تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب‌هاي قرآني نيازمند كارگروه ويژه/40معاون فرهنگي خانه كتاب:بهبود وضعيت كيفي كتاب‌هاي قرآني نيازمند راهكارهاي كاربردي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: كتاب‌هاي قرآني نيازمند كارگروه ويژه/40معاون فرهنگي خانه كتاب:بهبود وضعيت كيفي كتاب‌هاي قرآني نيازمند راهكارهاي كاربردي است
گروه ادب: بهبود وضعيت كيفي كتاب‌هاي قرآني و ديني نيازمند اعمال راهكارهاي كاربردي است و بررسي اين موضوع عزمي جدي را مي‌طلبد.
«علي اوجبي» معاون فرهنگي خانه كتاب، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: افرادي مانند انديشمندان و علماي حوزه دين و مولفان و نويسندگان بايد به دانش روز و زبان عرضه آموزه‌هاي ديني و قرآني مسلط شوند تا جايي‌كه بتوانند به شبهات پاسخ مناسب دهند و نياز روز جامعه علمي قرآني و ديني و مخاطب را دريافته و بر طبق آن به تأليف كتب ديني و قرآني دست بزنند.

او با رد كردن ضعيف عمل كردن اداره امور كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به نظر مي‌رسد پايين بودن سطح كتاب‌هاي قرآني و ديني، مواجه نبودن با كتاب‌هاي برجسته در اين حوزه و كمبود تحقيقات جديد در حوزه قرآن‌پژوهي و دين‌پژوهي ارتباطي با اداره كتاب و بخش مميزي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نداشته باشد، زيرا در واقع وظيفه اداره كتاب بررسي آثار است و آثاري كه حداقل ويژگي‌هاي كتاب را دارا هستند، اجازه چاپ را دريافت مي‌كنند؛ البته در حوزه قرآني و ديني حساسيت بيشتر است و كارشناسان كتاب‌ها را از اين جهت كه مخالف با ارزش‌هاي قرآني و ديني و ضرورت‌هاي اين حوزه نباشند، نيز بررسي مي‌كنند.

او ادامه داد: طبق قانون، كتاب‌هاي قرآني و ديني اگر مخالف با ارزش‌هاي ديني نباشند، ضد آن را ترويج ندهند و تحريف و بدعت نيز نداشته باشند، بايد مجوز چاپ بگيرند.

اوجبي گفت: نازل بودن كتاب‌ها تنها اختصاص به كتاب‌هاي حوزه قرآن و دين ندارد، بلكه در بين ساير حوزه‌هاي نشر نيز شيوع يافته است؛ براي مثال در حوزه شعر نيز كتاب‌هاي نازل بسياري به چاپ مي‌رسد و اين هيچ ارتباطي با اداره كتاب ندارد، بلكه مولفان و ناشران ضعيف عمل مي‌كنند. همين حالا هم كه مميزان حداقل‌ها را در نظر مي‌گيرند و مجوز چاپ مي‌دهند با موجي از اعتراض‌ها مواجه هستند و بايد درنظر گرفت با سخت‌گيري بيشتر و تنها مجوز دادن به كتاب‌هاي ايده‌آل با چه موجي از مخالفت مواجه خواهند شد.

نويسنده كتاب «سهروردي به روايت اشكوري و اردكاني» افزود: اين درست است كه در اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد از كارشناسان خبره‌ استفاده شود، اما بايد توجه داشت كه هم‌اكنون نيز در حوزه ديني و قرآني در اين اداره از كارشناساني صاحب‌نظر كه خود از مولفان هستند و از استادان حوزه و دانشگاه محسوب مي‌شوند، استفاده مي‌شود.

مترجم كتاب «الصراط المستقيم، في‌ربط‌الحادث‌بالقديم» تصريح كرد: تشكيل كارگروه بررسي و مميزي كتاب‌هاي ديني و قرآني زماني ضرورت تشكيل دارد كه به اين نكته برسيم كه در اداره كتاب كارشناسان خبره اين فن استفاده نمي‌شود، در وضعيت فعلي با توصيفاتي كه گفته شد، ضرورتي براي تشكيل آن وجود ندارد.

سردبير ماهنامه «كتاب ماه دين» در رابطه با سپردن بخشي از مميزي به ناشران گفت: اين مسأله كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بخشي از مميزي را به ناشران بسپارد تا هم انتقادات وارده كمتر و وضعيت كتاب‌ها مناسب‌تر شود، موضوعي خوبي است، اما در صورتي‌كه اين مقولات ضابطه‌مند شود، ملاك‌هاي قاعده‌مند و منضبطي ارائه شود و اداره كتاب ناشراني را كه توانايي لازم داشته باشند شناسايي كند، هيچ اشكالي نخواهد داشت، هرچند كه اگر قرار باشد بخشي از مميزي را به بخشي از ناشران واگذار كنند، با انتقادات بيشتري روبرو خواهيم شد؛ انتقاداتي از قبيل اينكه عدالت برقرار نشده، اين ناشر توانايي ندارد و يا ناشران دولتي را ترجيح مي‌دهيد.

اوجبي در پايان گفت: هر چه معيارهاي مميزي شفاف‌تر باشد و ناشران و نويسندگان با اصول و معيارهاي مميزي بيشتر آشنا باشند خود را بيشتر بر آن منطبق مي‌كنند و كمتر با مشكل مواجه خواهيم شد، چرا كه بخشي از مشكلات فعلي ناشي از نبود آگاهي ناشران و نويسندگان از معيارهاي مميزي كتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

يادآوري مي‌شود «علي اوجبي» كه به تازگي به سردبيري ماهنامه «كتاب ماه دين» منصوب شده، دبير علمي بيست‌وسومين و بيست‌وچهارمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران نيز بوده و هم‌اكنون در سمت معاون فرهنگي خانه كتاب نيز مشغول به فعاليت است.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن