تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816788749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميران، گزينه سرمربيگري تيم ملي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ميران، گزينه سرمربيگري تيم ملي جوانان
رزمي- گروه ورزشي:
چهاردهمين دوره رقابت‌هاي جودو قهرماني جوانان جهان در حالي در بانكوك به پايان رسيد كه تيم چهارنفره جوانان ايران نتوانست به مدالي دست پيدا كند.

در شرايطي كه تيم ما در 2 دوره قبلي اين مسابقات 2 مدال نقره و 2 برنز كسب كرده بود، در بانكوك نه تنها به مدالي دست پيدا نكرد بلكه هيچ كدام از اعضاي تيم چهارنفره ايران از مرحله يك هشتم نهايي هم جلوتر نرفتند.

تيم جوانان ايران در بانكوك ايرادات فني و مشكلات بسياري داشت، جابه‌جايي در اوزان مهمترين مشكل تيم بود و از همه مهمتر باخت با يك امتياز يوكو به جودوكار ناشناسي از مكزيك را نمي‌توان به هيچ عنوان توجيه كرد. با اين وجود نمي‌توان با صراحت اعلام كرد، جودو ايران در اين مسابقات شكست خورده چرا كه جام چهاردهم تحت‌الشعاع تغيير قوانين مسابقات و داوري بود؛ تغييراتي كه دو روز قبل از شروع مسابقات تصويب و سپس به اجرا گذاشته و باعث شد حداقل دو عضو تيم ايران از رفتن به گروه بازنده‌ها محروم شوند.

نتايج كسب‌شده تيم‌ملي با واكنش منفي و توامان كارشناسان و منتقدان روبه‌رو شد، آنجايي كه رئيس فدراسيون جودو به انتقاد از عملكرد جودكاران پرداخت و گفت: «نتايج تيم‌ملي جودوي جوانان در مسابقات جهاني تايلند رضايت‌بخش نبود و به تناسب، ساير كشورها از رشد خوبي برخوردار شده بودند.»

رضوي كه با حضور خود در فدراسيون جودو از تغييرات و اصلاحات اساسي سخن گفت هرگونه تصميم‌گيري در مورد نتايج كسب‌شده را به جلسه كميته فني واگذار مي‌كند: «پس از بازگشت تيم‌ملي از مسابقات جهاني هنوز از نزديك با كادرفني تيم‌ملي صحبت نكرده‌ام تا نظرات آنها را بشنوم. به همين دليل در انتظار دريافت گزارش كادر مربيان تيم‌ملي جوانان از اين رقابت‌ها هستم.»

وي درباره تغييرات قوانين مسابقات جودو و ميزان تاثير آن برعملكرد تيم‌ملي جودو ايران گفت: «نمي‌شود اين تغيير قوانين را ناديده گرفت، زيرا در هر حال اگر تغييرات قوانين خوب باشد براي همه است و آسيب آن نيز براي همه خواهد بود. در اصل اثرات اين قوانين براي همه يكسان خواهد بود و شاهد بوديم ساير كشورها از جمله كره نيز از اين تغييرات آسيب ديدند. اين مسابقات نشان داد جوانان ما از شرايط مطلوبي در پشتوانه‌سازي برخوردار نيستند. ما به سهم خود تمامي‌ حمايت‌هاي لازم را از تيم جوانان انجام داديم تا نتايج مناسب حاصل شود. در هر صورت اين تيم نيازمند پشتوانه‌سازي، برنامه‌ريزي و بازنگري است.»

رئيس فدراسيون جودو اما اين مسئله را كه محمود ميران به عنوان گزينه سرمربيگري تيم‌ملي جوانان مدنظر فدراسيون قرار دارد، را رد نمي‌كند و ادامه مي‌دهد: «دليل اصلي حضور ميران در بانكوك اين بود كه حضور من در اين اعزام منتفي شد و با توجه به تجربيات ميران از وي خواستم تا تحليل فني خود را از اين رقابت‌ها ارائه كند. به زودي نيز گزارش وي را دريافت خواهم كرد.

البته در بحث تيم‌ملي جوانان از قبل هم بحث بازسازي، ارتقا و برنامه‌ريزي در كل ساختار تيم‌ملي مطرح بوده است كه درخصوص كادرفني اين تيم هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌ام.» رضوي در ادامه اين گفت‌وگو، درباره حمايت از تصميمات سرمربي تيم‌ملي بزرگسالان تصريح كرد: «در جهت سالم‌سازي و تقويت تيم‌ملي همه نوع حمايت را از سرمربي و كادرفني تيم‌ملي انجام مي‌دهم. همواره در ادوار گذشته اردوهاي تيم‌ملي اتفاقاتي رخ داده است كه در اين سال‌ها به عنوان دبير و نايب رئيس فدراسيون در جريان آن قرار داشته‌ام. ما اعتقاد به نظم و برنامه‌ريزي داريم و از تصميمات سرمربي حمايت خواهيم كرد.»

تغيير ساختار فني جودو

ميران كه در مسابقات بانكوك مانند سايه‌اي بالاي سر كادر‌فني كنوني جودو قرار داشت و با ماموريت نظارت فني جودوكاران به بررسي شرايط اين تيم پرداخت از تغيير ساختار فني جودو ايران سخن گفت: «باتوجه به قوانين جديد داوري، بايد سبك تكنيك ايران به طور كامل تغيير كند. در قوانين جديد داوري فدراسيون جهاني، تمامي ‌فنوني كه از كشتي‌هاي محلي كشورهاي مختلف وجود داشت، حذف شده و اجراي آن اخطار خواهد داشت يا امتياز چنداني به آن تعلق نمي‌گيرد.»

وي ادامه داد: «اجراي بسياري از اين فنون براي جودوكاران ما بسيار راحت بود و تبحر خاصي در آن دارند. تغيير قوانين، كار جودو ايران را بسيار سخت كرده است.»

كاپيتان اسبق تيم‌ملي خاطر نشان ساخت: «اين قوانين به نفع كشورهايي است كه از سبك ژاپني استفاده مي‌كنند. اروپايي‌ها نيز جودوكاران تكنيكي زيادي دارند. به همين دليل، كار براي آنها ساده‌تر از ما خواهد بود.»

وي درباره تك‌حذفي شدن رقابت‌ها از اين پس، تصريح كرد: «اين قانون، جودو را خيلي سخت كرده و ديگر شانس، تاثيري در مبارزات نخواهد داشت. در گذشته، هر كس به مرحله يك چهارم‌نهايي مي‌رسيد، شانس كسب مدال داشت ولي اكنون در اين دور، بازنده راهي جدول بازنده‌ها نمي‌شود.»

ميران درباره عملكرد تيم جوانان در تايلند اظهار داشت: «سطح اين رقابت‌ها بسيار بالا و اجراي قوانين جديد، كار جودوكاران همه كشورها را سخت‌تر كرده بود.» گزينه سرمربيگري تيم‌ملي جوانان، بزرگترين مشكل اين تيم را اينگونه بيان داشت: «بزرگ‌ترين مشكل تيم ما كمبود تجربه نسبت به تيم‌هاي اروپايي بود. البته جودو ايران نياز به كار فراواني دارد؛ به ويژه با تغييرات داوري، بايد به طور كل سيستم تكنيكي ايران را تغيير دهيم.»
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن