تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندان هاي پايتخت بيش از گنجايش زنداني دارند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: زندان هاي پايتخت بيش از گنجايش زنداني دارند
اگر سياست هاي قوه قضاييه در مورد زندان زدايي ادامه پيدا نمي كرد اكنون بيش از 220 هزار زنداني در پايتخت داشتيم.


محمود سالار كيا معاون دادستان تهران در امور زندانها در گفتگو با برنا گفت: زندان به عنوان يكي از مجازات هاي اصلي در قوانين ما است. متاسفانه اغلب محكوميت هاي كشور به زندان ختم مي شود.با سياست هاي جديد قوه قضاييه از سال 81 به بعد سياست زندان زدايي در محور برنامه هاي قوه قرار گرفت به طوري كه كيفري در سال 81 و 82 بالغ بر 175 تا180 هزار زنداني داشتيم كه اگر اين رويه ادامه پيدا مي كرد ، اكنون شاهد بيش از 220 هزار زنداني بوديم.

وي ادامه داد با رويكرد مثبت قوه قضاييه شاهد رشد منفي تعداد زنداني در استان تهران هستيم به طوري كه اكنون در 7 زندان و ندامتگاه استان 145 هزار نفر در زندان هستند.

سالار كيا گفت: اولين هدف از زنداني شدن افراد بحث تنبيه و ندامت مجرم است. زندان اثر خود را زماني نشان خواهد داد كه مجرم احساس ندامت و پشيماني كند. با ارسال لايحه اي به مجلس خواستار جايگزني مجازات هايي به جاي زندان شده ايم. به طوري كه ما مي خواهيم زندان را به عنوان آخرين مجازات به كار بگيريم نه اولين مجازات تا اثر خودش را بتواند بر مجرم بگذارد.

سازمان زندان ها برنامه هاي خوبي براي زندانيان در نظر گرفته است

معاون دادستان تهران در امور زندانها، در ادامه با اشاره به برنامه هاي سازمان زندان ها گفت: سازمان زندان ها براي تنبيه زندانيان برنامه هاي ويژه اي در نظر گرفته است، به طوري كه با برگزاري كلاس ها و برنامه هاي فرهنگي زندانيان را براي ورود به جامعه آماده مي كنند به طوري كه اميد اثر بخشي اين حركات بسيار بالاست.

اعطاي مرخصي به زندانيان داراي ضوابط خاصي است

سالار كيا در مورد اعطاي مرخصي به زندانيان گفت: مرخصي به زندانيان مالي جهت صلح و سازش با شاكيان داده مي شود به طوري كه آنها در ايام مرخصي بتوانند رضايت شاكيان خود را جلب كنند.در سال گذشته اكثر محكومين توانستند با استفاده از اين مرخصي رضايت شاكي خود را جلب كنند.
وي در ادامه در مورد نحوه دادن مرخصي به مجرمان خطرناك گفت: مجرمان خطرناك بايد در ايام مرخصي با توجه به هما هنگي انجام شده با پليس هرشب خود را به كلانتري محل سكونت معرفي و از بودن خود در محدوده مشخص خبر دهد.

او در مورد آمار مجرمين خطرناك كه در ايام مرخصي مرتكب جرم مي شود گفت: فقط يك صدم آنها مرتكب جرم مي شوند كه گرچه از نظر آمار بسيار اندك است ولي ما به شدت با آن دسته كم نيز برخورد مي كنيم.

معاون دادستان تهران در امور زندانها، گفت: وقتي زندانيان در دوران مرخصي به آغوش جامعه و خانواده بر مي گردند، پس از مرخصي و در تنهايي خود در زندان به فكر جبران گذشته بر مي آيند وي از ديگر عوامل دادن مرخصي به مجرمين خطرناك را بيماري و يا فوت اقوام زنداني دانست.

اين تعداد زندان جوابگوي استان تهران نيست

سالار كيا در زمينه تعداد زندان در پايتخت نيز گفت: هم اكنون داراي 7 زندان باز داشتگاه و ندامتگاه هستيم كه هركدام براي جرايم خاصي در نظر گرفته شده است: به طوري كه در بحث طبقه بندي از نظر جرايم زندان اوين به محكومان مالي و سياسي، زندان قزل حصار به مواد مخدر، زندان مركزي به جرايم عادي مثل سرقت و رجايي شهر به محكومين ويژه مثل قتل سرقت مسلحانه اختصاص دارد و آمار زندانيان از نظر تفكيك جنسيت،نوع بزه و سن مجرم هر روزه به دادستاني ارسال مي شود.

نظارت ويژه دادستان بر زندان،زنداني و زندانبان

معاون دادستان در امور زندان ها در ادامه در پاسخ به سوال بحث نظارت دادستاني بر كار زندانبانان گفت: دادستان تهران بر 3 فاكتور زندان زنداني و زندانبان نظارت مي كند به طوري كه اين 3 موضوع بر يك ديگر اثر موضوعي دارند و اگر اشكالي در يكي از آنها پديد آيد و مرتفع نگردد ممكن است اثر منفي بگذارد به همين دليل دادستان خود مستقيم بر اين 3 فاكتور نظارت مي كند. و ضرورتا زندانبانان بايد آموزش هاي لازم را ببينند به همين دليل سازمان امور زندان ها براي آنها برنامه ها و آموزش هاي خاصي را مشخص كرده است.

كهريزك گنجايش 200 مجرم را دارد

محمود سالار كيا در مورد بازداشتگاه موقت كهريزك نيز گفت:كهريزك براي مجرمان جرايم خاص تعبيه شده است و معمولا مجرماني از قبيل زورگير، سارقان مسلح،سارقان باندي و كساني كه برهم زننده نظم جامعه هستند و با اعمال مجرمانه اقدام به قدرت نمايي و شمشير كشي در سطح شهر مي كنند.
وي با اشاره به زير نظر بودن كهريزك توسط دادستاني گفت: بازداشتگاه كهريزك داراي گنجايش 200 نفر است و اكثر مجرمان خطرناك و فروشندگان مواد مخدر به آنجا منتقل مي شوند.

تا پايان سال تمام زندان هاي پايتخت با دوربين كنترل مي شوند.

سالار كيا با اشاره به متناسب نبودن جمعيت كيفري با زندان ها بيان كرد: اگر جمعيت كيفري با زندان ها در تناسب نباشد رسيدن به مطلوب ها با تاخير مواجه مي شود. سالار كيا ادامه داد: به دليل ها و متانسب نبودن جمعيت زنداني با زندان و نظارت بيشتر برآنها تا پايان سال تمام زندان ها به دوربين هاي مدار بسته مجهز مي شوند. زيرا اين كار عامل مهمي در جهت پيشگيري وقوع جرم در زندان است.

كانون اصلاح و تربيت را زندان نمي دانيم

سالار كيا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در كانون اصلاح و تربيت گفت: ما در آمارها كانون اصلاح و تربيت را زندان محسوب نمي كنيم و در اقدامات خود آنجا را براي اصلاح متهمين زير 18 سال در نظر گرفته ايم و با انجام كارهاي فرهنگي آموزشي زمينه ورود دوباره آنها را به جامعه فراهم مي كنيم. وي با اشاره به وجود 280 تا 300 فرد زير 18 سال در كانون گفت: سرقت بيشترين جرم افراد حاضر در كانون اصلاح و تربيت است.

دختران فراري زير نظر دادستان تهران

محمود سالار كيا در مورد سرنوشت دختران پايتخت گفت: پس از دستگيري، آنها با نظر دادستان به عنوان نماينده مدعي العموم به بهزيستي سپرده و سازمان بهزيستي موظف است آنها را در خانه ريحانه نگهداري كند. دادستان در راستاي احقاق حقوق عامه به اين نوع پرونده ها رسيدگي ميكند .
وي در پايان در مورد كودكان و افراد بي سرپرست نيز گفت: آمار دقيقي از دختران فراري و كودكان بي سرپرست وجود ندارد و افرادي كه با مشكلات روحي در گير هستند و خانواده اي براي آنها وجود ندارد با نظر دادستان به اداره سرپرستي و يا در اختيار بهزيستي قرار مي گيرند.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن