تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816181999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

11 آبان: در شهر چه خبر؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 11 آبان: در شهر چه خبر؟
رفتارها- در برخي اداره‌ها و سازمان‌ها عبارت « امروز برو فردا بيا» كاربرد زيادي دارد و كارمندان آن را عبارتي جادويي براي رد كردن مراجعان تلقي مي‌كنند.

ارباب‌رجوع كه با ديدن برخورد‌هاي نه چندان مهربانانه برخي كارمندان به رعيت رجوع بيشتر شباهت دارد، چنانچه اعتراضي هم به اين وضعيت داشته باشد با يك عبارت آشناي ديگر با مضمون «‌اين مشكل شماست» روبه‌رو مي‌شود.

برخي شهروندان به خيال اينكه مي‌توانند با برقراري تماس تلفني از وضعيت پرونده خود آگاه شوند و كارمندان ياد شده را در گفتن جمله امروز برو فردا بيا ناكام بگذارند اقدا م به اين كار مي‌كنند؛

اما اين بار نيز عبارت آشناي ‌«‌امكان پاسخ تلفني وجود ندارد» دامنگير آنها مي‌شود. به نظر مي‌رسد اگر افرادي نيايند و جلوي ميز اين كارمندان تجمع نكنند، آنها متهم به كم‌كاري مي‌شوند؛

بنابراين به تماس‌هاي تلفني پاسخ درستي نمي‌دهند. به هر حال در شرايطي كه ترافيك شهر روز به روز ابعاد جديدتري به خود مي‌گيرد سفر‌هاي درون شهري بسياري تنها به منظور شنيدن عبارت امروز برو فردا بيا صورت مي‌گيرد.

حال آنكه در عصر مدرن به كمك وسايل ارتباطي از جمله تلفن و اينترنت بخش عمده‌اي از چنين سفر‌ها حذف شده است.

اعتباري‌هاي بي‌اعتبار

آمدن سيم‌كارت‌هاي اعتباري به بازار باعث شد صنف جديدي در ميان دستفروش‌ها به وجود آيد كه تنها كار آنها فروش اجناس تقلبي و به اصطلاح بنجل است.

اين دسته از فروشنده‌ها انواع و اقسام اجناس معيوب را كنار خيابان عرضه مي‌كنند و با وعده دادن اينكه هر روز در آنجا هستند شماره تلفن خود را نيز به خريدار مي‌دهند.

تا در صورت ناراضي بودن از جنس آن‌را پس داده يا تعويض كنند؛ اما به محض اينكه خريدار از تقلبي يا معيوب بودن جنس آگاه مي‌شود شروع به تماس با شماره مورد نظر مي‌كند.

غافل از اينكه بسياري از سيم‌كارت‌هاي اعتباري بدون ثبت سند و نام فرد خريد و فروش مي‌شوند و بنابراين خبري از فروشنده مورد نظر نيست.

بسياري از اين فروشنده‌ها نيز پس ازيكي دو بار ارائه پاسخ‌هاي بي‌ربط به خريدار، غيبشان مي‌زند.

تابلو‌هاي تصويري

در چند سال اخير اقدامات خوبي به منظور كمك به سبك‌تر شدن بار ترافيكي صورت گرفته است.

به عنوان مثال: نصب تابلو‌هاي ديجيتال در سطح شهر كه به طور نوشتاري وضعيت ترافيكي بزرگراه‌ها را اطلاع مي‌دهند به رانندگان كمك مي‌كنند تا مسير كم ترافيك‌تري را براي تردد انتخاب كنند.

اين در حالي است كه اخيرا در كنار اين تابلو‌ها، نوع ديگري از تابلو‌هاي ديجيتال هم در سطح شهر نصب شده‌اند كه به صورت تصويري بار ترافيكي بزرگراه‌ها را نشان مي‌دهند.

در اين تابلو‌ها رنگ سبز نشان‌دهنده روان بودن ترافيك بزرگراه، رنگ زرد بار ترافيكي متوسط و رنگ قرمز بار ترافيكي سنگين است.

به اين ترتيب شهروندان مي‌توانند با نگاهي كوتاه به اين تابلو‌ها از وضعيت ترافيكي بزرگراه‌هاي يك منطقه اطلاع حاصل كرده و بهترين مسير را انتخاب كنند.

آنتني در باد

با آغاز فصل بارش‌، وزش باد و توفان هم بيشتر شده است. اين درحالي است كه بايد در اين فصل تدابيري در نظر گرفت تا توفان و باد‌هاي شديد براي شهروندان دردسر ايجاد نكند. يكي از اين اقدامات، مستحكم كردن آنتن‌هاي تلويزيون است كه روي پشت‌بام‌ها نصب مي‌شود.

اين آنتن‌ها كه معمولا با طناب محكم مي‌شوند در زير آفتاب داغ تابستان تا حدودي تغير وضعيت داده و طناب‌هاي پيچيده شده دور آنها پوسيده مي‌شود.

به اين ترتيب با وزش باد و توفان، امكان كنده شدن آنتن‌ها و پرتاب آنها به فضاي اطراف وجود دارد.

اين درحالي است كه مي‌توان از اين مشكل پيشگيري و با يك بازديد ساده از محكم بودن پايه آنتن‌ها اطمينان حاصل كرد؛ البته در اين ميان نبايد كلاهك دودكش را هم از ياد برد
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن