام را براي تشكل‌هاي دانشجويي به همراه دارد كه بايد براي حضور دانش‌آموزان و دخيل كردن آنان در جريانات سياسي برنامه‌ريزي كنند.

اين فعال دانشجويي افزود: با توجه به اينكه در 13 آبان سال 58 به دانش‌آموزان از طريق امام (ره) يا دانشجويان جهت داده شد امروز هم تشكل‌هاي دانشجويي بايد براي حضور دانش‌آموزان برنامه‌ريزي كرده و از حضور اين خيل عظيم استفاده كنند.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا، گفت: اگر تشكل‌هاي دانشجويي دغدغه‌اي براي انقلاب و كشور داشته باشند بايد امروز هم به صورت متحد نيازسنجي كنند و بر طبق آن عمل كنند؛ چون اگر همه تشكل‌ها با هم اتحاد داشته باشند، اين نيازسنجي نتيجه‌ي بهتري خواهد داد.

13 آبان نشان‌دهنده شجاعت، حق‌طلبي، عدالت‌خواهي و استكبارستيزي دانشجويان است

دبير كل اتحاديه‌ تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي (اتحاديه اول)، درباره وظيفه‌ جنبش دانشجويي در استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي با اشاره به واقعه 13 آبان، گفت: 13 آبان و حركت دانشجويان در آن روز نشان‌دهنده هوشياري، شجاعت، حق‌طلبي، استكبارستيزي، عدالت‌خواهي و ولايت‌مداري دانشجويان بود.

محمودي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه 13 آبان روز بسيار بزرگي در تاريخ زرين انقلاب اسلامي است و شامل مناسبت‌هايي چون تسخير لانه‌ي جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام، روز مبارزه با استكبار جهاني، روز دانش‌آموز مي‌شود، اظهار كرد: اگر چه 13 آبان به نام روز دانش‌آموز است ولي به معناي واقعي روز دانشجو است و زماني كه انقلاب اسلامي در سال 57 به پيروزي رسيد امام امت قانع نبودند؛ چرا كه در برخي موارد زمام امور به دست عده‌اي سكولار و دين‌ستيز مانند بني‌صدر بود كه دانشجويان در 13 آبان سال 58 با رشادت و از خودگذشتگي اين كار بزرگ يعني تسخير لانه‌ي جاسوسي آمريكا را انجام دادند تا تكليف سره از ناسره مشخص شود.

وي افزود: اين كار مهم باعث شد كه نيروهاي دلسوز نظام و انقلاب امورات جامعه‌ي اسلامي را به دست بگيرند تا جايي براي منافقين و معاندين باقي نماند، در واقع اين حركت بزرگ دانشجويان به تعبير امام (ره) انقلاب دوم نام گرفت كه محور آن دانشجويان بودند.

دبير كل اتحاديه‌ي تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان اينكه دانشجو در جبهه‌ي حق و عدالت‌گرايانه‌ي خود به اين حقيقت مهم يعني ولايت‌مداري دست يافت، اظهار داشت: جريان‌سازي، پيش‌رو بودن، عدالت‌خواهي، آرمانگرايي دانشجو از وظايف و رسالت مهم جنبش است كه اين شاخص‌ها دست به دست هم داد تا دانشجويان با تقواي كامل آن روز بزرگ را خلق كنند.

وي درباره‌ي الگوگيري دانشجويان از واقعه‌ي 13 آبان، گفت: اگر دانشجوي آن زمان، اين حركت مهم را انجام داد به خاطر اين بود كه حضرت امام (ره) در قيد حيات بودند و دانشجويان ولايت‌مدار و پيروان خط امام (ره) با استفاده از چراغ و روشنايي ولايت ايشان به اين مهم دست يافتند كه امروز هم ما دانشجويان وظيفه داريم كه حول محور چراغ نوربخش ولي فقيه يعني مقام معظم رهبري حركت كنيم و الگوي ما آن دسته از جوان‌هايي هستند كه به اين تشخيص رسيدند كه با رهبري امام امت و روحاني پيشتاز در نوك پيشاني ملت قرار گيرند.

دبير كل اتحاديه‌ي تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي، افزود: دانشجويان در عرصه‌هايي چون انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فعال بودند ولي امروز جبهه‌ي واقعي مبارزه دانشجويان در بحث نظامي نيست؛ بلكه با تاكيد مقام معظم رهبري، علم، عالم‌پروري و حركت در جهت نخبگي در حوزه‌هاي علمي و سياسي و جنبش نرم‌افزاري است كه ما با حركت محكم در اين راستا هم گوش به فرامين مقام معظم رهبري داده‌ايم و هم ملت ايران را طبق سند چشم‌انداز به نوك قله خاورميانه سوق خواهيم داد.

محمودي ادامه داد: امروز جبهه‌ ما جهاد علمي و سياسي است و دانشجويان امروز جهادگران علمي و سياسي هستند.

روحيه حق‌طلبي هنوز بين دانشجويان زنده است

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تبريز درباره وظيفه جنبش دانشجويي در استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي باتوجه به 13آبان گفت: روحيه حق‌طلبي هنوز بين دانشجويان زنده است.

عليرضا صلحي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه اين گونه فعاليت‌ها مانند 13آبان را تحت شرايط خاصي مي‌توان انجام داد، اظهار كرد: در سال 58 جو انقلاب حاكم بود و رهبري امام خميني(ره) وجود داشت ولي در حال حاضر نمي توان از دانشجوياني كه به نسبت بي تفاوت تر هستند انتظار چنين كارهايي را داشت، هرچند كه جسته و گريخته برخي فعاليت‌ها انجام مي‌شود كه نشان مي دهد جنبش دانشجويي هنوز زنده بوده و نسبت به مشكلات و تغييرات جامعه حساس است.

اين فعال دانشجويي با بيان اين عقيده كه كه روحيه حق‌طلبي در دانشجويان كاهش يافته است، اظهار كرد: البته اين كاهش به معناي سكوت دانشجويان نيست و در اين رابطه جريان شناسي براي دانشجوياني كه مي‌خواهند تاريخ معاصر را بياموزند و از سوي ديگر براي اين كه در جريان شناسي بعد از انقلاب نقش بازي كنند، بسيار مهم است.

13 آبان هيمنه استكبار را شكست

عمده‌ترين كار جنبش دانشجويي شكستن هيمنه استكبار است

دبير شوراي مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران با تاكيد بر اين كه در 13 آبان 58، هيمنه استكبار شكسته شد، گفت: 13 آبان روزي است كه با برداشتن نقاب از چهره‌هاي استكبار، چهره زشت آن به مردم دنيا نشان داده شد.

اسماعيل حشمتي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: از آن جا كه يكي از دستاوردهاي 13 آبان 58 و تسخير سفارت آمريكا، شكستن هيمنه استكبار بود بنابراين جنبش دانشجويي بايد با عبرت از اين موضوع، در جهت شكستن اين هيمنه تلاش كند تا افرادي كه تحت استضعاف قرار دارند بدانند كه چهره استكبار، چهره‌اي پوشالي است.

وي، عمده‌ترين كار جنبش دانشجويي را شكستن هيمنه استكبار عنوان و خاطر نشان كرد: براساس اين رفتارها، اعتماد به نفس كشورها و ملت ها براي شكستن هيمنه دشمن زياد مي‌شود.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اين كه به گفته ي بسياري عقلاني ترين انقلاب، انقلاب اسلامي ايران بود، گفت: از آن جا كه انقلاب اسلامي يك انقلاب باز بود، جنبش دانشجويي توانست با تسخير سفارت آمريكا انقلاب دومي را ايجاد كند. بدان معنا كه پيروزي انقلاب اسلامي در جهت ايجاد حكومت اسلامي براي مستضعفان بود و تسخير سفارت آمريكا قدمي براي نشان دادن اسناد چهره پوشالي آمريكا و استكبار بود.

حشمتي ادامه داد: با تسخير سفارت آمريكا چهره زشت و كارهاي جاسوسي آمريكا بيش از پيش هويدا شد؛ البته درحال حاضر نيز اگر چنين امكاني در همه سفارت هاي دنيا باشد جاسوسي‌هاي آمريكا در آن كشورها به خوبي مشخص خواهد شد.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: از آن جا كه كمك به مستضعفين و فلسطين و جنبش‌هاي آزادي بخش جزء اهداف انقلاب اسلامي است و همچنين با توجه به سيره عملي پيامبر اسلام، جنبش دانشجويي بايد در جهت تحقق عدالت در سطح بين‌المللي و داخل كشور تلاش كند.

دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران اظهار كرد: 13 آبان روزي بود كه نقاب از چهره استكبار برداشته شد و چهره زشت استكبار جهاني به مردم دنيا نشان داده شد.

حشمتي در ادامه با تاكيد بر اين كه جنبش دانشجويي بايد در جهت تحقق عدالت تلاش كند، اظهار كرد: انبياء الهي تلاش كردند تا در كنار تعاليم الهي، عدالت را در جوامع بشري محقق كنند از اين رو جنبش دانشجويي به عنوان قشر فرهيخته بايد در اين راه حركت كند.

وي در پايان گفت: ممكن است كساني همچون استكبار جهاني و آمريكا مقابل عدالت بايستند و كارهايي همچون اشغال عراق را رقم زنند از اين رو دراين شرايط وظيفه جنبش دانشجويي ايستادگي در مقابل ظلم و تاثيرگذاري در عرصه ي بين المللي و داخلي است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن