تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين جلسه محاكمه متهم به قتل ديروز در دادگاه كيفري تشكيل شد جدال بر سر اثبات قتل يا خودكشي بانوي خبرنگار


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اولين جلسه محاكمه متهم به قتل ديروز در دادگاه كيفري تشكيل شد جدال بر سر اثبات قتل يا خودكشي بانوي خبرنگار
گروه حوادث؛ دومين جلسه رسيدگي به پرونده مرگ بانوي خبرنگار كه دو سال پيش به طرز مرموزي جان باخت با جدال وكلاي طرفين پرونده بر سر وقوع قتل يا خودكشي به پايان رسيد و هيات قضات ادامه رسيدگي را به آينده موكول كردند.به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي اين جلسه محاكمه علي دلداري نماينده دادستان تهران متن كيفرخواست را تقديم دادگاه كرد. طبق اين كيفرخواست، نماينده دادستان متهم پرونده را در مرگ معصومه، خبرنگار ايپنا، مقصر شناخته و خواستار مجازات او شده بود. از آنجا كه شوهر معصومه در جلسه اول مدعي شده بود بانوي خبرنگار به دست او به قتل نرسيده بلكه خودكشي كرده است و همچنين نواقصي كه در پرونده وجود داشت آن زمان هيات قضات پرونده را به دادسرا بازگردانده و خواستار رفع اين ابهامات شده بود. در جلسه ديروز پس از تقديم كيفرخواست، قاضي عزيزمحمدي رئيس دادگاه از مادر معصومه به عنوان ولي دم خواست در جايگاه حاضر شود و مجدداً درخواست خود را مطرح كند. وي گفت؛ من تقاضاي مجازات متهم را دارم. او دخترم را بسيار آزار داد و بعد هم به قتل رساند. معصومه دختر پاكدامني بود. براي اينكه من ناراحت نشوم از مشكلاتش صحبت نمي كرد اما اين اواخر متوجه شده بودم مشكلي دارد.وي ادامه داد؛ روز دوم عيد بود كه دخترم معصومه و شوهرش به خانه ما آمدند. معصومه با چادر سوخته و صورتي نامرتب به خانه ما آمده بود، هيچ وقت او را تا اين حد پريشان نديده بودم. خيلي ناراحت شدم و از او خواستم هر چه اتفاق افتاده را بگويد. معصومه سكوت كرد. پرسيدم چرا با چادر سوخته به خانه ما آمدي و شوهرش ناراحت شد و گفت معصومه همسر من است و خودم تصميم مي گيرم چه زماني برايش لباس بخرم. به معصومه گفتم يك چادر نو دارم، داخل كمد است آن را بردار و سر كن، قبول نكرد. آنها پس از ناهار از خانه ما رفتند، قرار بود فرداي آن روز معصومه به منزل برادرش برود كه خبر دادند، فوت شده است.

استدلال وكيل اولياي دم

سپس منصور ياورزاده وكيل مدافع اولياي دم در برابر قضات قرار گرفت و هفت دليل براي اثبات قتل معصومه به دست شوهرش ارائه داد. وي گفت؛ متهم مرد بددل و كج انديشي است و معصومه هميشه از اين مساله ناراحت بوده و چند بار هم به خانواده اش گفته بود از اينكه شوهرش تلفن همراه و كيفش را بازرسي مي كند ناراحت است. دوستان نزديك معصومه نيز اين موضوع را تاييد كرده اند. دومين دليل، گزارش پزشكي قانوني است كه در آن قيد شده دلايلي به نفع قتل وجود دارد. وجود آثار كبودي روي مچ هر دو دست، كبودي هاي موجود در كمر و نقاط مختلف بدن و آثار زخم دفاعي در دست ها نشان از آن دارد كه معصومه در برابر قاتلش مقاومت كرده و با او درگير هم شده است. سومين دليلي كه براي اثبات قتل مي توان در پرونده پيدا كرد آثار خراشيدگي است كه در صورت متهم وجود داشته. اين آثار ناشي از درگيري متهم و مقتول بوده چرا كه معصومه قصد داشته از دست قاتل فرار كند. وكيل اولياي دم در ادامه گفت؛ متهم مدعي است آنچه معصومه با آن خودكشي كرده بند لباس كاراته است كه البته بايد متذكر شوم، اين بند متعلق به متهم است. اما نكته مهم تر اينكه مگر مي شود يك زن بندي را چند بار دور گردنش بپيچد و بعد آن را از دو طرف با دستانش آنقدر بكشد تا خفه شود. متاسفانه اين ادعاي متهم است كه بايد بگويم ادعاي غلطي است چرا كه زنان وقتي قصد خودكشي دارند، در اكثر مواقع با سم و دارو به زندگي شان پايان مي دهند و به چنين شيوه خشني متوسل نمي شوند. نكته بعدي كه بايد اشاره كرد صحبت هاي برادر متهم است. وي مدعي است وقتي وارد خانه خواهرش شد فهميد جسد معصومه پشت يك در قفل شده قرار دارد و زماني كه او را برگرداند مشاهده كرد صورت متوفي سياه است. در اين باره بايد به اين موضوع توجه داشت كه محلي كه جسد كشف شده يك پنجره خروج اضطراري داشته يعني قاتل مي توانسته معصومه را بكشد، در را قفل كند و از پنجره خارج شود. دوم اينكه اگر متهم و برادرش مدعي هستند معصومه تا صبح حالش خوب بوده و حتي ساعت 50/8 صبح با جاري خودش صحبت كرده است پس چطور صورت معصومه كبود بوده. كبودي و فساد جسد حداقل پنج تا شش ساعت بعد از مرگ از ناحيه شكم شروع مي شود و تا زماني كه اين كبودي به صورت برسد بايد زمان زيادي بگذرد بنابراين معصومه در واقع شب قبل از كشف جسد به قتل رسيده است.ياورزاده افزود؛ كسي كه قصد خودكشي دارد معمولاً از قبل چنين تصميمي مي گيرد. كسي كه خانه تكاني كرده و بسيار باسليقه و تميز خانه را مرتب مي كند و هفت سين مي چيند در واقع اميد به زندگي دارد. در نامه هايي كه از مقتول پيدا شده او مرتب از خداوند مي خواسته كمكش كند و حتي ذكر كرده كه «خداوندا مي دانم تو شرايط خوشبختي را برايم فراهم مي كني.» بنابراين هيچ قصد خودكشي در اين نامه ها وجود ندارد و به نظر مي رسد تمامي آنچه در صحنه جرم بوده صحنه سازي است.

پرسش و پاسخ

پس از آنكه وكيل اولياي دم دلايل خود را مطرح كرد متهم در جايگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت؛ من باز هم مي گويم اتهام قتل را قبول ندارم و معصومه خودكشي كرده است.سپس قضات دادگاه به طرح پرسش از شوهر بانوي خبرنگار پرداختند.

- قاضي؛ تو مدعي هستي ساعت 50/8 صبح روز حادثه با همسرت تماس داشتي در حالي كه پرينت تلفن چنين چيزي را نشان نمي دهد، در اين باره چه مي گويي؟

متهم؛ همسرم با تلفن همراه من تماس گرفت، قطع كردم و دوباره به خانه زنگ زدم. معصومه گفت با لباس عروس به خانه ات آمدم و با لباس عروس هم مي روم. گفتم اگر اين كار را بكني من دنبالت نمي آيم. گوشي را قطع كرد. چند دقيقه بعد دوباره تماس گرفتم. گوشي را جواب نداد من هم تصور كردم به خانه مادرش رفته است.

- همسر برادرت گفته ساعت 50/8 معصومه با او تماس گرفته و به فاصله يك ربع به خانه شما رسيده است در حالي كه پرينت تلفن چنين چيزي را نشان نمي دهد و تماسي گرفته نشده است، در اين مورد توضيحي داري؟

در اين مورد حرفي ندارم و در جريان نيستم.

- شما مدعي شديد از مغازه روبه روي منزل با شما تماس گرفته شده و مرد مغازه دار خبر فوت همسرتان را داده است در صورتي كه آن زمان مرد مغازه دار در محل كارش نبوده است. در اين باره توضيح بدهيد.

نه اين طور نيست، صاحب مغازه خودش با من تماس گرفت.

- انگيزه همسرت از خودكشي چه بود؟

از وقتي كه به خواستگاري رفتم تا زماني كه با هم زندگي مان را آغاز كنيم، مشكل داشتيم. زماني كه جواب مثبت از خانواده معصومه گرفتم، به او گفتم چند روز ديگر مي خواهم به مكه بروم و خواستم معصومه با من بيايد. خانواده اش راضي نشدند و معصومه كه خيلي دوست داشت به مكه برود به شدت ناراحت شد. بعد از روز نامزدي ما خانواده معصومه از من خواستند هر چه شادباش گرفته ام به آنها بدهم. مدعي بودند چون آنها هزينه نامزدي را دادند پول به آنها مي رسد. بر سر اين مساله هم درگيري به وجود آمد و معصومه به شدت ناراحت شد. بعد هم سر عروسي دو خانواده بر سر قرباني كردن گوسفند زير پاي عروس درگير شدند و باز هم به معصومه فشار زيادي آمد. ما مي خواستيم وام بگيريم اما خانواده معصومه عقدنامه را نمي دادند و اين مساله هم به فشارهاي گذشته افزوده شد و معصومه را به شدت دگرگون كرد.

- شما در جلسه قبلي دادگاه گفته بوديد همسرتان بابت سخت گيري هاي شما ناراحت بود، در اين باره چه مي گوييد؟

من فقط به او تذكر شرعي مي دادم. از معصومه خواسته بودم ساق دست بپوشد و كمتر با همكاران مردش در تماس باشد، البته او زن خوبي بود و فقط گاهي حواسش پرت مي شد.

- اگر همسرت قصد خودكشي داشت پس چطور در نامه هايش از آينده خوب صحبت كرده است؟

جوابي ندارم.

- آثار موجود روي جسد و عكس هايي كه از او گرفته شده نشان مي دهد مرگ حداقل پنج ساعت قبل از آن زماني كه شما مي گوييد اتفاق افتاده. توضيح بدهيد آثار كبودي موجود در بدن مقتول و شكسته شدن آينه شمعدان به چه دليل بوده است.

وكيلم در اين باره صحبت كند.

دفاعيات وكيل مدافع

قاضي عزيزمحمدي بعد از پايان دفاعيات متهم از گودرزي وكيل مدافع او خواست دفاعيات خود را مطرح كند. وي تمام دلايل وكيل اولياي دم را رد كرد و گفت؛ در نامه هاي مقتول يك نوع تلخي و افسردگي وجود دارد و نشان مي دهد او قصد خودكشي داشته و به اين موضوع فكر مي كرده است. مقتول قبل از خودكشي خانه را كاملاً تميز كرده و لباس مرتب پوشيده چون مي دانسته بعد از خودكشي افرادي وارد خانه مي شوند. البته در اين پرونده قصور متخصصان پزشكي قانوني بسيار زياد بوده و آنها مشخص نكرده اند بالاخره معصومه خودكشي كرده يا به قتل رسيده است و همان طور كه دليل براي قتل وجود دارد براي خودكشي نيز مي توان دلايلي را يافت.وي افزود؛ وكيل اولياي دم مدعي است آثار كبودي روي جسم مقتول حكايت از درگيري با فردي ديگر دارد در حالي كه اگر قرار بود معصومه توسط فرد ديگري خفه شود، بايد غضروف تيروئيدش مي شكست و خونريزي داخلي مي كرد اما پزشكي قانوني چنين چيزي را تشخيص نداده و فقط به خونريزي داخلي در گيجگاه اشاره كرده كه مي تواند ناشي از نرسيدن اكسيژن به مغز باشد و اين يعني همان خودكشي.گودرزي در ادامه گفت؛ البته مي توان از متهم پرسيد چرا متوجه حالات روحي همسرش نشده و چرا وقتي ناراحتي معصومه را ديده او را ترك كرده و باعث شده او خودكشي كند اما نمي توان او را متهم به همسركشي كرد، چرا كه دلايلي براي خودكشي وجود دارد كه بسيار روشن است. در اين هنگام قاضي خطاب به وكيل متهم گفت؛ در نامه يي كه معصومه نوشته آمده است از آدم مومشكي، ابرو پهن و قد كوتاه بدم مي آيد، در واقع او مشخصات همسرش را مطرح كرده، در اين باره چه مي گوييد.گودرزي پاسخ داد؛ در نامه معصومه چيزهاي ديگري هم وجود دارد. او نوشته خسته شده و ديگر نمي تواند ادامه دهد. به هر حال من تقاضا دارم پزشكي قانوني درباره ابهامات موجود در پرونده پاسخ دهد تا بي گناهي موكلم ثابت شود.پس از پايان جلسه دادگاه هيات قضات صدور راي را به رفع نقص پرونده از سوي پزشكي قانوني موكول كردند.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن