تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820428299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه فرهنگي
نقد و بررسي در شهر كتاب‌

نشست هفتگي شهر كتاب در روز 14 آبان ماه به نقد و بررسي مجموعه دانش معاصر اختصاص دارد.‌

مجموعه كه تاكنون هشت جلد آن به همت انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است به تبيين دانش‌هاي مختلفي چون: پرسش‌هاي بنيادي علم، سير تحولات فيزيك، سرگذشت فيزيك نوين، نظريه‌هاي مهم درباره آگاهي، منطق كامپيوتر و برنامه‌نويسي و فلسفه علم‌مي‌پردازد.‌

ويژگي اين مجموعه، زبان ساده و همه فهم آن است كه عموم علاقه‌مندان مي‌توانند با اين مفاهيم آشنا شوند.‌

به گزارش روابط عمومي شهر كتاب، اين نشست ساعت 30/16 سه‌شنبه با حضور حسين معصومي همداني، محمدرضا خواجه‌پور، رضا رضايي، هومن پناهنده و... برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به سالن اجتماعات شهر كتاب واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت شرقي مراجعه كنند.‌

جشنواره كتاب سال دانشجويي 27 آبان برگزار خواهد شد

پانزدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي و دومين دوره كتاب سال قرآني همزمان با شانزدهمين دوره هفته كتاب سال جمهوري اسلامي ايران 27آبان به مناسبت روز كتاب، دانشگاه و دانشجو برگزار خواهد شد.

عاطفي، مسئول دبيرخانه پانزدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي با بيان اين مطالب به ايسنا، استقبال دانشجويان شركت‌كننده در اين جشنواره را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: بيشترين كتابهاي رسيده به دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي اختصاص دارد.

مراسم پانزدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي و دومين دوره كتاب سال قرآني در تالار شهيدمطهري دانشگاه تربيت‌مدرس برگزار خواهد شد.

كاهش 40 درصدي نيروهاي فرهنگي تهران در سال جاري‌

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اعلام كرد: تهران بايد طبق قانون مجلس شوراي اسلامي و ضوابط بودجه سال 87، 40 درصد نيروهاي فرهنگي خود را در سال جاري كاهش دهد.

مهدي نويد ادهم ،در گفت‌وگو با ايسنا تاكيد كرد: براي اجرايي شدن قانون فوق، مكانيزم‌هايي نياز است كه يكي از اين مكانيزم‌ها، ادغام كلاس‌هايي كه تا حدي كم جمعيت هستند و در نتيجه آزاد شدن نيروهاي اين كلاس‌هاست.

وي افزود: مكانيزم ديگر، ادغام كلاس‌هاي بعدازظهري، با توجه به آسيب‌پذيري بيشتر يادگيري در بعدازظهر نسبت به صبح و خستگي دانش‌آموزان و معلمان دراين ساعات است و براين اساس، كلاس‌هاي بعدازظهر، به صبح منتقل مي‌شوند كه اين نوع تدابير، سبب شده كه در بعضي مناطق، ما با كلاس‌هاي درس با تراكم بيشتر روبرو شويم و براي مديريت اين كار، هم‌اكنون آموزش و پرورش در حال برنامه‌ريزي است.‌

تجهيز 30 هزار كتابخانه مدارس به سامانه نرم‌افزار

وزارت آموزش و پرورش، در هفته كتاب، 30 هزار كتابخانه را در مدارس متوسطه كشور به سامانه نرم‌افزار مديريت كتابخانه تجهيز مي‌كند.

به گزارش ايرنا از ستاد اطلاع‌رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، برگزاري جشن كتاب در مدارس كشور به‌ويژه در دوره ابتدايي، بزرگداشت روز كتاب، دانش‌آموز و خانواده در تمامي مدارس كشور، تجليل از دانش‌آموزان كتابخوان برتر مدارس و تقدير از كتابداران فعال و برگزيده كتاخانه‌هاي آموزشگاهي، از جمله برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش در هفته كتاب است.

نخستين تمبر اختصاصي رونمايي شد

با آغاز به كار دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب، نخستين تمبر اختصاصي در كشور رونمايي شد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحيه دومين جشنواره ملي دانشجويي دختران آفتاب در سالن فارابي دانشگاه هنر برگزار شد.

در اين مراسم، تمبر ملي يادبود جشنواره با حضور مسئولان رونمايي شد.

كتاب تاثيرپذيري شاعران كرد عراق و ايران از حافظ‌

فرهنگستان هنر، به مناسبت گردهمايي مكتب شيراز، كتابي با عنوان را منتشر مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي مكتب شيراز، كتاب توسط دكتر سيداحمد پارسا تاليف شده است. هدف از گردآوري اين كتاب،‌مشخص شدن ميزان آشنايي سرآيندگان كرد زبان به ويژه كرد عراقي با سروده‌هاي حافظ است.

همچنين اينكه شعر شيراز به‌ويژه سروده‌هاي حافظ چه تاثيري برذهن و زبان سرآيندگان كرد داشته است و ديگر آنكه شيوه‌هاي تاثيرپذيري سرايندگان كرد به ويژه سرآيندگان كرد عراقي از سروده‌هاي حافظ چگونه است.

اين كتاب شامل چهار فصل و در قطع رقعي است كه به مناسبت برگزاري گردهمايي مكتب شيراز، آذرماه امسال منتشر خواهد شد.

‌طرح تأسيس تالار هنري دردست بررسي است‌

مشاور هنري مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي تاكيد كرد كه طرح تاسيس تالار دايمي حراج آثار هنري دردست بررسي است.

غلامعلي طاهري در گفت‌وگو با ايرنا يادآور شد كه اين طرح از اولويت‌هاي دفتر هنرهاي تجسمي و وزارت ارشاد است و پيشنهاد اجراي اين طرح از طرف انجمن هنرهاي تجسمي ايران 15 سال پيش به وزارت ارشاد ارائه شده است.

وي با بيان اينكه به زودي اين طرح توسط شوراي عالي سياستگذاري هنري تصويب مي‌شود، افزود: راه‌اندازي اين تالار بزرگ براي فروش آثار هنرمندان با هدف شكوفايي اقتصاد هنر،‌مدت‌ها است كه در دستور كار مسئولان هنري قرار دارد و با توجه به همت و عزم مسئولان فعلي، زمان آن رسيده است كه اين طرح عملي شود.‌

اجراي پانتوميم بهرام ريحاني در حمايت از كودكان‌

بهرام ريحاني، هنرمند پانتوميم كار ايراني همراه با هنرمنداني از كشورهاي چين، فرانسه و يونان در پروژه نمايش پانتوميم و تهيه غذا براي كودكان گرسنه زمين، حضور خواهد داشت.

اين هنرمند پانتوميم كار به ايسنا، گفت: اين پروژه در چارچوب برنامه تهيه غذا براي كودكان گرسنه جهان است كه از سوي يونيسف اجرا مي‌شود و در اين پروژه از اوايل آذرماه برنامه‌هايي در كشورهاي اتيوپي، نيجريه و اندونزي در قالب يك كار گروهي اجرا مي‌شود و هر برنامه، غذاي يك روز 1000 كودك گرسنه تهيه خواهد شد.

به گفته او اين پروژه با شعار جلب توجه افكار عمومي جهانيان است نسبت به وضعيت زندگي كودكان در سراسر دنيا و بهبود سطح تغذيه و زندگي اجرا مي‌‌شود.




 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن